کد خبر 1518185
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
لیتوانی دو گذرگاه مرزی با بلاروس را می‌بندد

دولت لیتوانی روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که تصمیم گرفته دو گذرگاه مرزی از مجموع شش گذرگاه مرزی با بلاروس را ببندد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌ها بین بلاروس با کشورهای اروپاییِ عضو ناتو، لیتوانی از تصمیم خود برای بستن دو گذرگاه مرزی با بلاروس خبر داد.

در شرایطی که مقام‌های لهستانی طی هفته‌های اخیر بارها با استناد به تهدید اعضای گروه «واگنر» اقدام به تقویت نظامیان خود در مرز بلاروس کرده‌اند، منابع رسانه‌ای از «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی گزارش دادند که دولت این کشور تصمیم گرفته که دو گذرگاه مرزی با بلاروس را ببندد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیتوانی با بلاروس شش گذرگاه مرزی دارد. دولت لیتوانی در توضیح چرایی بستن دو گذرگاه مرزی با بلاروس اعلام کرد که این تصمیم بنا به «شرایط و مقتضیات ژئوپلیتیکی» اتخاذ شده است.

تاکید لیتوانی بر شرایط ژئوپلیتیکی منطقه در شرایطی انجام شده که پیش از این مقام‌های ارشد لهستان، یکی دیگر از کشورهای دارای مرز مشترک با بلاروس از تهدید اعضای گروه واگنر برای عبور از مرز و ورود به لهستان خبر داده بودند.

مقام‌های لهستانی بارها طی روزهای اخیر ضمن هشدار درباره تهدیدات واگنر برای جناح شرقی ناتو، دست به تقویت تدابیر نظامی خود در مرز مشترک با بلاروس زدند.

مسئولان بلاروس اما با رد مواضع لهستان، تحرکات نظامی کشورهای عضو ناتو در مرز با بلاروس و روسیه را تهدید خوانده‌اند. بلاروس که متحد اصلی روسیه است، بارها مواضع آمریکا و ناتو را محکوم کرده است.

به دنبال تشدید تنش‌ها بین بلاروس و کشورهای غربی عضو ناتو در نتیجه جنگ اوکراین، روسیه به درخواست بلاروس برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در این کشور جواب مثبت داد.

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس روز سه شنبه (دیروز) در اظهاراتی با دفاع از استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی روسیه، این تسلیحات را عنصری مهم برای بازدارندگی ارزیابی کرد.

وی همچنین با هشدار درباره احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو اعلام کرد که جنگ اوکراین، جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    دستخوش
  • عمیر IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    لیتوانی هم تروریستای روسی و بلاروسی های متخاصم رو گردن نگرفت 😂😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس