کد خبر 1518333
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
سارکوزی: اوکراین جایی در اتحادیه اروپا ندارد

رئیس جمهور سابق فرانسه با بیان اینکه وظیفه اوکراین عمل کردن به عنوان یک پل میان اتحادیه اروپا و مسکو است، گفت که شبه‌جزیره کریمه نیز بخشی از خاک روسیه بوده و هست.

به گزارش مشرق، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه معتقد است که اوکراین نباید به عضویت اتحادیه اروپا دربیاید زیرا جایی در این اتحادیه ندارد.

سارکوزی شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» گفت که وظیفه اوکراین این است که پلی بین اتحادیه اروپا و روسیه باشد، پس باید یک کشور بی‌طرف باقی بماند.

وی اظهار داشت که بروکسل با صحبت کردن درباره پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، به کی‌یف وعده‌های دروغینی می‌دهد که هیچگاه عملی نخواهند شد.

این سیاستمدار فرانسوی در این‌باره توضیح داد: «شما باید درک کنید که وظیفه اوکراین چیست. اینکه به بخشی از اتحادیه اروپا تبدیل شود؟ من اینطور فکر نمی‌کنم. نه فقط به این دلیل که آماده [عضویت در اتحادیه] نیست و نمی‌تواند الزامات ورود را برآورده کند، بلکه به این دلیل که باید در حالت بی‌طرفی باقی بماند. من درک نمی‌کنم که چرا این بی‌طرفی، توهین‌آمیز تلقی می‌شود؛ در حالی که می‌تواند تضمین‌های امنیتی بین‌المللی قابل اعتمادی دریافت کند».

سارکوزی با ساده‌لوحانه خواندن این تفکر که خروج «ولادیمیر پوتین» از قدرت در روسیه چیزی را تغییر خواهد داد، اضافه کرد: «اوکراین حلقه اتصال بین غرب و شرق است و باید همینطور باقی بماند. لازم است سازگار و مخصوصا واقع‌بین باشد».

به نوشته فیگارو، وی ادامه داد: «وظیفه اوکراین این است که پلی بین اروپا و روسیه باشد. اینکه از اوکراین بخواهیم که بین این دو طرف یکی را انتخاب کند، با تاریخ و جغرافیای این منطقه پیچیده در تضاد خواهد بود».

رئیس جمهور سابق فرانسه یادآور شد که او و «آنگلا مرکل» صدراعظم وقت آلمان، باوجود فشارهای شدید آمریکا، از ورود اوکراین و گرجستان به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت نکردند، زیرا می‌دانستند که این مسئله خط قرمز روسیه است.

سارکوزی در این مصاحبه با بیان اینکه شبه‌جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه بوده و هست، تاکید کرد: «بنابراین صحبت از بازگشت آن به اوکراین یک توهم است».

بر این اساس، وی اما پیشنهاد کرد که برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت جامعه بین‌المللی در کریمه برای تأیید وضعیت فعلی، یک امر ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    4 0
    سارکوزی خوی میتواند جای دوست و دشمن را نشان بدهد. !!!!
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      آره دهن اربابای یانکیتو نشون داده گفته این جای دشمنه!! خخخخخخخخخخ
  • ایرانی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    7 0
    تمام وخلاص. اب پاکی رو ریخت رودست اکراین 3روز پیش هم یکی از مقامات اتحادیه اروپا به اکراین پیشنهاد دادن بخشی از سرزمین اکراین به روسیه دربرابر صلح را مطرح کرد رسما اکراین روقربانی کردن. درس عبرت واسه همه دنیا اخر وعاقبت اعتماد به امریکا ونوچه های اروپاییش همینه که به سر اکراین اومد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 1
    روسیه همیشه میتواند مناطقی را ضمیمه کند. شاید روزی از کرج به بعد را ضمیمه کند.
  • عمیر IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    خدا ازت نگذره پوتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس