اسرائیل

پس از تصویب قدم اول طرح اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی، تشنج شدیدی در میان صهیونیست ها رخ داده و نقاط مختلف فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات و درگیری بود.

سرویس جهان مشرق - روز گذشته، همزمان نشست کنست برای بررسی نهایی قانون لغو عقلانیت مصوبات، سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات گسترده و بی سابقه ای بود. پس از ساعت ها بحث و تنش در صحن کنست و شکست مذاکرات میان دولت ائتلافی و جریان اپوزسیون، در نهایت قانون عقلانیت مصوبات با عدم حضور اعضای مخالف، به رای گیری گذاشته و تصویب شد و به این ترتیب، قسمت اول طرح اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی محقق شد. تصویب این قانون، شروع تظاهرات و درگیری های شب گذشته در سرزمین های اشغالی بود.

به گفته رسانه های عبری زبان، توده‌های صهیونیستی معترض علیه اصلاحات قضائی شب گذشته پس از تصویب قانون لغو عقلانیت مصوبات در کنست، برای تظاهرات بیرون آمدند. به گفته پلیس رژیم صهیونیستی، ۱۸ معترض به اتهام تعرض به ماموران پلیس، آتش‌سوزی و اغتشاش دستگیر و ۱۰ مامور پلیس زخمی شدند. در جریان تظاهرات در تل آویو، هزاران نفر بزرگراه ایالون را مسدود کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند که با وجود استفاده از ماشین آب پاش و نیروهای پلیس سواره نظام، ساعت ها در پاکسازی بزرگراه با مشکل مواجه شدند. به نیروهای پلیس دستور داده شد که معترضان را به زور از بزرگراه بیرون کنند.

در جریان متفرق کردن تظاهر کنندگان از بزرگراه ایالون، در میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نارنجک صوتی توزیع شد تا در صورت عدم خروج تظاهرکنندگان از بزرگراه، نیروهای پلیس از نارنجک های صوتی استفاده کنند. کاخ سفید در مورد اعتراضاتی که پس از تصویب این قانون به راه افتاد گفت: "ما از مقامات اسرائیل می خواهیم که از حق تظاهرات و احترام به آن محافظت کنند. "

بنی گانتس در واکنش به حوادث خشونت آمیز گفت: ما همه برادر هستیم، نباید به خشونت متوسل شویم. به ابراز عقیده خود ادامه دهید، اعتراض کنید، تظاهرات کنید. نیروهای ذخیره معترض در اظهارات شدید لحنی گالانت، ‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را مورد خطاب قرار دادند: «ما هرگز تورا را نخواهیم بخشید. در میدان نبرد سیاسی، تو یک ترسو هستی، ما تو را به خاطر رها کردن سربازان ذخیره، امنیت اسرائیل نخواهیم بخشید. گالانت، میراث شما (اصلاحات قضائی) ارتش را نابود می کند. شما مایه ننگ ارزش‌های ارتش اسرائیل هستید.»

موران زر کاتزنشتاین فعال رسانه ای صهیونیست گفت: «دولت شکست خورده است. به خیابان ها بیایید. دولت اسرائیل آخرین میخ را بر تابوت دموکراسی اسرائیل و حقوق زنان زد، زمانی که کنست به لغو عقلانیت مصوبات که از حقوق زنان در طول تاریخ محافظت می کرد، رأی داد. ما رها شده ایم، ما چاره ای جز دفاع از خود، حقوق و دموکراسی نداریم». در بیانیه فعالان دانشجویی معترض آمده است: «دولت نتانیاهنو ثابت کرده است که توسط دژخیمان افراطی رهبری می شود که برای چیزی جز نابودی اسرائیل آماده نیستند». ناداو آرگامان رئیس سابق شاباک در جریان تظاهرات گفت: «دیکتاتوری محقق نخواهد شد، من از هیچ چیز نمی ترسم. دموکراسی اسرائیل پیروز خواهد شد».

رهبران تظاهرات بلافاصله پس از تصویب این قانون اعلام کردند که دولت اسرائیل "در حال حرکت به سوی یک دوره تاریک از زمان تاسیس خود است". بر اساس بیانیه آنها: «دولت نابود کننده وطن، علیه شهروندان خود، علیه دموکراسی و علیه اعلامیه استقلال اعلام جنگ کرده است. ما به مبارزه سرسختانه ای ادامه خواهیم داد که شدید تر خواهد شد و در نهایت اسرائیل دوباره به یک دموکراسی تبدیل خواهد شد. هر مرد و زن اسرائیلی که برای جنگیدن برای وطن بیرون رفته است، قهرمان است». ناداو گالون، یکی از رهبران اعتراضات علیه اصلاحات قضائی گفت که این اعتراضات حتی در تعطیلات کنست نیز ادامه خواهد داشت.

معترضان حوزه تکنولوژوی در بیانیه خود اعلام کردند: «یک روز سیاه برای دموکراسی اسرائیل. دولت اسرائیل با دستان خود و آگاهانه تصمیم گرفت اقتصاد، فناوری پیشرفته و امنیت اسرائیل را نابود کند. این روز به عنوان روزی که یک گروه افراطی تصمیم گرفت اسرائیل را از مکانی با شکوفایی و نوآوری به مکانی تاریک با اقتصاد متزلزل تبدیل کند، در کتاب های تاریخ ثبت خواهد شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 1
    با حوادث رخ داده در این چند ماه اخیر اسرییل از عنایت الله و مهدی فاطمه به خاطر این لطف بزرگ در حق مردم مظلوم جهان غافل نشید 💪🤩💪
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    7 1
    با شرايط فاجعه امیز در اسراییل حتی پیرمردهای خیلی مسن هم باید امیدوار باشن که در حیات مبارکشان نابودی کامل اسرائیل را ببینن. ان شالله با دعای مهدی فاطمه💪💪🤩
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 1
    اسرایل سرنگون شد
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 1
      دولت مافوق احمق جمهوری آذربایجان را بگو که کشتی هزارسوراخ نتانی یابو رو سوار شده :)))
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 1
    نابودی اسرائیل برابر است با نابودی گروه مقاومت من که هر روز دعا میکنم اسرائیل نابود شه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 8
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را عزاداری برای مظلوم را باور کنیم یا سرازیر شدن موشک بر سر مردم اوکراین
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      9 1
      خخخخخ ما اینو باور داریم که خروجی مبارک شما آتیش گرفته
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      میشه بفرمایید بسته های چند میلیاردی بمب خوشه ای ممنوعه و هزاران تانک و ... بر سر کدام مردم ریخته میشن؟ بهترین راه برای توقف جنگ عدم کمک به اکراین است تا اکراین تسلیم بشه جنگ تمام میشه. این منطق آمریکا است در مورد هیروشیما
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      درمان سوزش مالشه با کرم ضد سوزش والسلام
  • مجید IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    8 1
    تازه اولشه اللهم اشغل الظالمین بالظالمین الحمدلله
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 1
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 1
    خدا روشکر خودشون افتادن به جون هم،خدا میدونه اینها با چه نیرنگی تا حالا تونستند کشور جعلی اسرائیل رو نگه دارند .یهودیها با خودشون هم نمیسازن انشا الله همین باعث سرنگونی اسرائیل بشه امین
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 2
    این جور اعتراضات درسته پایه دولت رو سست میکنه اما اعتباری که به یک حکومت یا کشور میده با هزار بار جنگ بدست نمیاد ناخواسته افتادین تو دام صهیونیست ها ... الان کشوری داریم دمکرتیک که با مردمی تایس در حال مبارزه برای دموکراسی ... یک خش روشون بیفته مردم جهان به شما به عنوان تروریست نگاه میکنن
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 2
    تیر غیب خدا بر سر ظالمان
  • آجورلو IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 2
    همشون دزد؛ خبیث، غارتگر، بچه‌کش هستند. خدا همشون را لعنت کند و لباس خاری و ذلت بر اندام کثیفشان بپوشاند. چقدر خوشحال که این کثافتهای به جان هم افتاده‌اند. ان‌شاء عمر نجس اسقاطیل رو به پایان است.
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    به اسرائيل چکار داريد بابا
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    خیلی باحال تظاهرات کردن👻تاکتیک جدید رو کن
    • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      شاید همین تاکتیک باشه، آخرش هم میزنن! دارن عواطف جهان را به نفع خودشون تحریک کنند.
  • 👻 IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    ببخشید دیشب خواب موندیم، خلاصه این اسرائیل فتح شد یا نشد؟
    • سعید اصفهان IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      دیر بیدار شدی نان گران شد تو مملکت خودمان دعا کن تا ۲۵ سال آینده ایرانی باشد که نابودی اسرائیل را ببیند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 1
    جهود را چه به دموکراسی؟ اینها همه تاریخ دنبال کاهنان بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس