واکنش قاطع اقلیم‌کردستان به قرآن‌سوزی

در ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در سوئد، اقلیم کردستان عراق از تعلیق فعالیت نمایندگی‌ خود در استکهلم خبر داد. از سویی دیگر، ریاض با احضار کاردار سوئد اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در سوئد، اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق از تعلیق فعالیت دفتر نمایندگی دولت اقلیم در استکهلم، پایتخت سوئد خبر داد. از سویی دیگر، وزارت خارجه عربستان ضمن احضار کاردار سفارت سوئد در ریاض و تحویل یادداشت اعتراضی اقدامات مکرر و غیرمسئولانه مقامات سوئدی در دادن مجوز رسمی به برخی تندروها برای آتش زدن و اهانت به قرآن کریم را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

برپایه این گزارش، اداره روابط خارجی دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اهانت به قرآن کریم که برای بار دوم در پایتخت سوئد انجام شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: در عین حال، حمله به سفارت سوئد در بغداد را هم محکوم می‌کنیم؛ اقدامی که آن هم در تعارض با قوانین بین‌المللی و توافق سال ۱۹۶۱ میلادی وین به شمار می‌رود.

دولت اقلیم کردستان عراق در پایان با اشاره به اقدامات دولت فدرال و وزارت امور خارجه عراق، اظهار داشت: فعالیت دفتر نمایندگی خود در استکهلم را به حالت تعلیق در می‌آوریم.

عربستان کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

به دنبال هتاکی به مقدسات مسلمانان در سوئد که با حمایت آشکار دولت سوئد با صدور مجوز رسمی در آتش زدن قرآن کریم صورت گرفت، وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان به شدت رفتارهای غیرمسئولانه مسئولان سوئدی در دادن مجوز رسمی به برخی افراط‌گراها برای آتش زدن و اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کند و این رفتارها را تحریک روشمند احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان می‌داند.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه عربستان ضمن احضار کاردار سفارت سوئد در ریاض و تحویل یادداشت اعتراضی و درخواست از مقامات سوئدی برای اتخاذ همه اقدامات فوری و لازم به منظور توقف این اقدامات اهانت‌آمیز و در تضاد با همه آموزه‌های دینی و قوانین و عرف بین‌الملل، تاکید کرد: عربستان با این گونه اقدامات تغذیه‌کننده نفرت و کینه میان ادیان و مانعی میان گفت‌وگوی ملت‌ها، شدیداً مخالفت است.

امروز پنجشنبه سلوان مومیکا به همراه یک شخص دیگر با مجوز دولت و پلیس سوئد دربرابر سفارت عراق در استکهلم به پاره کردن یک نسخه قرآن و تصاویر شخصیت‌های مهم مذهبی از جمله «آیت الله خامنه‌ای»، مقام معظم رهبری و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و اهانت به پرچم عراق اقدام کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 2
    خخخخ اقلیمک خودش چیه واکنشش چی باشه!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      0 1
      به تو چه بیسواد خخخخ
  • کوروش IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 0
    برای چی کشور داخل کشور ساختند . اقلیم برای چی باید نمایندگی در سوئد داشته باشه پس عراق را محترمانه تجزیه کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس