کد خبر 1510786
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
سید حسن نصرالله خواستار قطع روابط با سوئد شد

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به اهانت مکرر به قرآن کریم در سوئد، بر ضرورت قطع روابط دیپلماتیک با این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان اقدام عراق در فراخوانی کاردار سفارت این کشور از سوئد را ستود.

ظهر روز پنجشنبه، ۲۰ جولای، برای دومین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی در این تجمع، بار دیگر با حمایت پلیس سوئد به قرآن کریم هتاکی کرد و پرچم عراق را آتش زد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه (۱۹ جولای) اعلام کرد که برای برگزاری یک تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم مجوز صادر کرده است.

دبیر کل حزب‌الله بر ضرورت قطع روابط دیپلماتیک با سوئد تأکید کرد و گفت: «نباید فریب عذرخواهی‌ها را خورد».

وی تصریح کرد: «اقدام عراق در سطح رسمی برای فراخوانی کاردار آن از سوئد اقدامی مهم بود».

بنابر گزارش شبکه المیادین، سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد که اگر سوئد به این راه و روش خود ادامه دهد ما نیز در شرع اسلام، آن را کشوری ضد اسلام و مسلمانان تلقی خواهیم کرد.

وی افزود : «چنانچه گزارش‌ها درباره اینکه موساد پشت این حوادث در سوئد قرار دارد، درست باشد در آن صورت ما با حرکت‌های مستمر مواجه هستیم که نیازمند اتخاذ مواضع قدرتمند مردمی و رسمی است».

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خواستار عدم انجام اقدامات فردی خارج از دستورات شد و گفت: «ممکن است برخی از این اقدامات به روند رویارویی آسیب برساند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    4 8
    سلام بر افتخار ملتهای مظلوم شرق، سید حسن نصرالله همیشه پیروز،
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    1 0
    شما؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس