مقتدی صدر حامیانش را از هرگونه بروز و حضور نظامی منع کرد

رهبر جریان صدر عراق در نامه‌ای به شاخه نظامی این جریان، هرگونه حضور و بروز نظامی از سوی این گروه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق امروز (شنبه) در نامه‌ای به گروه «سرایا السلام» به عنوان شاخه نظامی این جریان، خواستار ممنوعیت هرگونه حضور و بروز و نمایش نظامی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این نامه آمده است: «در راستای حفظ خوشنامی و عشق به عراق و مردمش، هرگونه حضور و بروز نظامی و مسلحانه به طور کامل ممنوع است؛ تا اینکه تصمیم دیگری بگیریم».

مقتدی صدر همچنین تأکید کرد که متخلفان از این قانون باید مجازات شوند. او در ادامه «تحسین الحمیداوی» فرمانده گروه سرایاالسلام را مسئول اجرای این تصمیم و اقدامات لازم در این راستا دانست.

مقتدی صدر حامیانش را از هرگونه بروز و حضور نظامی منع کرد

سرایا السلام که تا پیش از سال ۲۰۱۴ نام «جیش المهدی» را بر خود داشت، از افراد و حامیان سرسخت مقتدی صدر تشکیل شده است. این گروه در سال ۲۰۰۳ تشکیل شد و در دوره اشغالگری آمریکا درگیری‌های شدیدی با اشغالگران داشت، اما طی سال‌های اخیر دست به ناآرامی‌های متعددی به خصوص در منطقه سبز زده است؛ در این راستا عناصر سرایا السلام در شهریور سال گذشته به منطقه سبز بغداد حمله کرده و صحن پارلمان را اشغال کردند و با نیروهای امنیتی به شدت درگیر شدند.

در ششم مهر ماه سال گذشته نیز عناصر حامی صدر استانداری بصره را اشغال کرده و سپس با دخالت نیروهای امنیتی مجبور به تخلیه آن شدند.

اما این اولین بار نیست که مقتدی صدر خواستار کاهش فعالیت‌های سرایاالسلام می‌شود؛ در ۱۴ مهر ماه سال گذشته نیز«محمد صالح العراقی» از رهبران جریان صدر عراق در بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت تمامی گروههای مسلح این جریان از جمله «سرایا السلام» در تمامی استان‌های عراق به جز استان صلاح‌الدین، خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس