کد خبر 1518321
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
نمایشگاه غنائم جنگی اوکراین درمسکو/روسیه:تجهیزات اوکراین تمام شده

مسکو با برگزاری نمایشگاهی بین‌المللی، تجهیزات نظامی توقیف شده غربی توسط روسیه از طرف اوکراینی را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، در پارک پاتریوت منطقه مسکو، دستاوردهای ارتش روسیه در جریان جنگ اوکراین به نمایش گذاشته شده است.

افسری با کلاه سبز در مقابل یک خودرو MaxxPro زرهی آمریکایی توضیحات را بازدیدکنندگان ارائه می‌داد. این سرباز گفت: «این تجهیزات در میدان نبرد رها شدند، زیرا از کار افتادند.»

او سپس به یک خودروی هاسکی انگلیسی نزدیک شد که شیشه جلوی آن مملو از سوراخ‌های گلوله بود.

در اطراف او، تجهیزات نظامی بسیاری از کشورهای غربی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه فرصتی برای ارتش روسیه است تا دستاوردهای خود را به رخ بکشد و ضدحمله‌ای را که اوکراین در ژوئن آغاز کرد، به تمسخر بگیرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، «بخش بزرگی» از نمایشگاه شامل تجهیزات انگلیسی از جمله خودروهای هاسکی و ماستیف و همچنین یک نفربر ساکسون است.

تابستان سال گذشته نیز، ارتش روسیه تجهیزاتی را به نمایش گذاشت که گفته بود در جریان جنگ اوکراین آورده است. این نمایشگاه یکی از جاذبه‌های انجمن ارتش -۲۰۲۳ است که تا ۲۰ اوت ادامه دارد و هیئت‌های نظامی از کشورهایی که مسکو آنها را دوست می‌دانند، حضور دارند.

اوکراین یک ضدحمله را در ماه ژوئن یعنی کمتر از دو ماه پیش آغاز کرد اما نیروهایش اکنون با مواضع مستقر روسیه درگیر هستند.

پیشروی آهسته سربازان اوکراینی باعث شده تا برخی اعلام کنند ضد حمله متقابل نیروهای اوکراینی در برابر نظامیان روسیه شکست خورده است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع اوکراین نیز در جمع مقامات نظامی بین‌المللی اعلام کرد: «منابع نظامی اوکراین تقریباً تمام شده است.» او گفت که هیچ چیز منحصر به فردی در مورد تسلیحات غربی وجود ندارد و آنها در مقابل تسلیحات روسیه در میدان جنگ آسیب ناپذیر نیستند.

شویگو گفت: «ما آماده‌ایم تا ارزیابی‌هایی را درباره ضعف‌های فناوری غربی به اشتراک بگذاریم.» شویگو گفت روسیه با وجود تحریم‌های بین‌المللی موفق شده است تولید خودروهای زرهی خود را «به شدت» افزایش دهد.

کشورهای غربی، برخی دولت‌های آسیای مرکزی و همچنین چین، ترکیه و امارات متحده عربی را به واردات و سپس صادرات تجهیزات تحریم شده به روسیه متهم می‌کنند. از سوی دیگر، روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه چند کشور به بهانه کمک به روسیه در ادامه روند عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین وضع کرد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) تحریم‌هایی را علیه ۳ شرکت در روسیه، قزاقستان و اسلواکی به بهانه ارتباط با کره شمالی و تعاملات تسلیحاتی پیونگ یانگ با مسکو اعمال کرده است.

این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا (SDN) قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه اضافه کرد: در نتیجه اقدام امروز، کلیه دارایی‌ها و منافع نهادهای مذکور در ایالات متحده؛ در اختیار و کنترل واشنگتن بوده و مسدود خواهد شد.

این بیانیه خاطر نشان می‌کند: علاوه بر این، هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند مورد تحت تحریم مذکور باشد نیز مسدود می‌شود. مقررات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به طور کلی کلیه معاملات افراد آمریکایی در داخل ایالات متحده (یا در حال حمل و نقل) را که شامل هرگونه دارایی یا منافعی در دارایی افراد تعیین شده یا مسدود شده است، ممنوع می‌کند؛ مگر اینکه با مجوزی از سوی OFAC مستثنی شده باشد.

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    2 0
    پوتین چوب گدایی زده به مالش 😂😂😂
  • عمیر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    به چه حقارتی افتادن تروریستای روسی
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 1
    شعار هر ایرانی، اوکراینی هست کوکائینی!!
    • عمیر IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 0
      گریه نکن مرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس