کد خبر 1513382
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۰

لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 20 از پرکاربردترین انواع لوله فولادی در صنایع مختلف است. امروزه لوله بدون درز مانیسمان، به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و دوام فوق‌العاده، کاربرد بسیاری دارند. در این بین، لوله لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 به واسطه مشخصات فنی مناسب، بیشتر مورد توجه هستند. در همین راستا و در این مطلب قصد داریم به کاربردها و تمایزات قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 بپردازیم.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله بدون درز مانیسمان در کنار انواع لوله سیاه درزدار، از مهمترین و برجسته‌ترین لوله فولادی محسوب می‌شود. ساختار یکپارچه و بدون هرگونه درز و جوش، مهمترین ویژگی این نوع لوله هاست.

فرآیند تولید لوله بدون درز مانیسمان بدون ایجاد هرگونه اتصال جوشکاری و به صورت مستقیم از نورد فولاد صورت می‌پذیرد. همین امر ساختاری یکدست و مقاوم برای این نوع لوله ها به وجود آورده است.

طول عمر بالای لوله‌، مقاومت بسیار مناسب در برابر خوردگی و تحمل فشار قابل‌توجه، از مزایای برجسته لوله مانیسمان بدون درز است. لوله بدون درز در رده های مختلفی تولید می شود که لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 از پرکاربردترین آن‌هاست.

رده لوله مانیسمان چیست؟

رده لوله بدون درز یک نوع پارامتر برای دسته بندی و روشی برای مشخص کردن نوع لوله بدون درز است. در محاسبه و نامگذاری رده ها، فاکتورهایی نظیر میزان تحمل تنش، جنس، قابلیت‌ها و ویژگی‌های لوله مؤثر است. در نتیجه این موادر در رده بندی لوله ها نقش مهمی ایفا می کنند.

رده لوله را می توان نوعی معادل برای اسکجول لوله و تعیین مشخصات فنی دانست. رده بندی استاندارد لوله‌ فولادی معمولاً به وسیله استانداردهای ASME و API تعیین می شود.

لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 20 از جمله رده های مهم و پرکاربرد هستند.

تفاوت قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 در چیست؟

لوله مانیسمان رده 20 چیست؟

لوله مانیسمان بدون درز رده 20 (یا لوله کربن استیل بدون درز سبک) در دسته لوله بدون درز سبک قرار می گیرد و برای طیف وسیعی از کارها استفاده می شود. اموری که نیاز به تحمل فشار بالایی نداشته باشند. طبیعتاً تحمل فشار لوله رده 20 نسبت به رده های بالاتر نظیر لوله بدون درز رده 40 کمتر است. این نوع لوله ها در ابعاد، طول و ضخامت های مختلف تولید می شوند.

از مهمترین کاربرد لوله مانیسمان رده 20 می توان به لوله کشی گاز تو کار ساختمانی اشاره کرد. سیستم‌های لوله‌کشی موتورخانه و شرایطی که نیاز به تحمل فشار قابل توجهی ندارد، از دیگر کاربردهای این نوع لوله است.

برای مشاهده لیست قیمت لوله مانیسمان رده 20 می‌توانید به صفحه قیمت لوله مانیسمان در سایت فولاد جهان مهر به آدرس jamsteelco.com مراجعه نمایید.

لوله مانیسمان رده 40 چیست؟

لوله مانیسمان رده 40 ( یا لوله کربن استیل بدون درز رده 40)، (به انگلیسی Seamless Carbon Steel Pipe Schedule 40 ) از محبوب ترین و پر فروش ‌ترین انواع لوله بدون درز می باشد. لوله رده 40 در ضخامت ها، قطر و وزن های مختلفی تولید می شود. این لوله قوی تر از لوله رده 20 و ضعیف تر از لوله های رده بالاتر نظیر لوله مانیسمان رده 80 است.

لوله مانیسمان رده 40 نسبت‌ به سایر رده‌ها کاربرد بیشتری دارد. این امر به واسطه ویژگی‌های خوب مقاومتی، استحکام، دوام و تنوع بالا به وجود آمده است.

تناسب بالا در مشخصات فنی و کارایی، باعث شده تا لوله بدون درز مانیسمان رده 40 در طیف گسترده‌ای از صنایع کاربرد داشته باشد. صنایع نفت و گاز، ساختمان، پتروشیمی، آتش نشانی، ساخت مخازن و لوله کشی گاز از این جمله است.در ایران لوله مانیسمان رده 40 اهواز و دقیق کاوه ایرانیان از برند های مطرح می باشند.

برای دریافت قیمت لوله مانیسمان رده 40 توصیه میکنیم با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

تفاوت قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20

قیمت خرید لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 یکی دیگر از تفاوت های اصلی این دو رده است. لوله رده 20 که به عنوان لوله‌ فولادی سبک نیز شناخته می شوند، قیمت کمتری دارند. زیرا میزان فولاد به کارگرفته شده، ضخامت و مشخصات فنی لوله مانیسمان 20، پایین تر از لوله فولادی رده 40 می‌باشد. برای مثال قیمت لوله مانیسمان 4 اینچ رده 40 از لوله مانیسمان رده 4 اینچ رده 20 گرانتر است.

از مهمترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 20 عبارتند از:

  • روش تولید
  • سایز و ضخامت لوله
  • برند تولید کننده
  • نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی فلزات
  • میزان عرضه و تقاضا
  • هزینه های مربوط به حمل و ارسال

روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز رده 40 و رده 20

تفاوت قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 در چیست؟

برای مشاهده ویدیو روش ساخت لوله مانیسمان بدون درز >> اینجا کلیک کنید <<

خرید و دریافت قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20

یک مرکز خرید تخصصی و با سابقه، گزینه ای هوشمندانه برای خرید لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 با قیمت مناسب است.

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرسjamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق آلیاژی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت لوله مانیسمان بدون درز رده 40 و رده 20 و سایر انواع لوله فولادی با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

تفاوت قیمت لوله مانیسمان رده 40 و رده 20 در چیست؟


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس