انجام پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه، یکی مهم ترین بخش های انتهایی در انجام پایان نامه است. پاورپوینت تخصصی و حرفه ای، برای این جلسه کاملا متفاوت از پاورپوینت های عادی استفاده شده در دانشگاه باید طراحی شود. طراحی پاورپوینت جلسه دفاع، باید شامل مهارت های طراحی آموزشی،در ساخت اسلایدها، ترتیب اسلایدها باید براساس مراحل گام به گام انجام پایان نامه،تهیه گردد. در ادامه شما را با نحوه و چگونگی ساخت پاورپوینت جلسه دفاع، آشنا خواهیم کرد.

https://mehrdadcivil.com/blog/wp-content/uploads/2020/06/png_20230422_161205_%DB%B0%DB%B0%DB%B0%DB%B0.png

نحوه سخنرانی جلسه دفاع

اصلی ترین هدف جلسه دفاع پایان نامه، سخنرانی دانشجو در جلسه دفاع پایان نامه می باشد. از این رو، پاورپوینت، تنها ابزار اصلی ما برای یک ارائه حرفه ای و علمی در این جلسه می باشد. اگر متن اسلایدهای پاورپوینت، بسیار زیاد در داخل هر اسلاید، کپی شده باشد، منجر به خراب شدن ارائه دانشجو می گردد. از این رو، در اینجا با اهمیت و نقش پاور حرفه ای در جلسه دفاع، آشنا خواهیم شد. یک پاورپوینت، غیرحرفه ای، منجر به خراب شدن یک پایان نامه با کیفیت می شود و تمام زحمات ما در طول انجام پایان نامه؛ هدر خواهد رفت. از این رو، سخنرانی و ساخت پاورپوینت، کاملا به هم پیوسته هستند و باید در کنار همدیگر به صورت حرفه ای طراحی شوند تا در نهایت، یک ارائه حرفه ای در جلسه دفاع پایان نامه، داشته باشیم.

ترتیب اسلایدهای پاورپوینت

یکی از متداول ترین سؤالات دانشجویان مربوط به تعداد اسلایدهای پاورپوینت در جلسه دفاع است. با توجه به محدودیت زمانی، تعداد اسلایدها نیز باید براساس زمان، تنظیم گردد. مدیریت زمان در جلسه دفاع و تعداد اسلایدها، باید براساس نحوه مدت زمان گذاشته شده بر روی هر اسلاید توسط خود دانشجو، تنظیم گردد. اما تعداد اسلایدها نباید بیشتر از 25 اسلاید طراحی گردد. اما اگر بیش از 25 دقیقه برای جلسه دفاع فرصت دارید، می توانید تعدادی از اسلایدها را به این تعداد میانگین، اضافه کنید. ترتیب اسلایدها باید قبل از جلسه دفاع، برنامه ریزی و طراحی شود. این مراحل باید براساس روند اصولی انجام پایان نامه، مشخص گردد. اگر تناقضی بین این روند با ترتیب اسلایدها ایجاد گردد منجر به مشکلات و سؤالات متعدد داوران می گردد، به دلیل اینکه مراحل علمی باید براساس ترتیب مشخصی انجام شوند وعدم رعایت ان، منجر به اشتباه شدن پایان نامه می گردد. به طور مثال روایی و پایایی بای قبل از توزیع پرسشنامه اصلی، انجام گیرد و جابجایی آن به دلیل اشکال علمی و آماری می باشد.

برون سپاری پاورپوینت به افراد ناکارآمد

اگر انجام پایان نامه خود را به دیگران برون سپاری کرده اید یا خودتان پایان نامه را ننوشته اید، در جلسه دفاع می توانید با یک ارائه حرفه ای، از پایان نامه خود به درستی دفاع کنید. اما بروت سپاری پاورپونیت جلسه دفاع به آدم های ناکارآمد و بدون دانش تخصصی منجر به هدر رفتن زمان و هزینه شما می گردد. برای انجام پاورپوینت، در ابتدا باید کل پایان نامه توسط محقق خوانده شود و سپس براساس اصول طراحی آموزشی سناریو انجام پاورپوینت براساس مراحل گام به گام پایان نامه، تهیه گردد. از این رو، حتی محققی که پایان نامه شما را با هر میزان کیفیت انجام داده است، فرد مناسبی برای ساخت پاورپوینت حرفه ای جلسه دفاع نخواهد بود. به دلیل اینکه بسیاری از محقق ها بدون صرف زما برای دانشجویان، فقط مطالب وورد پایان نامه را در پاورپوینت کپی می کنند و شما را به مشکلات فرآوان روبرو خواهند کرد.آموزش پایان نامه، امری متفاوت از انجام پایان نامه می باشد که نیاز به آموزش حرفه ای روند انجام پایان نامه و آموزش روش تحقیق، است. سه فصل پایان نامه، شامل روش تحقیق، می باشد از این رو، یادگیری آن، کاملا ضروری است. خروجی نرم افزار و دلایل استفاده از روش تحقیق، در جلسه دفاع پایان نامه باید آموزش داده شود.

مراحل ساخت پاورپوینت تخصصی دفاع پایان نامه

برای انجام حرفه ای و تخصصی پاورپوینت می بایست، مراحل گام به گام زیر را طی نماییم تا بتوانیم با بهترین کیفیت از پایان نامه خود دفاع کنیم. در لینک بالا، نمونه جلسه دفاع پایان نامه برای شما تهیه شده است تا بتوانید با الگوسازی مطالب و نکات مهم ، بهترین جلسه دفاع را داشته باشید.

خواندن کل فصل های پایان نامه

مشخص نمودن مطالب مهم برای جلسه دفاع پایان نامه

حذف عوامل غیرضروری

مشخص نمودن ترتیب اسلایدهای پاورپوینت

طراحی اسلایدها براساس اصول طراحی آموزشی

تطبیق سخنرانی با اسلایدها و شبیه سازی و تمرین قبل از جلسه دفاع

آمادگی برای متقاعدسازی علمی داوران در جلسه دفاع

بررسی سؤالات اساتید و داوران در جلسه دفاع و پاسخ گویی علمی به آن ها

قرار دادن عکس های مرتبط با موضوع در حال صحبت

آمادگی برای نحوه سخنرانی علمی در مقابل اساتید دانشگاه

https://mehrdadcivil.com/blog/wp-content/uploads/2022/02/InShot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B6%DB%B1%DB%B7_%DB%B2%DB%B3%DB%B1%DB%B9%DB%B5%DB%B9%DB%B4%DB%B3%DB%B4-780x470.jpg

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک سخنرانی حرفه ای در جلسه دفاع هستی، در ابتدا باید با نحوه ساخت پاورپوینت جلسه دفاع، آشنا شویم و با طی کردن آموزش های حرفه ای برای این جلسه، بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. مهارت های لازم مانند نحوه سخنرانی علمی، نحوه برنامه ریزی برای ترتیب اسلایدها، مشخص کردن مطالب مهم پایان نامه و آموزش روش تحقیق، بررسی و پیاده سازی طراحی آموزشی در ساخت اسلایدها برای متقاعدسازی داوران، نحوه پاسخ گویی به سؤالات متداول اساتید ، به ما کمک می کند تا بتوانیم با یک ارائه حرفه ای، پایان نامه خود را به صورت حرفه ای و تخصصی، ارائه کنیم.

https://mehrdadcivil.com/blog/wp-content/uploads/2023/05/InShot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B5%DB%B2%DB%B0_%DB%B0%DB%B9%DB%B3%DB%B5%DB%B2%DB%B5%DB%B6%DB%B9%DB%B0-780x470.jpg

شبیه سازی جلسه دفاع

تمرین و شبیه سازی جلسه دفاع، از ضروری ترین آمادگی ها، قبل از جلسه دفاع می باشد. شما باید قبل از جلسه دفاع، مراحل سخنرانی خود را براساس پاورپوینت تخصصی آماده شده، شبیه سازی و تمرین کنید و مشکلات خود را رفع کنید.

مشاوره ، آموزش و انجام پاورپوینت تخصصی جلسه دفاع

اگر به دنبال ساخت یک پاورپوینت حرفه ای و همچنین برگزاری صفر تا صد جلسه دفاع از آموزش سخنرانی علمی تا طراحی آموزشی اسلایدها برای جلسه دفاع پایان نامه هستید. شرکت مهرداد سیویل با مدیریت مهندس حمصیان، به شما کمک می کند تا بتوانید با بالاترین کیفیت از پایان نامه خود دفاع کنید.جهت هماهنگی مستقیم با مهندس حمصیان می توانید با شماره تماس 09133862776 در تلگرام و واتس آپ در ارتباط باشید. همچنین جهت اطلاعات کامل تر از جلسه دفاع از تهیه پاورپوینت تا نحوه برگزاری و سخنرانی حرفه ای، می توانید به سایت مهرداد سیویل مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس