کد خبر 1514567
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
ادامه کاهش محبوبیت نتانیاهو در نظرسنجی‌ها/ پیشتازی حزب بنی گانتس

نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی از افزایش قدرت حزب بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و کاهش قدرت حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حکایت دارد.

به گزارش مشرق، نظرسنجی اخیر در اراضی اشغالی از کاهش محبوبیت حزب حاکم (لیکود) به رهبری بنیامین نتانیاهو در برابر بنی گانتس، رهبر حزب معارض «اردوگاه ملی» در کنست «اسرائیل» خبر می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه گزارش داد که براساس نظرسنجی جدید روزنامه صهیونیستی معاریو، ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو با از دست دادن دو کرسی از مجموع ۵۵ کرسی خود در کنست (پارلمان) در جایگاه دوم پس از احزاب معارض و عربی با ۶۷ کرسی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه عبری معاریو، نظرسنجی جدید نشان داد که پس از لایحه جنجالی اصلاحات قضائی نتانیاهو، بین حزب حاکم و حزب معارض، در اختلاف کرسی‌های پارلمانی، شکاف محسوسی وجود دارد.

براساس این نظرسنجی، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو با کسب ۲۷ کرسی در مقابل ۳۰ رأی حزب اردوگاه ملی به ریاست بنی گانتس حاکی از کاهش محبوبیت حزب نتانیاهو در اراضی اشغالی است.

گفتنی است نظرسنجی ماه گذشته میلادی (۱۶ ژوئن) پیش بینی کرد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی، حزب لیکود بازنده رقابت انتخاباتی خواهد بود و حزب بنی گانتس با برتری محسوس و با تصاحب بیشتر کرسی‌ها صاحب حزب اکثریت در کنست خواهد بود.

این نظرسنجی نشان داد که بر خلاف نتایج نظرسنجی‌های گذشته حزب اردوگاه ملی به ریاست بنی گاتس، رقیب نتانیاهو با اختلاف ۸ کرسی به شکل محسوسی نه تنها صاحب اکثریت کرسی‌های کنست خواهد بود، بلکه محبوبیت و قدرت این حزب در فلسطین اشغالی روزبه روز افزایش خواهد یافت.

یک نظرسنجی دیگر در روزنامه عبری معاریو درباره کاندیدای برتر و مناسب برای تصدی نخست وزیری کابینه نشان داد که بنی گانتس با اختلاف محسوس و با کسب ۴۷ درصد آرا در مقابل ۳۷ درصد نتایناهو، کاندیدای مقبول‌تری برای ریاست کابینه از سوی مشارکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس