واکنش کرباسچی به اظهارات موهن فائزه هاشمی: فائزه قبل از بیان یک مطلب درباره آن فکر نمی‌کند/

به نظر می رسد "تردید سالمندی" در جان آقایان کرباسچی و بهزاد نبوی رسوخ کرده است و می رود تا نظرات صحیح آنها را دچار اشتباه کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

رئیس پلیس راهور:

هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی انجام نشد!

رجل نجیب اصلاح‌طلبان هم تحریمی شد/ هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی انجام نشد!

سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در سال گذشته حدود 20 هزار نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی درگذشته اند، گفته است: پیشنهاد ما برای برنامه هفتم توسعه، کاهش ۵۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات در طول پنج سال بود، ولی دولت در متن لایحه، شاخص ۵ درصد برای هر سال یعنی در مجموع ۲۵ درصد در طول پنج سال را پیش‌بینی کرده است و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه، کاهش ۳۱ درصدی جان‌باختگان تصادفات پیش‌بینی شده بود که تا سال ۱۴۰۰ به این عدد نزدیک شده بودیم، اما متاسفانه در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش محسوس آمار کشته‌شدگان سوانح رانندگی و نوعی عقب‌گرد در این زمینه بودیم.

او تصریح می کند: اساسا در طول سال‌های اخیر بسیاری از کارهای اساسی نظیر نوسازی ناوگان، تجهیزات و امکانات پلیس، هلال احمر، اورژانس و ... صورت نگرفته است و با وجود تاکیدات مکرر پلیس، توجه لازم به رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها نشده و هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی انجام نشده است.

سردار هادیان فر همچنین گفته است: متاسفانه شاهد اتفاق ملموسی برای بهبود وضعیت موجود نبوده‌ایم. [1]

*ما قضاوت درباره گفته های سردار هادیان‌فر را به مردم و البته به مسئولان ذیربط در دولت واگذار میکنیم...

***

تردید سالمندی در نظرات کرباسچی و نبوی

رجل نجیب اصلاح‌طلبان هم تحریمی شد/ هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی انجام نشد!

غلامحسین کرباسچی، از فعالان مبرّز جریان چپ و عضو حزب کارگزاران سازندگی اخیرا طی اظهاراتی پیرامون انتخابات امسال گفته است: واقعیت امر این است که وقتی همه کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند اگر انتخابات تناسبی هم برگزار شود به رقابت داخلی میان خود آقایان تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر وقتی اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نشوند چه فرقی می‌کند که انتخابات تناسبی برگزار شود یا خیر.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: به نظر می‌رسد قرار است آقایان در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی‌تر عمل کنند لابد مجلس یازدهم هم برای آنها جالب نبوده است. البته فرقی نمی‌کند اگر انقلابی‌ترها هم وارد مجلس شوند تأثیر جدی بر روند ایجاد نمی‌شود. [2]

*شنیدن این اظهارات از جانب چپ‌هایی که سابقا موضع ضد تحریم انتخابات داشتند؛ حقیقتا سبب نومیدی و تاسف است.

آقای کرباسچی پیش از این و در دو انتخابات 98 و 1400 شاهد رفتار دوستان خود در تحریم انتخابات بوده و جالب آنکه به همراه حزب متبوع خود و بر خلاف جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت کرده است. اما اکنون می بینیم که گویا سیاستی دگر آمده است و رجل ضد تحریمی هم گویا قرار است به جمع "چپهای تحریمی" بپیوندد. که البته امیدواریم اینگونه نباشد!

اظهارات کرباسچی اما در حالی است که حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اخیرا مواضع محکمی را در ردّ رفتار شریرانه تحریم انتخابات و لزوم حضور در انتخابات مطرح کرده است. [3]

گفتنیست، تردید کرباسچی پیش از این در بهزاد نبوی هم بروز یافته بود!

نبوی نیز که مثل کرباسچی در زمره رجال ضد تحریمی شناخته می شود اما اخیرا اظهاراتی بر زبان راند که از آنها بوی تردید برای حضور در انتخابات به مشام می رسید. [4]

لازم به اشاره است که نه تنها انتخابات امسال تناسبی برگزار نخواهد شد بلکه به روال معمول، اصلاح طلبان زیادی هم از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت خواهند شد. البته اگر آقایان کرباسچی و نبوی و سایرین؛ اصلاح طلبان تأیید شده را اصلاح طلب بدانند و صفت اصلاح طلبی را منوط به سوابق معارضه با نظام اسلامی و مردم ندانند!

***

رجل نجیب اصلاح‌طلبان هم تحریمی شد!

رجل نجیب اصلاح‌طلبان هم تحریمی شد/ هیچ اقدامی برای ارتقای ایمنی خودروهای داخلی انجام نشد!

محسن مهرعلیزاده، فعال چپ و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 در اظهاراتی پیرامون انتخابات امسال که سایت روزنامه آرمان ملی آنها را منتشر کرد، گفته است:

"جمهوری اسلامی بر اصل جمهوریت بنا شده و طبعاً باید از طریق ساختارها و ساز و کارهای مردم سالارانه که از مهمترین آنها انتخابات است، مشروعیت و مقبولیت خود را تداوم بخشد. در این رابطه حاکمیت باید شرایطی را فراهم کند و فرصت‌هایی را ایجاد کند که مردم به صحت، قانونی بودن فرآیندها و عملکرد مسئولین در رابطه با انتخابات ها اعتماد کنند، پا به عرصه انتخابات و استفاده از حق قانونی خود بگذارند. لذا با توجه به سوابق و به ویژه انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ که در آن‌ها روی گرداندن مردم از صندوق‌های رای ولو به قیمت از دست دادن حق مسلم قانونی، سرنوشت ساز و مهم خودشان را شاهد بودیم، مسئولین باید به این صرافت افتاده باشند که برای انتخابات ۱۴۰۲ و انتخابات بعدی اگر تغییر رویکردی اساسی و بنیادین انجام نشود، تتمه اعتماد و پشتیبانی بخش عظیمی از جامعه به کلی از دست خواهد رفت"! [5]

*سبب تأسف است که آقای مهرعلیزاده‌ی نجیب و یکی از چند رجل اجرایی موفق در میان اصلاح طلبان اینچنین ذهن خود را به عاریت چپ های تحریمی سپرده باشد که نداند قوام و مردمسالار بودن یک انتخابات به رعایت قانون است نه به میزان مشارکت!

و میزان مشارکت اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست.

به این معنی که یک انتخابات اگر قانونی برگزار شود و اگر یک نظام سیاسی پای رأی مردم با هر میزان مشارکتی بایستد؛ پس نتیجه آن انتخابات؛ لازم الاتباع است و موجب افتخار.

اینکه عده ای که خود از علمگردانان تحریم انتخابات و فریب دادن مردم برای حضور نداشتن، بوده اند به صحنه بیایند و به بهانه کاهش میزان مشارکت؛ اباطیلی مثل نامشروع بودند نظام سیاسی و یا از بین رفتن پشتیبانی مردم را مطرح کنند؛ از فتنه های سیاسی زمانه ماست که بایستی با درایت و فراست به مقابله با آن پرداخت و موارد پیش گفته را در قبال آن تبیین کرد.

قابل تأمل است که مهرعلیزاده اگرچه در ذهن ما یک رجل با نجابت است اما در این گفته ها حاضر نشده به مردم بگوید که یگانه راه اصلاح وضع موجود از مسیر صندوق رأی و انتخابات عبور می کند و کسی اگر اعتراضی به مشکلات دارد باید اعتراضش را "رأی خوب" عنوان کند تا مشکلات در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

گفتنیست، اصلاح طلبان در حالی مقوله کاهش مشارکت را بعنوان نماد کاهش پشتیبانی مردم از نظام سیاسی و انقلابی ایران عنوان می کنند که گویا ندیده اند حضور میلیونی مردم در تشییع حاج قاسم و همینطور حضور گسترده تمامی قشرها در مراسم محرم که از جمله معرف‌های انقلاب اسلامی است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1381673

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-624938

3_mshrgh.ir/1509542

4_mshrgh.ir/1511059

5_https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1062826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • alir IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 3
    واقعیت امر شما نمی توانید گنجشک رنگ کنید و جای قناری بفروشید! اصلاح طلبی و اصو گرایی و جبهه پایداری هر کدام باید به مرام و مسک خود پا به عرصه گذاشته و عمل کنند , اون وقت انتخابات دارای معیار است. مثلا اقای علی لاریجانی (رییس شابق مجلس) علیرغم نزدیکی سیاست های ایشان به اصلاح طلبان ، در زمره اصلاح طلبی جای نمی گیرد! و کماکان در اردوگاه اصول گرایان سنتی دیده می شود!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      6 5
      به به - شیخ غلامحسین کرباسچی همکار ساواک اصفهان بر علیه نظام نباشه عجیبه
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 4
      مهر علیزاده ذاتاً جوک و بیربط میگه - حرفهایش رو جدی نگیرید
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 4
      من شنیده ام که کرباسچی با مهدی هاشمی درجریان قتل ....آبادی دراصفهان نقش داشته درسته؟
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    4 8
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید جناب ضرغامی
    • بهنام IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 2
      لطفا سند و مدرک ارائه بدهید
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 2
      تلویزیون ایران و حتی صدای امریکا خیلی گزرا اشاره کردن
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    15 2
    نجیب!؟ کسی که به راحتی انواع تهمت ها را پخش میکنه نجیبه؟ کسی که دروغ در دهانها انداخت نجیبه ؟ واقعا باید به حال نجابت گریست!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 3
      طرف میگفت زمان شاه با دوستم داشتیم می رفتیم؛ یهو زنی بدپوش از خونه ای اومد بیرون و می دوید، شوهرشم به دنبالش هی صداش میزد برگرد، برگرد!... زنه برگشت گفت: نمی آم، تو زن نجیب به دردت نمیخوره!!! با هم گفتیم: اگه زن نجیب اینه که ما می بینیم، خدا رحم کنه به نانجیباش! حالا حکایت رجل نجیب اصلاح‌طلبان (؟) هم مثل همونه !!!
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    7 4
    واللّه که اگر اصلاح طلبان تهوع آور و طرفداران بعضاً نادان و بیشتر مزدورشان انتخابات ایران را تحریم کنند این به نفع نظام ما هست چرا که هربار این جماعت سکان قوای مقننه و یا مجریه را در این چهار دهه در اختیار داشته اند که بیشتر هم در اختیار همین ضالّین بوده است،کشور به اندازه دو برابر آن سال ها عقبگرد داشته است! این جماعت فقط به هدف کسب رضایت کدخدایشان در انتخابات حضور پیدا می کنند و هیچ دغدغه ای برای پیشرفت کشور ایران ندارند! چنان که گویی کشور اصلی و قبله آمالشان یانکیستان است!!!
  • تبریزی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    9 3
    اگر مهرعلی زاده کذاب محاکمه میشد دروغ بی هزینه نمیشد
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      5 2
      مهرعلیزاده نفوذی
  • سید سعید IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    7 5
    چرا متوجه نمیشوید که حقوق و رای اکثریت بایستی لحاظ شود....چرا می خواهید مردمداز این کشور مهاجرت کنند...
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 4
      حتما اکثریت تویی ؟
    • کیم این اون جوننن IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 3
      خداوکیلی حقوقت ماهیانه چقدره،
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 3
      اون مردمی که یکیش شمایی هر چه زودتر رفع زحمت کرده و تشریفتون رو ببرید بهتر...
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 0
      90درصد مردم راضی به مهاجرت هستن
  • اون IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    9 3
    مگه رأی هم باید بدیم
  • اون IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 1
    قضاوت رئیس پلیس راه ور کاملا درست هستش،و آمار رو دقیق نگفت باید میگفت سالانه یک میلیون نفر میجانباخن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    آقای مهرعلیزاده نه اینکه نه جیب نیست بلکه کیسه و انبان است. چون تمام دعواهایشان سر جیب است و رضایت شیطان.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      آقای مهر علیزاده بجیب است، نه نجیب
  • حامد پلاس IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 5
    واقعیات میدانی گویای این حقیقت است که اگر حتی رقابتی هم باشد حتی اگر اپوزیسیون هم تایید صلاحیت شود بازم بجز مردم و ارزشی ها هیچکی شرکت نخواهد کرد
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 4
      بله مردم ارزشی در انتخابات شرکت می کنند و بی ارزش‌ها که فقط منتظر دستور شیطان هستند برای تخریب انتخابات.
  • رضا قمی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 2
    رجل نجیب . این آدم یکی از بی عرضه ترین و سخیف ترین مدیران اجرایی اصلاح طلب بود .البته من در جریان سریال انتخابات و منازعات ایشان را پیدا کردمو چقدر تاسف از اینکه 44 سال است کسی مثل این بر مردم و ایران حاکمند.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      بوی گند شان را احساس نکردی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    4 0
    این آدم یکی از بی عرضه ترین و سخیف ترین مدیران اجرایی اصلاح طلب بود
  • سیامک بهاءآبادی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 0
    بزرگ ترین عامل تنزل وکاهش مشارکت مردم در انتخابات، عملکرد بسیار مأیوس کننده اصلاح طلبان وکارگزاران بوده است.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 0
    حاجی شیخ غلامحسین کرباسچی که البته بعد از مدتی از لباس روحانیت بیرون امد از فقیر زادگانی است که بعد از انقلاب بواسطه استعداد درخشان از طرفی و از طرف دیگر بواسطه رانتها سوپر سرمایه دارشد و به زندگی فوق اشرافی با صدها میلیارد سرمایه رسید و به جبهه غربگرای اصلاحات پیوست . و در ادوار مختلف با ادبیات تند و عصبی برای نظام اسلامی شاخ و شانه کشید و اشکار و پنهان در فتنه های سیاسی شرکت کرد .
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 2
    قطعا رای نخواهم داد و به فرزندم هم خواهم اموخت
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 1
      تره به تخمش میره ...
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    از کرباسچی می خواهیم. کمی در باره پرونده خودش در زمان شهردار بودنش به ما مردم و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ اطلاعاتی بده. تا بدانیم. افرادی دارای چه سوابق و بیوگرافی و پیشینه مثبت و یا منفی بوده اند.؟ و چرا؟...... تا بعد ببینیم، که حرف کی رو گوش بدهیم‌. و چه جوری؟ و چه کار کنیم.؟
  • حمیدرضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    *** جناب آقای وحیدی ... سلام علیکم ... بعد از حضور تان در تلویزیون و صحبت ها در مورد قوانین جدید انتخابات (( امکانات ارتباطی برایمان وجود ندارد )) با تماس با روابط عمومی 162 امروز پیش بینی شد ... در ماه های پیش روی انتخابات بدون دلیل روند ساده و پر آرامش انتخابات به محل -- گرفتن بهانه -- تبدیل شده است . آقای نبوی و آقای کرباسچی از شما که حداقل تازه وارد در سیاست نیستید . بعید است با استناد به قانونی که تجربه عملی نداشته است ... در مقابل آن بهانه جویی کنید . --- بهر دلیلی این روزها در اجرای مر قانون سلیقه وجود دارد ... اما نباید با پرداختن به اصل بحث پاسخ گویی انجام داد .
  • حسن IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 5
    مهرعلیزاده و نجابت؟!!!!در نجابت مهرعلیزاده همین بس که به رئیسی تهمت بی سوادی و پنج کلاس سواد رو زد که هنوزه که هنوزه برعندازان از این تهمت ایشون برای تخریب رئیسی استفاده میکنن.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      7 2
      گرونی نشون داد مهرعلی همچین پربیراهم نگفته.
    • BE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 2
      در حالی که او به اصطلاح مهندس بود، خودش دکترا از هلند را جعل کرد!
  • FR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 3
    مثلا مهر علیزاده اصلاح طلب نجیب است او که با وقاحت تیکه شش کلاسه را در مناظره ها به دهان هم کیشان نادان خود انداخت ؟!
    • BE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 2
      در حالی که او به اصطلاح مهندس بود، خودش دکترا از هلند را جعل کرد!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 2
    هر چه انقلابی ترها بعنوان مدیران و راهبران حاکمیت وارد انتخاب شده و برگزیده آرای عمومی باشند ساختار آرامش روانی و ثبات اقتصادی و مدیریتی بهتری را تجربه خواهد کرد و در یک فضای غیرملتهب تصمیم گیری های جدی و بدور از جنجال آسان تر انجام می شود. مشکل اینجا است که یک سری آدم اهل آشوب و بلوا تصمیم دارند مملکت را به لجن بکشند. چنین لجبازهایی حق مدیریت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ندارند و هر چه زودتر باید تصفیه حساب سیاسی شده و از فضای رقابت قدرت جمهوری اسلامی کنار گذاشته شوند.
  • روجا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 2
    اصلاح طلب خوب اصلاح طلب مرده است . بین این جماعت قدرت پرست ، منافق ، فتنه گر ، غرب گرای هرهری مذهب دنبال آدم خوب و منطقی و پای بند به اصول نگردید.
    • حامد پلاس IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      1 0
      اگر حتی اصلاح طلب از اونچه که تو میگی پست تر باشه...
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    محسن مهرعلیزاده نخودی ابله لمپن نجابت اش کجا بود آب نمی بیند و گرنه شناگر ماهری است .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 2
    به کوری چشم امثال ایشان در انتخابات شرکت میکنیم و فقط به انقلابیون رای میدهیم
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبان غربگرا و اصولگرایان متحجر دوبال پرنده شوم نابودی ایران هستند باید این دو جریان فکری مخرب و ضد ایران برای همیشه از صحنه سیاسی ایران حذف شوند
  • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 2
    آخر نفهمیدیم که اون مدرک دکتری که مهرعلیزاده در انتخابات 1400 از ان دم میزد واقعیت داشت یا فتوشاپ بود؟ ابله ترو نادانتر از این ادم خود خود خود کذابش هست!!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      2 0
      بهتر از رییسی هست
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    رجل نجیب تو هیچ جناحی پیدا نمی شود اصلاح طلب بدتر از اصولگرا اصولکرا بدتر اصلاح طلب کارگزار و بهاری های احمدی نژادی بدتر از این دو جریان سیاسی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    عمده کاهش مرگ و میر جاده ای به خاطر کاهش ترددها در سالهای 99 و 1400 به خاطر شیوع کرونا بود و وقتی ممنوعیتها بعد از واکسیناسیون سراسری برداشته شد آمار تلفات هم افزایشی شد
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بودن یا نبودن مسئله این است.کوی دانشگاه،کرباسچی چپاوول بیت المال،تحصن نمایندگان دوره ششم،دکل و مهدی هاشمی،داداش جهانگیری،فتنه ۸۸،حسین فریدون،نجفی قتل میترا،فائزه فتنه گری یادگیری انواع رقص در زندان،گرادادن به دشمن ازنظر اقتصادی امنیتی،روح الله زم،ابر تحفه ی افساد طلبان کذاب بزرگ ملقب به کلیدسازه،نفوذ جاسوسان بزرگ مثل جیسون رضاییان،زاغری،مصی خبرنگارافسادطلب،گرا دادن به دشمنان برای شهادت حاج قاسم عجیبه چه لیست سیاهی ؟!کی قراررسیدگی بشه الله اعلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • یحیی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام خدمت همهی دوستان، دمتون گرم و خسته نباشید بچه های نشر دهنده ی نظرات، فقط یجمله ، از نظراتی که سانسور نشدن شرح ماجرا پیداست و نیاز به نظر دادن نمیبینم ،با همین فرمون برید ان شالله ،خدا نگهدارتون
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    رجل نجیب اصلاح‌طلبان !!!؟؟؟؟؟ يادتان رفته اين بابا در زمان انتخابات چقدر آقاي رئيسي و در اصل ، اصل نظام را چقدر تخريب كرد؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    رجل نجیب اصلاح‌طلبان !!!؟؟؟؟؟ يادتان رفته اين بابا در زمان انتخابات چقدر آقاي رئيسي و در اصل ، اصل نظام را تخريب كرد؟
  • حسین IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اگر معیار قانون است دز قانون اساسی آمده که هیچ کس نمیتواند ولو با وضع قانون ؛ آزادیهای مشروع (از جمله آزادی انتخابات) را از بین ببرد .
  • مسعود IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    اینرجل نانجیب بود که با وقاحت کلاس پنجمی رو به رئیسی نجیب نسبت داد و آن را ضرب المثل کرد ، او چه کارنامه ی موفقی دارد ؟ که شما بهش باج میدید
  • بهنام IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 0
    سلام مشرق جان در 30 سال گذشته 1-کدام مشکل اقتصادی یا فرهنگی و یا سیاسی به برکت انتخابات حل شده2-آیا مجالس نسبت به دوره های قبل قوی تر شده اند یا ضعیف تر که اغلب کارشناسان ضعیف تر بودن را می گویند 3-کدام حزب و نهاد مدنی دائم و فعال و سراسری و موثر در کشور ایجاد شده 4-چند درصد وعده های دوران انتخابات بعدا تحقق یافته و خیلی سوالات دیگر پس مردم چه دلیل عقلی برای شرکت در انتخابات دارند آنهم با این تورم و گرانی های وحشتناک
  • Atae IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    افسادطلبان بنفش فاسد بی خاصیت
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    این جماعت بیش از ۳۰ سال قدرت اجرایی دستشون بوده و از طریق همین انتخابات هم به قدرت رسیدند و همین شورای نگهبان هم صلاحیتشون رو تأیید می کرده. چطور هر وقت خودشون پیروز بودند انتخابات هم درست و قانونی بوده و نظارت استصوابی هم بد نبوده اما هروقت به غیر از دار و دسته خودشون پیروز می شدند و یا به علت گند کاری هایی که کردند می دانستند ملت ازشون روی گردانه پیشاپیش بهانه تراشی هاشون رو ساز می کنند! به جهنم که تحریم کنند انتخابات رو ، این جماعت مملکت رو به این حال و روز انداخته اند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    بالاخره لایحه ایی که تمام عقل جمعی که برتفکرات شماها حاکم است تبدیل به قانون میشود
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    لعنت خدا بر کافران
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    آقای مهرعلیزاده را انسان نجیبی می دانستیم، تا زمانی که برای پیروزی در انتخابات و تخریب رقیب از واژه « شش کلاس سواد» استفاده کردن. ایشون دیگه نجیب نیستن و بار این گناه را تا زمانی که مخالفان از این واژه استفاده می کنن بر دوش خواهند کشید.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      نه اینکه بقیه ازاین الفاظ استفاده نمیکنند مثلا سوت بلبلی میزنند 😂😂
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      گناهان همه بخشیده میشه بالاخره معروفها همینها هستند که ازرجل سیاسی صادر میشه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    تجربه نشان میدهد افسادطلبان بیایند یا نیایند، نظام به جلو حرکت خواهدکرد.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    ازحق نگذریم،جناب مهرعلیزاده از ۷صندلی،صندلی هشتم رو انتخاب کرد.چه هوش و زکاوتی؟
  • ایرانی با غیرت IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    در سه انتخابات گذشته ریاست جمهوری, جناح متقلب اصلاح طلب یک نفر را به عنوان کاندید پوششی جهت تخریب چهره کاندیدای اصولگرا به صحنه فرستادند تا با ادعاهای کذب او را در موضع ضعف قرار داده و قدمی به نفع کاندید اصلاح طلب برداشته باشد. در انتخابات 1400 این ماموریت تخریب بر عهده مهرعلیزاده بود و در دو دوره قبل تر هم بر عهده جهانگیری بود تا قالیباف و رئیسی را از صحنه انتخابات کنار بزنند.
  • بنده IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    خوب تحریم کنند شما چرا ناراحت می شوید ، تحریم اونا که از اغتشاشات سالهای 88 ، 98 و 1401 که بدتر نیست . اصلا اونا مهم نیستند ، خودشون هم می دونند اگه تخم و ترکشون که خود نظام بهشون رو داده و فربه ثروت و قدرت شدن رو ازشون بگیری هیچی ندارن.
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    به شخص هنوز دلیل تایید صلاحیت امثال مخر علی زاده و رد صلاحیت لاریجانی رو نمیدونم به نظرم تائید صلاحیت ها شاقول مشخصی نداره یا اگه داره هنوز باگ داره این سازوکار باید اصلاح بشه
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    نه به اصولگراها و نه به اصلاح طلبها
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    الان حضور مردم در محرم چه ربطی به حکومت داره؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    یکروز یک کشیده تو گوش مهر علیزاده می نوازم
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    اصلاح طلابان همه یک قبله دارند وبسوی او هستند .شیطان قوی ضعیف دارند اما نجابت به این نانجیبها نمیچسبه
  • هموطن IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک اللهم الحفظ قاعدنا الامام خامنه ای مرگ بر منافق داخلی فتنه گر
  • ع IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تنها خصلتی که به این ابله نمی خوره نجابت هست،رزالت و حماقت از رفتار و گفتارش میباره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس