پیشنهاد اعضای فراکسیون انقلاب برای بررسی لایحه حجاب طبق اصل ۸۵

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: با توجه به اینکه لایحه عفاف و حجاب ۷۰ ماده دارد، در جلسه امروز فراکسیون انقلاب پیشنهاد شد این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد ماه) فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، گفت: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در این جلسه نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند.

وی بیان کرد: نمایندگان بر ضرورت رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن پرداختند. با توجه به اینکه این لایحه ۷۰ ماده دارد و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و بر مبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 0
    چرا در لایحه‌ی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، با وجود هفتاد ماده، به الزامات حجاب اسلامی تصریح نشده است؟! تنها در تبصره‌ی 1 ماده‌ی 49 بدپوششی در مورد زنان به‌صورت زیر تعریف شده است: بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که خلاف عفت عمومی است از قبیل لباس بدن‌نما یا تنگ یا لباسی که قسمتی از بدن پایین‌تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست‌ها دیده شود. در حالی‌که حجاب زنان باید به‌گونه‌ای باشد که: تمامی بدن به‌جز صورت و دست‌ها تا مچ و هرگونه آرایش و زینت را حتی در صورت و دست‌ها تا مچ بپوشاند؛ طوری نباشد که توجه نامحرم را جلب کند؛ برجستگی‌های بدن را به شکل تحریک‌کننده و مفسده‌انگیز، آشکار نکند؛ موجب انگشت‌نما شدن بین مردم نشود و لباس مخصوص مردان نباشد. از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود الزامات حجاب اسلامی مورد تأیید مراجع معظم تقلید را به‌طور دقیق در قانون تصریح و تصویب نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس