نقش پنهان روحانی، عارف جهانگیری و لاریجانی در انتخابات

حسن روحانی یا علی لاریجانی و چهره‌هایی از این دست سالیان متمادی در پست‌ها و مناصب مختلف حضور داشته‌اند و دیگر حضور این افراد جذابیت چندانی ندارد تا جایی که از حضور آنها در عرصه انتخابات استقبال نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: عضو فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم از نقش آفرینی غیر مستقیم برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال در انتخابات مجلس خبر داد. این در حالی است که چهره های مذکور سعی دارند چراغ خاموش و بدون اعلام موضع رسمی، در انتخابات نقش آفرینی کنند.

جلال میرزایی که در انتخابات ثبت‌نام کرده، درباره نوع حضور امثال روحانی، لاریجانی، جهانگیری و عارف در انتخابات به روزنامه شرق گفت: واقعیت امر آن است که حسن روحانی یا علی لاریجانی و چهره‌هایی از این دست سالیان متمادی در پست‌ها و مناصب مختلف حضور داشته‌اند و اکنون برای جوانان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، میانه‌رو و معتدل دیگر حضور این افراد جذابیت چندانی ندارد تا جایی که از حضور آنها در عرصه انتخابات استقبال نمی‌کنند.

وی افزود: زمانی که حمایت سیاسی لازم از حضور این افراد شکل نگیرد و جامعه و رسانه‌ها هم اقبالی برای حضور آنها نداشته باشند، طبیعتا دیگر رغبتی برای حضور وجود ندارد و این افراد هم ترجیح می‌دهند به جای حضور مستقیم از نیروهای همسو با خود حمایت کنند. اما این به آن معنا نیست که افرادی مانند روحانی، لاریجانی، جهانگیری و... فعالیت سیاسی یا سیاست‌ورزی را به کل کنار گذاشته باشند، بلکه به باور من اکنون رفتار و کنش سیاست‌ورزانه این افراد از یک حالت به حالت دیگر تغییر پیدا کرده است.

میرزایی اظهار کرد: اطلاع دارم که کسانی مانند آقای لاریجانی، جهانگیری، دکتر عارف و سایر احزاب به افراد نزدیک خود پیشنهاد کرده‌اند که در مرحله پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کنند تا در صورت تأیید بتوانند برنامه انتخاباتی خود را داشته باشند.

این نماینده سابق مجلس گفت: اصلاح‌طلبان به چنان انفعال، اختلاف درونی و بن‌بستی رسیده‌اند که کسانی مانند محمد مهاجری، حائری، مهدی نصیری و... برای آنها تعیین‌ تکلیف می‌کنند. این نشان می‌دهد که سیاست‌ورزی در اصلاح‌طلبان بد معنا شده. همین‌ها می‌گویند اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس امسال مشارکت کنند، میخ تابوتی بر جریان اصلاح‌طلبان خواهند کوبید.

چرا باید اصولگرایانی که تا همین چند سال پیش در بدنه قدرت بودند و اکنون به‌ظاهر آن ارتباط سابق را ندارند، این نسخه‌های رادیکال‌تر از اصلاح‌طلبان را برای خود اصلاح‌طلبان بپیچند و جریان اصلاحات را به اپوزیسیون غیرمدنی تبدیل کنند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    6 6
    در سال ۱۴۰۰ اين ۳ نفر جزو نامحبوترین شخصیتهای سياسی بودن ولی شورای نگهبان با اشتباه خود در رد صلاحیت دونفر شون آبروشون و حفظ کرد تا همچنان زبان‌ دراز و طلبکار باشن
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    8 6
    جناب ، اگر مردم استقبال نمی کنند چرا قیف تایید صلاحیتها را نسبت به طیف اصلاح طلبان این فدر تنگ می کنید مگر کشور ملک پدرتان است.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      5 10
      قطعا مملکت ملک طلق تو و پدر جد تو و امثال توی غربگدا نیست.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    2 2
    فارغ از انتقادات یا نوع عملکردشون اینایی که گفتید وزنه های سیاسی سنگینی هستن اگر بیان یا حمایت کنن مشارکت بالا میره. حصرت آقا فرمودند مشارکت مهمه
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    2 6
    بیشترین خطری که متوجه انقلاب و کشور هست خطر تایید صلاحیت افراد کم صلاحیت توسط شورای نگهبان هست. یادمان باشد سال ۹۲ شورای محترم نگهبان با تایید صلاحیت فردی موجب شد این فرد کشور را تا لبه پرتگاه ببرد. تایید صلاحیت فردی که قبلا اصولگرا بوده و الان تغییر چهره داده خیلی خطرناک هست. البته شورای محترم نگهبان در سال ۱۴۰۰ با رد صلاحیت ع ل کاری مهم انجام داد و جبران مافات کرد.باید سال ۱۴۰۴ باز این فرد رد شود
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    4 4
    آخه بعضی از اصلاح طلبان شعور سیاسی ندارند مثل کارگزاران یا اعتماد ملی باید همون اصولگران باشعور به اون راه رو نشان دهند نمیدونم منظورم گرفتید یانه
  • سیف IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    12 1
    لعنت خدا بر اون کسانی که با گره‌زدن همه مشکلات کشور به آمریکای جنایتکار خسارت‌های جبران ناپذیری به هشتاد میلیون ایرانی وارد کردند!
    • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      2 2
      نقششان توطعه علیه جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 4
    این سه نفر مجرمند ودستگاه قضا باید اتها را محاکمه کند و گرنه دوباره سوار ملت ونظام خواهند شد وپدر ملت ونظام را درخواهند اورد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    3 6
    این سه نفر مجرمند ودستگاه قضا باید اتها را محاکمه کند و گرنه دوباره سوار ملت ونظام خواهند شد وپدر ملت ونظام را درخواهند اورد
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس