آمریکا، انگلیس و کانادا رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را تحریم کردند

«ریاض سلامه» رئیس سابق بانک مرکزی لبنان اتهامات وارده و تحریم های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه خود را رد کرد و متعهد شد که با این تحریم ها مقابله خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، آمریکا، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه ریاض سلامه رئیس سابق بانک مرکزی لبنان وضع کردند.

بر اساس این گزارش، کانادا از تصمیم خود برای تحریم شماری از شهروندان لبنانی از جمله ریاض سلامه رئیس سابق مرکزی این کشور به اتهام فساد خبر داد.

دولت انگلیس نیز اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا ریاض سلامه، رئیس سابق بانک مرکزی لبنان را در چارچوب «رژیم جهانی ضد فساد» تحریم کند.

از سوی دیگر، ریاض سلامه تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا و اتهامات وارده علیه خود را رد کرد و متعهد شد که این تحریم‌ها را به چالش خواهد کشید.

این تحولات در حالی است که ریاض در حالی کمتر از دو هفته پیش منصب ریاست بانک مرکزی لبنان را ترک کرد که بابت اتهامات فساد گسترده مالی تحت تعقیب دادگاه لبنان و کشورهای اروپایی است.

پس از شدت گرفتن انتقادات علیه وی در پرونده فساد مالی و سو استفاده از منابع مالی خزانه، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان یکی پس از دیگری تحقیقات در خصوص احتمال سو استفاده او برای اختلاس از بیت المال را آغاز کردند و سرانجام با اثبات دعاوی قضائی علیه وی در خصوص پولشویی، پلیس اینترپل خواستار پیگرد قضائی وی شد، اما سلامه مدعی شد بر اساس قانون عمل کرده وبه حقوق قانونی دیگران احترام گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس