ایمیل

منابع مطلع می‌گویند هکرهای چینی ایمیل سفیر واشنگتن در پکن و همچنین دستیار وزیر خارجه آمریکا در شرق آسیا را هک کرده و به حداقل صدها هزار نامه الکترونیکی دولتی دست یافته‌اند.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌ها و اختلافات دولت آمریکا با چین، اکنون از هک شدن ایمیل «نیکلاس برنز» سفیر واشنگتن در پکن خبر می‌رسد.

نشریه «وال استریت ژورنال» بامداد امروز (جمعه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که چینی ایمیل سفیر آمریکا در پکن را هک کرده و به حداقل صدها هزار نامه الکترونیکی دولتی دست یافته‌اند.

این منابع به وال‌استریت ژورنال گفتند: «ایمیل دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در شرق آسیا نیز در این عملیات جاسوسی گسترده‌، که در ماه جاری توسط مایکروسافت فاش گردید، هک شده است».

سفیر آمریکا در پاسخ به سوالات خبرگزاری «رویترز» درباره هک‌شدن ایمیل خود، به اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور در ماه جاری میلادی اشاره کرد که گفته بود واشنگتن به‌طور مداوم به چین و سایر کشورها هشدار می‌دهد که هر اقدامی علیه دولت، مردم و شرکت‌های آمریکایی، برای واشنگتن نگران‌کننده بوده و واکنش مناسبی به آن نشان داده خواهد شد.

سخنگوی سفارت پکن در واشنگتن اما در واکنش به این گزارش‌ها، تاکید کرد که چین به طور مداوم مخالفت خود با حملات سایبری و هکری را اعلام کرده و گمانه‌زنی‌های بی‌اساس در مورد مرتبط بودن عوامل این حملات با پکن را رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا اما از ارائه جزئیات در پاسخ به سوالات درباره هک شدن ایمیل‌های این دو دیپلمات خود امتناع کرده و فقط گفت تحقیقات در مورد عملیات جاسوسی ادامه دارد.

پیش از این، شرکت مایکروسافت ادعا کرده بود هکرهای وابسته به دولت چین از ماه‌ مه به شکل مخفیانه به حساب‌های پست الکترونیکی نزدیک به ۲۵ سازمان در کشورهای مختلف جهان از جمله حساب‌های سازمان‌های دولتی آمریکا با هدف جاسوسی سایبری دسترسی پیدا کرده‌اند.

آدام هاج»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد، این حمله سایبری با نفوذ به بخش امنیت رایانش ابری مایکروسافت اتفاق افتاده و «سامانه‌های طبقه بندی نشده» را هدف گرفته اما توضیحات بیشتری ارائه نکرد.

پیش از این نیز در پی هک شدن یک وبگاه خرید بیمه که برای اعضای کنگره، مشاغل کوچک و ساکنان پایتخت آمریکا فعالیت می‌کرد، اطلاعات ۵۶ هزار نفر به سرقت رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    شاید اطلاعاتش غلط است/ حقه جالبی است/ شما هم استفاده کنید بگزارید هکرها اطلاعات به اطلاعات اشتباه در تمام زمینه ها دسترسی پیدا کنند/ البته به نوبت تا ضایع نشوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس