نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با محوریت اهانت به قرآن کریم

وزارت خارجه عراق از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی بنابه درخواست این وزارتخانه با هدف بررسی اهانت‌های اخیر به قرآن کریم، خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی در پاسخ به درخواست این وزارتخانه، به زودی نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی اهانت به قرآن کریم برگزار می‌کند.

در پی اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم و کپنهاگ، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی، بامداد امروز، در منطقه سبز بغداد تجمع اعتراضی برپا کردند. تجمع‌کنندگان که خود را برای حمله به سفارت دانمارک آماده می‌کردند، با حضور نیروهای امنیتی متفرق شدند. قرآن کریم در هفته‌های اخیر سه بار در دانمارک و سوئد مورد اهانت قرار گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک و تحریک احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان، نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به زودی به منظور بررسی مهم‌ترین اقدامات و مواضع جمعی این کشورها برگزار می‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق(واع)، در این بیانیه بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست آمده است که هدف وزارت خارجه عراق از برگزاری این نشست، جلوگیری از هر گونه رفتارهای اهانت‌آمیز به قرآن کریم و مقدسات مسلمان و تدوین سازوکار جمعی برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی است.

در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه برخی قوانین به بهانه آزادی بیان و حق تظاهرات، انجام رفتارهای شنیع علیه مقدسات اسلامی را تقویت می‌کند و باعث تشدید نفرت‌پراکنی و افراطی‌گری می‌شود، از جامعه جهانی برای پایبندی به تعهدات اخلاقی خود به صورت مسئولانه و برابر و احترام به همه ادیان درخواست شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    باید هزینه اهانت به مقدسات توسط کفار بالا برده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس