کد خبر 1516671
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال عرصه اجتماعی و تشکلی، عضو اتحادیه بین المللی امت واحده، محقق فلسفه اسلامی یادداشتی را با عنوان برای قرآن سوزی چه کنیم، در کانال تلگرامی‌خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

این روزها خیلی از تشکل‌های دانشجویی درباره قرآن سوزی سوال کردند لذا دست به قلم شدم خصوصا آنگاه که از یک دانشگاه خوب تهران گفتند بیانیه ای نوشتیم و میخواهیم به خارج بفرستیم و من غصه خوردم از این همه خلاقیت!!
و اما بعد ...

فکر میکنم مهمترین دلیل قرآن سوزی ها ایجاد واکنش تند از مسلمانان و دامن زدن به اسلام هراسی با هدف ایجاد جریان ضداسلامی در میان غربی هاست که هم جلوی‌ رشد اسلام را می‌گیرد و هم انرژی مردمی گسترده را ضد مسلمین آزاد می‌کند.

خیلی متوجه ربط این ماجراها به تحولات داخلی رژیم نیستم چرا که جهان اسلام عملا اثری در این دعوای خانگی ندارد و این ویروس درون رژیم غاصب با این کارها تغییری نمی‌کند.

خیلی ها می‌پرسند چه می‌شود کرد؟!

دو دسته فعالیت به ذهنم می‌رسد که صرفا جهت باز شدن اذهان عرض می‌کنم:

سلبی: مثل تهیه لیست کالاهای کشورهای موهن و کمپین مردمی تحریم آنها، فشار بر مجالس اسلامی جهت تصویب قانون تجریم و تحریم این کشورها، تعیین جایزه برای توهین کنندگان،‌ حمله به سایتهای کشورهای موهن، حضور در برنامه مسوولان این کشورها در همه جا و اعتراض به آنها و..

ایجابی: تولید آثار هنری، کمپین های متنوع مرتبط با قرآن در جامعه اسلامی، کمپین های نشر معارف قرآنی به زبان کشورهای موهن، برگزاری جوایز هنری، انجام اقدامات هماهنگ مشترک در کشورهای اسلامی، تولید نمادی خاص از قرآن برای لباس های مسلمانان و...

و همچنین اقدامات نمادینی چون اجرای اقدامات خیابانی خاص؛ پرفورمنس آرت های شهری خلاقانه و...

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    هاااا؟! ایی پرفورمنس آرت چی بیده؟ ظاهرا به مجموعه هنرورزی‌های خیابانی اعم از نقاشی، موسیقی، تئاتر و ... گفته میشه... این کار پروژه‌ی چندملیتی میطلبه که مسئولین فرهنگی کشورهای دغدغه‌مند، بایستی روی تبلیغ این مسائل، اساسی، پول و فکر، خرج کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس