سفیر سوئد باید اخراج شود/ موساد صحنه‌گردان فتنه آتش زدن قرآن است

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی شب سوم ماه محرم الحرام در واکنش به هتک حرمت مجدد قرآن کریم از کشورهای عربی اسلامی خواستار اخراج فوری سفیر سوئد و فراخوانی سفرای خود از این کشور شد.

به گزارش مشرق، در واکنش به تکرار شنیع هتک حرمت به قرآن با همدستی آشکار دولت سوئد، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی شب سوم ماه محرم الحرام از همه کشورهای عربی اسلامی خواست با اخراج فوری سفیر سوئد و فراخوانی سفرای خود با این کشور هتاک قطع رابطه دیپلماتیک کنند.

وبگاه «المنار» شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سومین شب ماه محرم الحرام در ضاحیه جنوبی با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم گفت: ما متاسف و ناراحت هستیم از آنچه امروز رخ داد، یک عمل زشت جدید که حرمت قرآن ما را نقض کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده دولت سوئد و صهیونیسم در هتک حرمت به قرآن کریم از مردم لبنان خواست پس از برگزاری نماز جمعه (فردا) با برگزاری تجمع اعتراضی عاملان هتاک به مقدسات مسلمین را محکوم کنند.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که ملت‌های مسلمان باید از دولت‌های خود بخواهند که سفرای سوئد در این کشورها را اخراج کرده و خودشان نیز پس از نماز جمعه، تحصن کنند.

نصرالله با خطاب قراردادن مقامات سیاسی لبنان گفت: دولت لبنان باید سفیر خود را از سوئد در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات مسلمانان خارج کند.

دبیرکل مقاومت لبنان تصریح کرد: فردا دنیا خواهد دید که ما از این قرآن، با قلب، خون و جگر گوشه‌های خود دفاع خواهیم کرد و چگونه کسانی را که حرمت آن را شکسته‌اند، رسوا خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه هر مسلمانی باید به مسئولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که موساد در پس این فتنه قرار دارد. اگر کشورهای اسلامی، سوئد را تحریم کنند، مسئله اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی هم حل خواهد شد.

سفیر سوئد به وزارت خارجه احضار شد

در واکنش به این اقدام موهن و هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه امروز ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه) سفیر سوئد در تهران توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به سفیر سوئد گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسؤولیت کامل پیامدهای تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: کشوری که مدعی حقوق بشر و حقوق شهروندی است، چگونه اجازه می‌دهد که اینگونه حقوق بیش از دو میلیارد مسلمانان جهان و حدود یک میلیون شهروند مسلمان سوئدی نقض و مورد بی‌حرمتی قرار گیرد؟

امروز پنجشنبه سلوان مومیکا به همراه یک شخص دیگر با مجوز دولت و پلیس سوئد دربرابر سفارت عراق در استکهلم به پاره کردن یک نسخه قرآن و تصاویر شخصیت‌های مهم مذهبی از جمله «آیت الله خامنه ای»، مقام معظم رهبری و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و اهانت به پرچم عراق اقدام کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سعید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 8
    سفیر سوئد باید اخراج و کالای سوئدی تحریم گردد هتک حرمت قرآن کریم نباید شوخی و گذرا تلقی شود ما مسلمانان بجز پیامبر و قرآن چی داریم دیگر....
  • کارشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 2
    ملت عراق باید اگاه باشند
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 8
    بسم الله الرحمن الرحیم..بر تمام مسلمانان جهان و ادیان توحیدی تحریم سوئد واجب است
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 4
      همینطور
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 5
    کار کار روسیه است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    2 7
    ما مردم مسلمان ایران از دولت می خواهیم که برای آزادی بیان اجازه دهد سفارتخانه سوئد را در تهران آتش بزنیم همانطور که آنها برای تکریم آزادی بیان مجوز آتش زدن به قرآن را صادر می کنند
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      فقط مواظب باشید که مثل بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان نشه که کار با التماس از همین عراقی ها برای آشتی کردن برسه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 7
    اگر هدف اسرائیل غاصب گمراه کردن وانحراف توجه ما از فلسطین است بهترین واکنش ما برگشتن وعنوان کردن دروغ بزرگ هلوکاست است.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      مردم ضمن اعلام انزجار از هتک حرمت قرآن باید در زمین دشمن صهیونیستی بازی نکنند
  • یزدان IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    4 0
    اخراج سفیر جیگر میخواد
  • محسن IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 3
    بی حرمتی به قرآن نتیجه اعمال مسلمین افراطی دانش و تکفیری ها و... است که نمایش منفوری از اسلام درجهان داشته اند...
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 4
    گور پدر سوئد یکی نیست این چند تا کفار رو به سرای عملشان برساند تا برا چندر غاز مرتب قرآن آتش نزنند
  • حمیدرضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    9 4
    *** جناب آقای سید حسن نصرالله ... سلام علیکم ... بمرحمت توفیقات الهی نام تان لرزاننده ستون فقرات صهیونیست جعلی رو به فناست ... بزرگواری که شهدایی خاص پرچمدار ایشان بوده و یقینا نام آورانی بزرگ دیگری نیز پرچمدار ایشان هستند ... شدت فرمایش آن صاحب که سالیان سال بزرگترین روانشناسان تحت سیطره موساد نتوانستند او را به ستوه آورند .. .این مهم موجب آن شد که برایتان بنویسم چنانچه حکم شرعی برای این عامل صادر شود ... ظرف مدت 6 ماه پس از صدور در خاک آن کشور و در جلوی اداره صادر کننده این دستور آن حکم را انجام خواهم داد. .... جناب آقای سید حسن نصرالله جرثومه فساد صهیونیست در پشت چهره کفتار ی اش چهر های دیگری در بالاترین بی ارزشی ها دارد و ما هم برای انروز ها آماده هستیم ... از دعای خیر و توسل هایتان ما را محروم نفرمایید ...
  • سید فروزان CH ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 5
    آقای رییسی ،آقای عبدالهیان ، جرا اقدام نمیکنید برای اخراج سفیر این کشور ناسلامتی مظهر کشور اسلامی هستیم و بسیاری از کشورهای دنیا ،ایران را بعنوان یک کشور انقلابی اسلامی ، میشناسند
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 0
      اینها اول به وظیفه خودشون و وعده هایی که به ملت دادن عمل کنند خیلی واجب تره
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 6
    صد گفته چو نیم کردار نیست قطع رابطه ی تمام کشور های اسلامی با کشور هایی که به قرآن جسارت می کنند امری ضروری است و در این را ه ایران باید پیش قدم باشد
  • ارش IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    قطع رابطه با اروپا وحمله موشکی به سوئد ونابودی کاملل ان
  • محمدهادی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    دمشگرم عراق چه غیرتی به خرج داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس