کد خبر 1513392
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
جانشین ریاض سلامه کیست؟

معاون اول رئیس بانک مرکزی لبنان با پایان دوره ۳۰ ساله ریاست ریاض سلامه بر بانک مرکزی لبنان، اعلام کرد که به موجب قانون از فردا مسئولیت اجرایی در این بانک را بر عهده می گیرد.

به گزارش مشرق، وسیم منصوری معاون اول رئیس بانک مرکزی لبنان با پایان دوره ۳۰ ساله ریاست ریاض سلامه بر بانک مرکزی لبنان، اعلام کرد که به موجب قانون از فردا مسئولیت اجرایی در این بانک را بر عهده می گیرد.

معاون اول ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به موجب قانون لبنان از فردا عهده دار قدرت اجرایی در بانک مرکزی می شوم.

المنصوری اعلام کرد که هیچ گونه پرداختی از بودجه دولت خارج از چارچوب قانونی امضا نخواهد شد.

وسیم المنصوری ۵۳ ساله دارای مدرک دکترای حقوق عمومی و کارشناس قانون اساسی است و به عنوان استاد در دانشگاه لبنان فعالیت می کند. وی در سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون اول رئیس بانک مرکزی لبنان انتخاب شد و ۷ سال نیز مشاور وزیر دارایی این کشور بود.

ریاض سلامه امروز در حالی منصب ریاست بانک مرکزی لبنان را ترک کرد که بابت اتهامات فساد گسترده مالی تحت تعقیب دادگاه لبنان و کشورهای اروپایی است. پس از شدت گرفتن انتقادات علیه وی در پرونده فساد مالی و سو استفاده از منابع مالی خزانه، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان یکی پس از دیگری تحقیقات درخصوص احتمال سو استفاده او برای اختلاس از بیت المال را آغاز کردند و سرانجام با اثبات دعاوی قضائی علیه وی در خصوص پولشویی وی، پلیس اینترپل خواستار پیگرد قضائی وی شد، اما سلامه مدعی شد براساس قانون عمل کرده و به حقوق قانونی دیگران احترام گذاشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس