کد خبر 1514591
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
محاکمه نفاق؛ فراز و فرود منافقین از فرانسه تا آلبانی

گروهک تروریستی منافقین در ماه‌های اخیر با چالش‌هایی در کشورهایی اروپایی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، اواخر خردادماه بود که رسانه‌های آلبانی از حضور پلیس این کشور در مقر گروهک تروریستی منافقین موسوم به «اشرف ۳» خبر داد.

اردوگاه تروریست‌های منافقین موسوم به «اشرف ۳» در شهر بندری «دورس» آلبانی شاهد درگیری میان عناصر این گروهک تروریستی با پلیس آلبانی بود.

پلیس آلبانی پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر احتمال حملات تروریستی و سایبری به بازرسی و تفتیش اماکن و دفاتر مورد استفاده در «اشرف ۳» اقدام کرد و همچنین بازجویی از ساکنان این اردوگاه از سوی پلیس انجام شد.

بیانیه وزارت کشور آلبانی

در پی این اقدام پلیس، وزارت کشور آلبانی با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که منافقین توافقنامه سال ۲۰۱۴ با دولت آلبانی را زیر پا گذاشته و اقدام‌های پلیس مطابق قانون بوده است.

این بیانیه تاکید کرد که تصمیم دادگاه برای صدور حکم بازرسی اردوگاه «اشرف ۳» نتیجه اقدام‌هایی است که منافقین در تضاد آشکار با توافق و تعهدات خود در قبال توافقنامه بشردوستانه ۲۰۱۴ انجام دادند، به تعهدات خود پایبند نبودند و توافق را زیر پا گذاشتند.

محاکمه نفاق؛ فراز و فرود منافقین از فرانسه تا آلبانی

حضور مجدد پلیس در مقر منافقین

۸ تیر نیز رسانه‌های آلبانیایی گزارش دادند که پلیس این کشور به دلیل مظنون بودن به اختفای اطلاعات و تجهیزات مورد نیاز پلیس در اردوگاه موسوم به اشرف ۳، اقدام به استقرار یک ایست بازرسی در ورودی اردوگاه مذکور در منطقه «مانزا» در شهر دورس کرده است.

پلیس آلبانی علاوه بر این، یک واحد ضد تروریسم را در نزدیکی ورودی و خروجی مقر منافقین در مانزا مستقر کرد و هدف از این اقدام، کنترل خودروهای ورودی و خروجی به مقر منافقین و همه رفت و آمدهای ساکنان اردوگاه اعلام شد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که پلیس آلبانی ظن قوی مبنی بر خارج کردن اسناد یا تجهیزات مورد نیاز برای تحقیقات پلیس از این مرکز از سوی منافقین را داشت.

هشدارهای نخست وزیر آلبانی به منافقین

سپس «ادی راما»، نخست وزیر آلبانی به گروهک تروریستی منافقین هشدار داد که در صورت ادامه دادن به روند نقض توافق با دولت آلبانی باید این کشور را ترک کنند.

وی با بیان این مطلب که آلبانی سال‌هاست که میزبان منافقین است، تاکید کرد: در صورتی که آن‌ها از آلبانی به عنوان بستری برای عملیات سیاسی خود استفاده نکنند، از حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم، اما آن‌ها بارها این توافق را نقض کرده‌اند.

ادی راما اخیرا نیز بار دیگر ضمن هشدار به گروهک تروریستی منافقین، گفت که که هدف کشورش از پناه دادن به منافقین فراهم کردن «سکوی حمله به ایران» برای آنان نبوده است.

نخست وزیر آلبانی با بیان این نکته که «از ما خواسته شد که به منافقین کمک کنیم»، گفت: ما برای تقویت امنیت سایبری خود تلاش می‌کنیم.

لغو مراسم سالانه منافقین

درست در روزی که ادی راما درباره امکان اخراج به منافقین هشدار داده بود، مراسم سالانه عناصر منافقین در اردوگاه موسوم به «اشرف ۳» لغو شد.

غریب آبادی: منافقین همچنان مشغول فعالیت‌های تروریستی هستند.

محاکمه نفاق؛ فراز و فرود منافقین از فرانسه تا آلبانی

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضاییه در پی این رویدادها، گفت: منافقین با وجود اینکه به دلیل تصمیمات سیاسی آمریکا و کشورهای غربی از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شدند، اما همچنین مشغول فعالیت‌های تروریستی هستند.

غریب ‎آبادی همچنین به حمایت مالی، سیاسی و امنیتی آمریکا از گروه‌های تروریستی اشاره کرد و اظهار کرد: هر جا ردی از گروه‌های تروریستی است، حمایت آمریکا دیده می‌شود.

احتمال استرداد اعضای منافقین

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص اقدامات پلیس آلبانی علیه منافقین و احتمال استرداد اعضای این گروهک، گفت: راجع به برخی از اعضای گروهک منافقین پرونده‌هایی در کشورهای مختلف اروپایی تشکیل شده است.

معاون امور بین ‎الملل قوه قضاییه با بیان اینکه «ما این گلایه را از کشورهای اروپایی به ویژه یکی از این کشورها داریم که پرونده‌های مربوط به منافقین را به خوبی در دستگاه قضایی خود مورد رسیدگی قرار نداده‌‎اند»، اظهار کرد: ما این امر را اقدامی در جهت حمایت از منافقین می‌دانیم.

غریب ‎آبادی با اشاره به اینکه احکامی علیه برخی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در محاکم ایران صادر شده است، تاکید کرد: اقدام‌های قضایی در این باره شدت بیشتری به خود گرفته و طی ماه‌های آینده سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت.

دستور پلیس فرانسه برای لغو گردهمایی سالانه منافقین

اگرچه نشست سالانه منافقین با حکم دادگاه فرانسه برگزار شد، اما پس از اقدامات پلیس آلبانی علیه آنها، پلیس فرانسه نیز گردهمایی سالانه منافقین را که از سال ۲۰۰۸ در این کشور برگزار می‌شود، لغو کرده بود.

تجمع خانواده‌های اعضای دربند گروهک تروریستی منافقین مقابل سفارت ترکیه

اوایل تیر گذشته خانواده‌های اعضای اسیر در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین در تیرانا با هدف حمایت از اقدام مسئولانه دولت آلبانی مقابل سفارت ترکیه در تهران به عنوان حافظ منافع آلبانی تجمع کردند.

در این تجمع که با حضور ۶۰۰ نفر از اعضای خانواده‌های عضو انجمن نجات آسیب دیدگان از خشونت (انجمن نجات) همراه بود، مادر یکی از این اسیران گفت: شاهد برخورد با فرقه رجوی بعد از سال‌ها در آلبانی هستیم؛ خانواده‌هایی که ۴ سال در عراق، پشت درهای اردوگاه اشرف با من همراه بودند، به‌خوبی می‌دانند که ما چقدر منتظر آزادی اسیران‌مان هستیم.

محاکمه نفاق؛ فراز و فرود منافقین از فرانسه تا آلبانی

در ادامه این تجمع، بیانیه‌ای ۱۰ ماده‌ای قرائت شد

انجمن نجات آسیب‌دیدگان از خشونت (انجمن نجات) در بیانیه خود اقدام دولت آلبانی در حمله به مقر گروهک منافقین را به فال نیک گرفته و آن را به‌سان نقطه عطفی در پایان‌دهی به کارنامه سیاه گروهک تروریستی منافقین دانست.

محاکمه بزرگ در راه است

در همین حال به تازگی دادگاه کیفری یک استان تهران با انتشار یک آگهی عمومی که در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده، از اعضای متواری سازمان مجاهدین خلق معروف به منافقین خواست وکیل قانونی خود را به این دادگاه معرفی کنند تا در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل شده از این افراد دفاع کنند.

در آگهی عمومی که از سوی این دادگاه صادر شده است، آمده:

نظر به اینکه بر اساس کیفرخواست شماره ۱۴۰۲۶۸۴۳۰۰۰۰۳۷۳۶۰۷ مورخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاعی به دادگاه کیفری یک استان تهران، نسبت به اشخاص مطابق فهرست پیوست، تقاضای کیفر شده و با عنایت به عدم دسترسی و متواری بودن متهمان با لحاظ معلوم نبودن محل اقامت آن‌ها و اینکه اقدامات دادسرای تعقیب کننده جرم، منتج به دستیابی به متهمان و همچنین ابلاغ به آنان به نحو دیگر نشده است و با توجه به ضرورت معرفی وکیل از ناحیه نامبردگان برای دفاع از اتهامات انتسابی، مستندا به ماده ۳۸۴ از قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و با امعان نظر به ماده ۱۷۴ از قانون مورد اشاره، به موجب این آگهی به اشخاص مذکور ابلاغ می‌شود تا ظرف مهلت یک ماه از تاریخ نشر این آگهی نسبت به معرفی وکیل قانونی به این دادگاه اقدام کنند.

ورود سرکرده منافقین به آلبانی ممنوع شد

«روسیا الیوم» به نقل از مقام‌های امنیتی گزارش داده که دادگاه مبارزه با تروریسم آلبانی با صدور حکمی ورود مریم رجوی، سرکرده منافقین را به این کشور ممنوع کرده است.

بر این اساس، دادگاه مبارزه با تروریسم آلبانی پس از دریافت و بررسی مستنداتی از سرکرده گروهک تروریستی منافقین، با صدور حکمی قضایی از تردد این عنصر تروریستی به آلبانی ممانعت کرد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس