اسرائیل

این روزها اختلافات در سرزمین های اشغالی به اوج خود رسیده است و صهیونیست ها نسبت به وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار می دهند.

سرویس جهان مشرق - این روزها سرزمین های اشغالی شاهد درگیری و تنش های داخلی گسترده است. رژیم صهیونیستی وضعیت استثنایی و بی سابقه ای را از زمان تشکیل غیرقانون خود در سرزمین های فلسطین اشغالی تجربه می کند. در ابتدای شروع این درگیری و اختلافات داخلی، صداهایی شنیده شد که نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار داد، صداهایی که اکنون گسترده تر و واضح تر از چند ماه پیش شنیده می شود.

تاریخ یهود و جنگ داخلی

نگاهی به تاریخ قوم یهود و حکومت های آنان در تاریخ، حاوی مسائل و نکاتی است که دانستن آنها خالی از لطف نیست. یهودیان در طول تاریخ و به مدت بسیار محدودی، صاحب دو حکومت کوچک (نوعی حکومت قبیله ای) در فلسطین بوده‌اند. با نگاهی به تاریخ این دو حکومت محلی بسیار کوچک، خواهید دید که هر دو حکومت به دلیل یکسانی از هم پاشیده شده و از بین رفته اند، مسئله ای به نام اختلافات داخلی.

مطالعه و نگاه به سرگذشت حکومت های محلی یهودیان، این واقعیت را آشکار می کند که یهودیان همواره با مسئله ای به نام اختلافات داخلی سروکار داشته اند، تا جایی که حتی وقتی بیت المقدس در سال ۷۰ میلادی توسط ارتش روم محاصره شد، یهودیان به جای چاره اندیشی برای خروج از محاصره روم، به نزاع با یکدیگر پرداخته و در نهایت با تهاجم ارتش روم، از بین رفتند.

 برای نابودی اسرائیل زحمت زیادی لازم نیست/ تاریخ قوم یهود در حال تکرار شدن است

نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به این مسئله نوشت: «در طول تاریخ، یهودیان دو بار در این سرزمین صاحب یک کشور مستقل و یکپارچه بودند. اولین بار به مدت ۸۰ سال یک حکومت یهودی وجود داشت و سپس به دلیل درگیری های داخلی تجزیه شد. بار دوم، حکومت یهودیان حدود ۷۷ سال وجود داشت و سپس به دلیل درگیری های داخلی، حاکمیت آن توسط رومیان از بین رفت.»

وقوع درگیری و جنگ داخلی درمیان یهودیان، یک واقعیت تاریخی است که صهیونیست‌ها نیز امروزه به آن اشاره می‌ کنند. واقعیت غیر قابل کتمان که امروز نیز رژیم صهیونیستی در آستانه ورود به آن است.

اولین هشدار وقوع جنگ داخلی

اواخر دولت ائتلاف بنت - لاپید بود که نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، هشدار داد که در صورت بازگشت نتانیاهو به قدرت، شاهد جنگ داخلی در اسرائیل خواهیم بود و با این روند، اسرائیل ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید. تلاش مخالفان نتانیاهو و هشدار نسبت به عواقب بازگشت وی کارساز نشد و بنیامین نتانیاهو با یک کابینه راستگرای افراطی، به قدرت بازگشت.

روی کار آمدن وی، گام اول شروع اختلافات و درگیری های داخلی در سرزمین های اشغالی بود. طولی نکشید که دولت راستگرای نتانیاهو، طرح اصلاحات قضائی را برای تغییر ساختار قضائی رژیم صهیونیستی مطرح کرد. بنی گانتس به عنوان یکی از مخالفان اصلی دولت بنیامین نتانیاهو خطاب به وی گفت: اگر به همین مسیری که میروید ادامه دهید (تغییر در ساختار قضائی) مسئولیت جنگ برادرکشی در اسرائیل به گردن شما خواهد بود منتقدان و مخالفان اقدام به اعتراض و شروع تظاهرات کردند که در این رابطه، کلید واژه «جنگ داخلی یا برادرکشی» در میان صهیونیست ها، مطرح و بازتاب پیدا کرد. باگسترش اعتراضات، طولی نکشید که رژیم صهیونیستی اولین قدم خود را به سمت درگیری داخلی برداشت.

نتانیاهو عقب نشینی نمی‌کند

دولت نتانیاهو که با وعده اصلاحات قضائی آمده بود، قصد عقب‌نشینی از تصویب طرح اصلاحات قضائی را نداشت. طرفداران و مخالفان دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی، کم کم موضع گیری های خود علیه یکدیگر را نشان دادند تا ثابت شود اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی جدی است.

روزنامه هاآرتص در زمان شروع اعتراضات نوشت:‌ جنگ داخلی اکنون اینجاست و دقیقاً چگونه آغاز میشود؟ جنگ داخلی از قبل شروع شده است. لازم نیست جنگ داخلی با کوکتل مولوتف، نارنجک دستی و مسلسل شروع شود از حوادث کوچک شروع میشود مانند وقتی که مدیر یک کافه مشتریان را بیرون می اندازد و میگوید اینجا فقط جای طرفداران نتانیاهو است. یا وقتی که یک راننده با ماشین خود در شهر بئرشبع، به سمت تظاهرا کنندگان علیه دولت نتانیاهو در یک پیاده رو میرود.

 برای نابودی اسرائیل زحمت زیادی لازم نیست/ تاریخ قوم یهود در حال تکرار شدن است

یکی از مهم ترین مسائلی که در این مدت رژیم صهیونیستی را درگیر خود کرد و به شدت نسبت به ادامه آن هشدار داده شد، مسئله امتناع نیروهای ذخیره ارتش از حضور در برنامه های آموزشی و تهدید افسران و نیروهای صهیونیستی مبنی بر عدم حضور در ارتش، در صورت تصویب طرح اصلاحات قضائی بود. موضوعی که به گفته کارشناسان و مقامات صهیونیست، به امنیت اسرائیل و انسجام ارتش آن، آسیب جدی وارد کرد.

پس حدود سیزده هفته از گذشت اعتراضات، مخالفت ها، تنش در میان صهیونیست ها، تنش ها به اوج رسید و با برکناری گالانت توسط نتانیاهو به علت درخواست لغو قانون طرح اصلاحات قضائی، سرزمین های اشغالی شاهد درگیری و تظاهرات گسترده ای شد. به دلیل وخیم شدن شرایط نتانیاهو مجبور به عقب انداختن زمان بررسی طرح تا فصل تابستان شد. اما در نهایت، در هفته های اخیر، دولت نتانیاهو در نشست تابستانی کنست، ‌ اولین قدم طرح اصلاحات قضائی را تحت عنوان قانون لغو عقلانیت مصوبات تصویب کرد.

همه هشدار می دهند

در چند ماه گذشته، علی رغم هشدارهای داخلی درباره طرح اصلاحات قضائی، ‌ حتی دولت ایالات متحده آمریکا هم نیز به شکل علنی نسبت به طرح اصلاحات قضائی و تبعات آن به دولت نتانیاهو هشدار داد. سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در سخنانی گفته بود که جو بایدن به مقامات رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که ترمز اصلاحات قضائی را بکشند که این اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی با واکنش های تندی از سوی مقامات و حامیان دولت نتانیاهو روبه رو شد.

مقامات آمریکایی نسبت به وقایع جاری در سرزمین های اشغالی که ناشی از اقدامات نتانیاهو است، صراحتا ابراز نگرانی کرده اند. در حال حاضر یکی از عوامل اصلی که باعث تیره شدن رابطه میان دولت نتانیاهو و دولت آمریکا شده است، ‌ مسئله اصلاحات قضائی است.

 برای نابودی اسرائیل زحمت زیادی لازم نیست/ تاریخ قوم یهود در حال تکرار شدن است

عاموس یادلین، کارشناس برجسته صهیونیست و رئیس سابق سازمان آمان رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: باتری مشروعیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به سرعت در حال اتمام است و حمایت از آن در میان دوستانش در ایالات متحده نیز در حال فروپاشی است.

حتی مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی از جمله یوسی کوهن، رئیس سابق موساد که زمانی در دولت نتانیاهو حضور داشتند، در نامه ای به بنیامین نتانیاهو خواستار چاره اندیشی در این رابطه و نسبت به بروز شکاف اجتماعی در رژیم صهیونیستی هشدار دادند. هشدار هایی که تا به امروز شنیده نشده است.

صهونیست ها چه می‌گویند؟

در این مدت، هشدارها، اظهارات و تحلیل های قابل توجهی از کارشناسان، تحلیلگران و مقامات سیاس، امنیتی و اقتصادی سابق رژیم صهیونیستی نسبت به آینده اسرائیل شنیده شد. اظهارات و هشدارهایی که تماما بر یک موضوع متمرکز بود: موجودیت اسرائیل در معرض نابودی است. در این قسمت به بخش کوچکی از این هشدارها و اظهارات اشاره می شود.

یووال نوح هراری، مؤرخ و فیلسوف برجسته صهیونیستی، در مطلبی در هفتۀ‌نامۀ فرانسوی اکسپرس هشدار داد که اقدامات دولت نتانیاهو در جهت اصلاحات قضائی، تنها تلاش فقط برای نابودی دموکراسی در اسرائیل نیست، بلکه بیم آن می‌رود که کل اسرائیل را به ورطۀ جنگ داخلی سوق دهد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رژیم درحال سپری کردن روزهای سرنوشت ساز است، گفت: ما در آستانه یک جنگ داخلی هستیم و انفجار بشکه باروت نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است.

 برای نابودی اسرائیل زحمت زیادی لازم نیست/ تاریخ قوم یهود در حال تکرار شدن است

عاموس یادلین، رئیس سابق سازمان آمان در اظهاراتی بی سابقه به جمله معروف سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه «اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت» است اشاره کرده و گفت: حزب‌الله برای نابودی اسرائیل نیازی به موشک‌های نقطه‌زن ندارد؛ زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم. ما اکنون در کابینه اسرائیل افرادی را می‌بینیم که به‌جای اینکه مشغول مسئله ایران و حزب‌الله باشند، موجب تشدید درگیری‌ها و تفرقه‌ها می‌شوند.

یورام کوهن، رئیس سابق شاباک، نسبت به عواقب تصویب قانون "لغو عقلانیت مصوبات" هشدار داد و گفت: «اگر این قانون تصویب شود، می ترسم در اسرائیل مبارزات خشونت آمیزی رخ دهد.» کوهن همچنین افزود: «اسرائیل در برابر تهدیدات خارجی در وضعیت آسیب پذیری قرار دارد. آنچه اکنون می‌بینیم می‌تواند تشدید شود (تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی)، ارزیابی دشمنان ما این است که اسرائیل به اندازه کافی قوی نیست تا به یک حمله از خارج پاسخ دهد.»

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: «یک تهدید بسیار جدی وجود دارد که پیشتر به هیچ عنوان رخ نداده است. ما در مسیر جنگ داخلی قرار داریم.»

بنی گانتس: ما در مسیری قرار داریم که به جنگ داخلی منجر خواهد شد. از نتانیاهو می‌خواهیم اصلاحات قضایی را متوقف کند.

ناداو ارگمان، رئیس سابق سازمان شاباک: نتانیاهو مثل زمانی که او را می‌شناختم به اسرائیل متعهد نیست. من بسیار نگرانم که ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم.

تاریخ برای سومین بار در حال تکرار شدن است

در قسمت بالا، تنها قسمت بسیار کوچکی از هشدارها و نگرانی های مقامات و کارشناسان صهیونیست در چند ماه اخیر ذکر شده است و در اینجا، امکان اشاره به تمامی اظهارات و هشدارهای مطرح شده، وجود ندارد. اما نتیجه ای که میتوان از این اظهارات گرفت، این واقعیت است که صهیونیست‌ها خود می‌دانند که امیدی به آینده بلند مدتی برای موجودیت کشور جعلی اسرائیل وجود ندارد. آنها به خوبی آگاه هستند که در شرایطی برگشت ناپذیر قرار دارند، شرایطی که انتهای آن، پایان رویای صهیونیست‌هاست.

با نگاهی به وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی و سرنوشت حکومت های یهودی در تاریخ، باید گفت صهیونیست ها به همان بلایی گرفتار شده اند که پیشینیان آنها گرفتار شدند. همانطور که دو حکومت یهودی در تاریخ بر اثر اختلافات داخلی از بین رفتند، اختلافات و درگیری های داخلی فعلی در سرزمین‌های اشغالی آنقدر ادامه پیدا خواهد کرد تا اثری از موجودیت رژیم صهیونیستی باقی نماند.

اکنون بهتر میتوان جمله تاریخی هشت سال قبل رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، درک کرد. واقعیتی که امروز اثرات آن به وضوح قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    31 33
    شتر در خواب بیند .....
    • حمید IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      24 7
      خداوند در قرآن گفته سه بار بنی اسرائیل با یکدیگر درگیر می‌شوند و کسی دخالت و کمکی به هیچ طرف دو طرف آنان نکند دوبار تکرار شده بار سوم... این وعده الهیست مردک *****
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      20 3
      به بابات بگو پاشه اینقدر خواب یونجه دانه نبینه مناخیم!!!
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      15 2
      فعلا که سگدونی اسقاطیلت اینطوره، نکنه اینها خوابه سگیونیصت! ماری جوانا خوب میزنید میرید هوا مگه نه!
    • چشم برزخی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      8 1
      اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهی ست/ اشک کباب باعث طغیان آتش است
    • ali IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      8 14
      اگر تدبیر داشتید و کار بلد حال و روز ما این نبود- دنیا در چه فکریه ما کجا هستیم!؟ اسراییل- روسری- تحریم ........... (چیزی نمانده اسراییل چپ خوب بسم الله هم ما راحت می شویم و هم خودتان! خدایی فیلم هندی زیاد می بینید یا چینی قدیم !) برادر - اخوی الویت های زیادی روی زمین مانده - عنقریب آبی برای خوردن و نظافت نباشد- - خشکسالی -کمبود برق- کمبود گاز - روسیه علی ف - اقتصاد تحت تحریم .. ب فکر باشید تا خیلی دیر نشده است
    • سلطان العلما IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      4 6
      پس روز شمار سقوطش در میدان فلسطین را برداشته روی موشک ها شعار عبری ننویسید.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      15 13
      شما اگه می تونید حق آبه مردم سیستان که در حال نابودی هستش رو از طالبان بگیرید
    • سوسان IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      1 1
      علی جان این علی اف را از کجا آوردی
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      14 2
      پیر فرزانه ای گفت اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.
    • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      3 0
      نابودی اسرائیل ان شا الله امسال باشه
  • متین IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    41 24
    با این وضع مملکت تا دو سال دیگه نود درصدمون از سوء تغذیه مردیم
    • سید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      21 3
      افکار را از دشمن منحرف می کنی؟! پس ظاهراً ناراحت اوضاع اسرائیل هستی! پس مزدوری !!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      13 1
      07:56 خوب پاشو بیا ایران، گفتیم که وضع اسرائیل خرابه که!!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      15 1
      از سوء موبایل نمیری 🤣
    • دو هنجره IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      12 3
      با این وضعی که شما دارید تا دوسال دیگه نود درصدتون توی سگدونی استقاطیل همدیگه رو پاره می کنید سگیونیصت!
    • امید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      8 3
      فعلا 30 وصد ازمردم فرانسه وآمریکاو40ذدرصد اسپانیاوایتالیاویونان دارند ازگرسنگی می‌میرند، چراازنابودی اسرائیل اینقدرناراحت شدی منافق آلبانی،، ایران هزاران سال پابرحاست خواهدبود تاپرچم اسلام رادست مولامون بده دربین المقدس
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      3 3
      سید من احمق تر از تو ندیدم مزدور بی جیره مواجب
    • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      2 1
      جناب حاچی از سه راه ـــ توی خانه آینه ندارید؟!؟!؟!
    • یه آدم IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      4 0
      به امید آزادی قدس و شکسته شدن هرگونه ظلم در جهان🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    36 12
    به خدا غیر اسرائیل مردم مشکلات دیگه ای هم دارند
    • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      14 4
      سلام دوست عزیز - در حقیقت این اسرائیله که با ما دشمنی داره نه تنها با حکومت اسلامی بلکه با ایران بزرگ هم دشمنه. این رفتار حقیرانه که شما انتظار داری نه به سود ماست نه در شان ماست.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      5 7
      اگر قراره اینطوری مملکتی حتی جعلی مثل اسراییل نابود بشه پس با ایران با هم نابود میشن. این مقدار از فساد و سو تدبیر در اداره مملکتی بی سابقه بوده در عمر ایران.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    26 11
    یه نگاهی به جامعه اسلامی بکنید. یک سوم ملت زیر خط فقر. شمال و جنوب و شرق و غرب اب نداره. هوا نداره. طلاق بیداد میکنه.
    • سید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      11 4
      افکار را از دشمن منحرف می کنی؟! پس ظاهراً ناراحت اوضاع اسرائیل هستی! پس مزدوری !!!!!!!
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      7 2
      ما فعلا داریم به مملکت خراب شدهٔ شماها یعنی فلسطین اشغالی نگاه می‌کنیم و می‌بینیم وضعتون خییییلی خرابتر از جاهای دیگه دنیا هست!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      6 2
      دارن تو اسقاطیل جرت میدن بعد اینجا واسه جامعه اسلامی نظریه میدی؟! الحق که یک اسقاطیلی بی همه چیزی، باریک به تو!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    14 9
    الان اسراییل به هرج ومرج کشیده شده وهرچندباردرهفته وماه سیدبزرگ سیدحسن نصرالله خبرنابودی اسراییل توسط حزب الله رادراسرع وقت میدهدسیدبزرگوارشهادت طلب الان بهترین موقع برای نابودی اسراییل است باعمل عملاحزب الله واردجنگ شودنه باشعارباشعارهیچی درست نمی شود۲۰۰موشک شبانه به اسراییل بزنیو
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      5 4
      یعنی نمیفهمی اسراییل بمب اتم داره؟ بعد ناتو و امریکا میشینن نگاه میکنند؟ سرنوشت روسیه تو اکراین رو ببین
    • حمید رضا IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      7 0
      الان هر گروه و کشوری با اسرائیل وارد جنگ بشه در عمل به موجودیت اسرائیل با آگاهی کامل کمک کرده و آنان را در داخل متحد و بحران دو دستگی را بر طرف خواهد کرد ، شک نکنید هر کس در این برهه از زمان با اسرائیل وارد جنگ شود دوست اسرائیل است ،و تو که حزب الله لبنان رو تشویق به جنگ میکنی از همه با اسرائیل دوست تری
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      11 3
      اسرائیل نابود شه چی میشه بعدش؟ مرغ ارزون میشه؟ خونه میاد پایین؟
  • اشکان IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    22 4
    همینه پس چی فکر کردید خدا مکر و نیرنگ دشمن غاصب رو به خودش برمیگردونه وعده خدا همینه بالاخره ظلم که همیشه پایدار نمیمونه
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    14 1
    ان الباطل کان زهوقا
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      4 1
      اینقد برای مردم بیگناه ارزوی مرگ نکنین بجاش دعا کنین در دنیا صلح پایداربشه جاهلیت تا کجا خدای من چرا اخه ایقدر جاهلین تو اسراعیل انسان های بد هست همون طور که تو کشور خودمونم هست دلیل نیس نابود مردم بیگناه رو ارزو کنی حالا اسراعیل امریکا نابود شدن خدایی اوضا اقتصادی مون عالی میشه نه بخدا تا وقتی جاهلیت باشه یه ملت با بدبختی با زندگی بکنه من که ارزوی سلامتی برای تمام مردم دنیا و صلح پایدار میکنم امیدوارم هیجا جنگ نباشه فقط نور خدا بتابد و صلح
  • سوسان IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    6 3
    سبط بنیامین در سواحل مدیترانه حاکمیت خود را از لاویان و یهودا جدا کرد و سبط یهودا در اورشلیم تحت محاصره لاویان بود رحبعام و یربعام بر علیه همدیگر جنگیدند و بلاخره پادشاه آرام بر سرزمین الجلیل تسلط پیدا کرد و با سبط افرائیم هم پیمان شد اما پادشاه یهودیه به شاه آشور نامه نوشت و از او مساعدت خواست پادشاه آشور تیگیلات پیلسر (تیغیلات فلنسر) بر تمام سرزمین شمالی تاخت و ده سبط از بنی اسرائیل را به تبعید و آوارگی فرستاد و اقوام دیگری را جانشین آنها کرد عده ای از سامریه به بابل رفتند و عده از کلدانیان بابل به سامریه تبعید شدند و اسباط بنی اسرائیل در خلخ و خابور و کناره های نهر جوزان مسکن گزدیدند و در سراسر منطقه آسیای میانه و کشور ماد پراکنده شدند
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    21 6
    وقتی اراده الاهی بر مجازات قومی ستمگر قرار می گیرد، هیچ تدبیر دیگری توانایی متوقف کردنش را نخواهد داشت!!!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 0
      الهی
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 3
    اصلاح طلبان ستون پنجمی یتیم شدند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    7 3
    چرندیات مشرق نیوز
  • مالک IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    6 2
    به فکر نون باشید که خربزه آب از کوچک شدن سفره های مردم و از گرانی افسارگسیخته مطلب بزار مشرق
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    9 5
    فعلا که ما داریم نابود میشیم
    • BR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      خب ماهم داریم همینو میگیم دیگ😂 اسقاطیل داره نابود میشه نیازی نیست خودتونم تائیدش کنین
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 4
    اسراییل کشوری غاصب است ولی مسولین ما خیلی ساده لوح و کم اطلاع هستند که با توهم نابودی این کشور ایران را دارید نابود می کنید. جمال عبدالناصر رییس جمهور مصر هم برای مجبوبیت خود قول داد یهودیان را به دریا بزیرد و اسراییل را نابود کند ولی با شکست سنگین در دو حنگ نه تنها انها را به دریا نریخت که خیلی از بخش های مصر و سوریه را از کشورهای عربی به تصرف این کشور غاصب در این دو جنگ درامد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    دعوا بر سر نفتی ها واسلحه سازهاست قوم و اعتقادات وجود ندارد یک عده ثروتمند هستند وثروتشان با ساخت وفروش تسلیحات افزایش مییابد ا انفجارها وکشتن ها ثروت بدست می اورند حالا هی صورت مسئله را پاک کن جرئت کن بگو خون بر شمشیر پیروز است ملتها دوست دارند گندم بکارند دوست آب وهوا وپرندگان و درختان باشد
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 3
    ازاین رویا ها بیشتر خواهید دید پس بیش از سیصد حکومت کوچک وبزرگ درمملکت ماتشکیل شده به قول تحلیل شما همه در اثر اختلاف های داخلی برچیده شده اند کم به اسرائیل وامریکا به چسبید در فکر نان خالی مردم گرسنه مملکت خودتان باشید
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 2
    محمدبن سلمان بفکرآن است که اگرروزی نفت برای صادرات نبودعربستان باساخت برج وآکواریوم دریایی ومراکزخریدوپارک وخلیج و...تبدیل به اروپاجهت توریسم بکندومیلیاردهادلارازمراسم حج وخانه خدادرآمدزایی میکندوتعصبی نسبت به اعراب فلسطین ولبنان نشان نمیدهدالحمدلله ماچندمبارز وآزادیخواه مثل سیدحسن نصرالله وآقای شریعتمداری داریم که چندکلمه برعلیه اسراییل صحبت کنند...مرگ براسراییل..
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 1
    نمیشه سالها حق زندگی عادی رو از زن و مرد و بچه های بیگناه فلسطینی گرفت اونها رو کشته و به خاک و خون بکشن‌ و بعد انتظار داشته باشن که تاوانشو پس ندن
  • ایرانی اصیل IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 1
    آنقدر این قوم برای دیگر اقدام و کشورها نقشه کشید و تفرقه انداخت کاری که با ایران کرد خدا میداند چه خیانتها که از دوران داریوش سوم به. قاجار و پهلوی و نسل کشی ایرانیان در دوره های مختلف انجام داد بعد از انقلاب صرفا دشمنی خودش رو علنی کرد چون دستش رو شیعیان رو کردند و الا قبلش هم ایرانی کشی کرده بود. این قوم فاسد به پیامبران الهی خودشون هم رحم نمی‌کردند و سر می‌بریدند انکار نه انگار از قول خداوند در قرآن هم بدترین اقوام یهود هستند که صهیونیسم حاضر از برترین اونها هم هست اما ماهیت دشمنی آنها رو اگر مردم دنیا خصوصا برخی ایرانی هوایی که هی می‌گند اسراییل به ما چه ربطی داره بفهمند. اونوقت خودشون میرد و خرخره اونها رو میجون. هر چند انشالله مکرشون به خودشون برگرده و دست از خیانت علیه ایران بردارند ایران و ایرانی نفسی می‌کشه و قطعا وضعیت همه هم خوب میشه.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    8 2
    الان فکر کنید اسرائیل نابودشود آمریکاانگلیس ی قوم دیگی را جایگزین میکنن یک فکری به حال مردم بکنید 30درصد مردم رفتن زیر فقر
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 0
    زیاد دلتون به این تظاهرات ها خوش نباشه خودمون باید نابودش کنیم نور کردیم یعنی چی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    9 3
    شما برو اقتصاد داغون خودتو درست کن از بس فکر و ذهن نخبگان رو درگیر اسرائیل کردین هنوز بعد از چهل سال نمی دونین مشکل تورم و اقتصاد کشور کجاست هر روز یه مدل کار می کنین
    • BR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      شما نگران ما نباش اگه بلدین به کشور خودتون برسین که داره سقوط میکنه تا همینجاشم آمریکا نگهتون داشته😂😂
  • جعفری IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    هرکس ظلم کرده به عقوبت وعذاب دچارخواهد شد،وعده خداوند هیچ وقت خلاف نمیکند،پس ظالمین تعجب نکنند اگر عذاب نازل شود،اسراییل هم غاصب وهم ظالم است ،طبیعی است باید تنبیه شود،قصاص به قیامت نمیماند،سرنوشت دیگر ظالمان بهترین شاهد براثبات این موضوع است.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 1
    شتر بیند در خواب پنبه دانه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    البته اگر شرق بگذاره
  • مریم IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 1
    انشالله زودتر نابود بشه تا بلکه مسئولین وقت کنن یه نگاهم به وضع کشور خودمون بندازن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    4 1
    فعلآ که نابودی ایران در حال تکمیل است
  • محمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    5 0
    حالا فرض را بر این بگیرید که اسرائیل و آمریکا و انگلیس و چند جای دیگر به کلی نابود شوند آنوقت چه خواهد شد؟مشکلات مردم و جامعه حل خواهد شد؟نوشته و گفته ای که فقط برای نوشتن و گفتن باشد آیا ارزش دارد؟
  • یعقوب ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    5 1
    مردم 40 سال سر کار گذاشتین یا مرد جنگ باشین بزنید اسراییل یا مثل بچه ادم صلح کنید ...
  • ساس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 1
    تئاتر خیابانی نیروهای شاباک و موساد و شین بت را باور نکنید.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    صهیونیستها بقدری درگیراختلافات داخلی خواهندشدکه نهایتاچاره ای جز جنگ افروزی برای حفظ موجودیتشان باقی نماندوانجاست که چون صاعقه برسرشان فرودخواهیم امد
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    باید از این حرکات مزدوران صهیونیستها غافل نباشیم .
  • جواد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 0
    خداوندتان در قران از ایران که در یه زمانی حکومتی به اسم خدا میاد و به مردم زیاد ظلم می کنه چیزی نگفته
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    خواب دیدی خیر باشه
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 0
    شما به فکر ملت خودتان باشید اسرائیل بیشکش
    • BR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      الان شما به فکر ملت خودتان هستین که تو فضای مجازی فارسی جولان میدین؟ بیشکش نه پیشکش
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ارزوی نابودی اسراییل
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    اسراعیل ابر قودرت خاورمیانه است ژاندارم منطقه عنوانی که شاه 40 سال پیش داشت
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 1
    هرج ومرج در اسرائیل وجنک اوکراین از هیجاناتی دلچسب است
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      1 0
      هیچی اندازه اوضاع خودتون دلچسب نیست.هر یک دلار پونصد هزار ریال تا یک ملیون ریال هم میره به زودی
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 0
    بانک آینده کلی ملک و املاک و ایران مال دارد.. اما از لحاظ نقدینگی ظاهرا ورشکسته است دولت به خاطر این بانک ورشکسته 50 هزار همت پول چاپ کرده و فشار این پول بر تورم پارسال مشهود بوده املاک بانک آینده فردا روز و سالها بعد گران خواهند شد ... این جنایت را حکومت مثلا اسلامی ما انجام داده این جنایت را اسرائیل و آمریکا انجام نداده... اینکه بانک آینده برای فرزند کدام مقام است نمی دانم اما می دانم شما از اسرائیل و آمریکا هم جنایتکارترید.... اسرائیل هم نابود بشود دردی از من دوا نمی‌شود. تا این فسادها هست تا حکومت فاسد جمهوری اسلامی هست مشکلات مملکت هست
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 1
    توهم احمقانه ای ست که دول اسلامی در خانه بنشینند و دست روی دست بگذارند تا اسرائیل خودش خودش را از بین ببرد، راه مقرر خداوند برای نابودی کودک کش صرفا از مسیر اتحاد کل دول اسلامی است و حمله همه جانبه آنها به خانه عنکبوت.
  • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    1 0
    اصلا اسراییل محو شد
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 1
    تظاهرات اسرائیل و اعتراض مردم به تقویت و پیشرفت منجر می‌شود
  • اکبر مطلع IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    3 0
    رژیم اشغالگر با نافرمانی از اوامر الهی به اینجا رسیدید
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اقای متین رفیق امریکاییت چند سال پیش هم این حرف زده بود خبری نشد توهم جوش نزن نمیمیری
  • عرش IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    2 0
    یهودیان مانند مسیحیان فقط در سایه نظام و دموکراسی اسلامی می‌توانند در صلح و صفا زندگی کنند.
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 1
    فرض کن اسرائیل نابود شد که چه با بن سلمان و اردوغان و چپ و راست چیکار می کنین تو این چهل سال تونستی یه اقتصاد اسلامی درست کنی پس فردا با چی میخوایی تمدن اسلامی بسازی
  • بهداد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    ما ایرانیان هم برای امام حسین (ع) هم برای سیاوش عزاداری کنیم.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 1
    حیف این نسل که نجات پیدا نکنن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    پیچ ومهرهای ارتش اسرائیل باز شده واسرائیل از درون دچار اغتشاش و آشوب است و مهمتر ازهمه آمریکا واروپا هم دست از پشتیبانی اسرائیل برداشته اند وبین شان کینه ودشمنی پیش آمده ولی در کمال تعجب می بینین کشورهای بی غیرت و ترسو ی مسلمان جرات حمله به اسرائیل کودک کش در حال موت را ندارند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    پیچ ومهرهای ارتش اسرائیل باز شده واسرائیل از درون دچار اغتشاش و آشوب است و مهمتر ازهمه آمریکا واروپا هم دست از پشتیبانی اسرائیل برداشته اند وبین شان کینه ودشمنی پیش آمده ولی در کمال تعجب می بینین کشورهای بی غیرت و ترسو ی مسلمان جرات حمله به اسرائیل کودک کش در حال موت را ندارند
  • سحر IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 1
    مرگ بر اسراییل مرگ بر صهیونیست جهانی مرگ بر اسراییل مرگ بر دشمن بشریت
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    چقدر این یهود در دوران ایران باستان ایرانی کشتند.هر ساله جشن پوریم میگیرن
  • BR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    ینی سایبری ها دارن میسوزن😂😂 به گفته (خودتون) اسقاطیل دیگه آخراشه حالا هی فشار بخورین. کشور جعلیتون تامام شد😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس