کد خبر 1508888
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
دستگیری عاملان درگیری پاساژ شانزه‌لیزه/ دستگیری زورگیران با ۷۴ شاکی

پلیس تهران از دستگیری عاملان درگیری در پاساژ شانزلیزه و زورگیران شمال تهران با حداقل ۷۴ فقره جرم خبر داد.

به گزارش مشرق، سرگرد محمد زیدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری ۹ تن از عاملان نزاع و درگیری در پاساژ شانزلیزه که ضمن اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال خصوصی باعث ایجاد رعب و وحشت در خیابان جمهوری تهران شده بودند، خبر داد.

وی اظهار داشت : به دنبال دریافت پرونده ای مبنی بر درگیری و نزاع دسته جمعی و تخریب شیشه های پاساژ شانزه‌لیزه تهران، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پایگاه هشتم پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی، محل اختفای تعدادی از متهمان اصلی این پرونده را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و در یک عملیات ضربتی در اواخر هفته گذشته هفت نفر از آنها را دستگیر کردند و نیز ۲ نفر دیگر از عاملان درگیری در محل اختفای خود دستگیر شدند.

فروش یک هزار میلیاردی با سند جعلی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت نیز از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که با جعل سند مالکیت یک قطعه زمین در شمال تهران را به مبلغ یکهزار میلیارد ریال قصد فروش داشت خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح این خبر گفت: با رصدهای اطلاعاتی گسترده ماموران، فعالیت یک جاعل حرفه‌ای اسناد املاک در تهران کشف کردند و با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات شبانه روزی را آغاز کردند.

به گفته وی، ماموران متوجه شدند که این فرد با جعل اسناد املاک دست به اعمال مجرمانه زده و قصد دارد یک پلاک ثبتی به مساحت ۷۷۰ متری در محدوده باغ فیض تهران را به مبلغ یکهزار میلیارد ریال به فرد دیگری منتقل کند.

ماموران در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی و در ادامه با اقدمات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه وی را در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی کردند. با به دست آمدن این اطلاعات مهم، و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی و اخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران در یک عملیات پیچیده متهم را مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند.

سرهنگ بهرامی با بیان اینکه ۱۰۰ عدد انواع مهر جعلی مربوط با ارگان ها و سازمان های مختلف از جمله دادسرا ، دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت اسناد ، املاک از مخفیگاه موردنظر و خودروی متهم کشف شد، گفت: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جعل اسناد و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد.سرهنگ بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

دستگیری زورگیران شمال تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت نیزط در گزارشی از دستگیری ۲ زورگیر در شمال تهران خبر داد و در تشریح آن گفت: ابتدای اردیبهشت امسال با وقوع چندین فقره زورگیری و سرقت از شهروندان در شمال شهر تهران و وصول شکایت مالباختگان، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی ادامه داد: یکی از شاکیان پس از مراجعه به اداره پنجم آگاهی پایتخت گفت که در حال گذر در یکی از محله های شمال شهر تهران بوده که ناگهان یک موتور هوندا قرمز رنگ با یک راکب و یک ترک نشین به قصد زورگیری به سمت وی حمله می کنند و پس از مقاومت، سارقین با تهدید سلاح سرد اموال او را به سرقت می برند. کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی دریافتند که سارقین از متهمان سابقه دار هستند و در سرقت ها اکثرا به سراغ بانوان و افراد کهنسال می روند و به سراغ افرادی که در مکان های عمومی در حال کار با گوشی هستند و به اطراف خود توجهی ندارند، می روند.

به گفته او، کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش های میدانی و اطلاعاتی، متهمین را در یکی از خیابان های شمال شهر تهران پیدا کردند و آن ها را تحت نظر گرفتند و سارقان حین سرقت از یک شهروند، توسط ماموران پلیس ناکام ماندند و علی رغم مقاومت برابر ماموران در نهایت دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه متهمان تاکنون ۷۴ تن شاکی داشتند که اکثر آنان بانوان بودند، خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای شناسایی سایر شکات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    2 0
    قوه قضاییه جواب خدا را چگونه می خواهد بدهد
  • ح IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    مگه نباید پلیس فرانسه دستگیرش کنه؟
  • ح IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    مگه نباید پلیس فرانسه دستگیرش کنه؟
  • جمال IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    1 0
    سرقت زورگیرانه و ترساندن مردم با سلاح چه سرد و گرم حکم محاربه دارد، چرا قضات اشرار را آزاد می‌کنند تا نوامیس مردم و نیروهای امنیتی را درگیر خود کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس