اسرائیل

با تصویب بخش اول اصلاحات قضائی، ‌ سرزمین های اشغالی شاهد موج شدیدی از هشدارها نسبت به عواقب جدی اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو در این زمینه است.

سرویس جهان مشرق - پس از تصویب قدم اول طرح اصلاحات قضائی، پس لرزه های شدید آن در سرزمین های اشغالی در حال آشکار شدن است. در حال حاضر کارشناسان و مسئولان سابق صهیونیستی نسبت به عواقب جدی این طرح برای موجودیت رژیم صهیونیستی هشدار می دهند.

یعقوب فرانکل، رئیس سابق بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در رابطه با عواقب پیشبرد این طرح توسط دولت نتانیاهو بر اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت: «سرمایه گذاران آمریکایی در صف ایستاده اند تا بپرسند چگونه می توانند سرمایه گذاری خود را در اسرائیل لغو کنند.» به گفته وی «وضعیت بسیار وخیم است، آنچه پس از تصویب بقیه قوانین اصلاحات قانونی رخ خواهد داد، فاجعه بزرگی است که اقتصاد، جامعه، موقعیت و مقام اسرائیل را از بین خواهد برد.»

اگر اصلاحات قضائی تصویب شود، با فاجعه اقتصادی روبه رو می شویم
رئیس سابق بانک مرکزی رژیم صهیونیستی:
اگر اصلاحات قضائی تصویب شود، در اقتصاد با فاجعه روبرو می شویم

فرانکل که قبلا توسط نتانیاهو به سمت رئیس بانک مرکزی اسرائیل منصوب شده بود، گفت: «اقتصاد، بدون داشتن اعتبار و بدون اعتماد نمی تواند کار کند. نتانیاه یک بار دروغ گفت. او وارد لیست کسانی شده است که دیگر به آنها اعتمادی وجود ندارد.»

یعقوب فرانکل که به تازگی از نیویورک بازگشته است اینگونه وضعیت را توصیف میکند: «داستان بسیار غم انگیز است. زمانی برای اسرائیل سرمایه گذاری های خوبی انجام شد، اما امروز داستان کاملاً برعکس شده است. کم کم داریم تنها میشویم، نمیگویم شبیه جذامی ها، ولی وضعیت جالب نیست.»

وی با اشاره به خروج متخصصان از سرزمین های اشغالی گفت: «ما حوزه های‌تِک بسیار پیشتاز بودیم، حوزه ای که مسئول بیش از ۵۰ درصد صادرات اسرائیل بود و کمک زیادی به رشد ما کرد. اما الان چه اتفاقی رخ داده است؟ این حوزه در حال خشک شدن است. اکنون فرار مغزها وجود دارد و اگر من مسئول بودم، خیلی خیلی نگران می شدم.»

در روزهای گذشته بخش اول طرح اصلاحات قضائی تحت عنون لغو قانون عقلانیت مصوبات، بدون حضور مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی به تصویب رسید که باعث حضور گسترده صهیونیست های معترض در خیابان ها و درگیری با پلیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    جان تو خیلی حال میکنم با این خبرا ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس