1

در شرایطی که اصلاح طلبان در سکوت اجباری به امید امکان بازگشت به حاکمیت به سر می برند. میانه روی متاع بی بازاری در دست روحانی است!

سرویس سیاست مشرق- نزدیک به یک سال و نیم پس از یک سکوت معنادار و سیاسی از سوی حسن روحانی، شیخ دیپلمات گمان می‌کند که آب‌ها از آسیاب افتاده و او می‌تواند از ویلای اعیانی خود در شمال شهر تهران خارج شود. رییس‌جمهور سابق این روزها یک وب سایت با نام حسن روحانی راه اندازی کرده است که گفته می‌شود قرار است علاوه بر انتشار اخبار و مواضع روحانی به عنوان تنها منبع رسمی رئیس جمهور سابق باشد که کارنامه دولت تدبیر و امید را نیز مرور کند. هدف از راه اندازی این وب سایت انتشار روایت های ناگفته از دوران هشت ساله ریاست جمهوری روحانی و تاریخ شفاهی اعضای کابینه و مدیران ارشد دولت تدبیر و امید عنوان شده است، البته برخی نزدیکان به جناح چپ معتقدند که این رسانه جدید پایگاه خبری روحانی برای انتخابات پیش رو است.

جالب آن‌که از گوشه و کتار شنیده شده است که محمد قوچانی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب ماموریت یافته تا این وب‌سایت انتخاباتی را مدیریت کند، پیش از این قوچانی در دولت روحانی مسئولیت جمع‌آوری دستاوردهای دولت تدبیر را بر عهده داشته است، پروژه‌ای به شدت پر سر و صدا با هدایت مردی امنیتی با نام حسام‌الدین آشنا که در نهایت با انتشار چند فایل از محمد جواد ظریف ذر آستانه انتخابات ریاست جمهوری جنجالی شد!

آیا حسن روحانی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم می‌شود؟ / روایتی ناگفته از تصرف غیرقانونی یک ویلای اعیانی در پاسداران توسط شیخ دیپلمات!

جلسات محرمانه شبانه در ولنجک یک تیر با دو نشان!

دولت روحانی در طی هشت سال نشان داد که متخصص جنگ روانی و مهندسی افکار عمومی است، برای همین به جز راه انداختن یک سایت انتخاباتی برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب را نیز دور خود جمع کرده تا با طراحی عملیات رسانه‌ای سنگین بتواند خودش را از باتلاق سیاسی بیرون کشیده و در نقش یک منجی ظاهر شود!

به عنوان مثال روزنامه شرق به بهانه راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی روحانی در گفتگو با جلال میرزایی که ریاست کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس دهم را بر عهده داشت خواستار راه اندازی یک روزنامه از سوی حزب اعتدال و توسعه شد و در خصوص رویکرد وبسایت روحانی نوشت: آقای روحانی نباید به سرعت به سمت بازگویی خاطره ها و یا انتشار تاریخ شفاهی وزرا برود که بی‌شک حساسیت زا خواهد بود و حتی میتواند به مسدود شدن آن منجر شود. روحانی در همین برهه می تواند به صورت تدریجی برخی از سخنرانی های هشت سال دوره ریاست جمهوری را که با تحولات و اتفاقات کشور همخوانی بیشتری دارد منتشر کند تا به بازتعریف طیف حامی او در جامعه منجر شود.

روحانی هرچند در ماههای اخیر سکوت کرده بود اما جلسات وی با برخی سران جریان اصلاحات و طیف میانه رو جریان اصولگرایی و همچنین جلسات وی با وزیران و استانداران دولت یازدهم و دوازدهم نشانه ای از برنامه ریزی پنهان وی و یارانش برای انتخابات پیش رو است. موضوعی که اخیرا افراد نزدیک به وی نیز به آن اذعان داشتند.

در همین زمینه محمود واعظی در گفتگو با برنا ضمن تاکید بر نکته که حزب اعتدال و توسعه علاقمند به حضور فعال در انتخابات پیش رو است شرط فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه را رویکرد متفاوت شورای نگهبان نسبت به انتخابات ۹۸ عنوان کرده و می گوید: امیدوارم که برای انتخابات مجلس دوازهم سیاست ها تغییر پیدا کند و مجلسی داشته باشیم که نمایندگان تفکرات مختلف در آن حضور داشته باشند. اگر چنین انتخاباتی انجام شود قطعا حزب اعتدال و توسعه فعال خواهد بود.

جلایی میرزایی نیز کاندیداتوری روحانی در انتخابات مجلس دوازدهم را امری عادی در سیاست عنوان کرده و می گوید نباید این گونه تصور کرد که یک فرد چون یک رئیس جمهور بوده به دیده تحقیر به کرسی نمایندگی مجلس می نگرد و حاضر به نشستن بر آن نیست کما اینکه ما پیش تر دیدیم مرحوم هاشمی رفسنجانی هم بعد از دوران ریاست جمهوری وارد انتخابات مجلس شد و... آقای روحانی اکنون بی‌میل نیست که بخواهد در انتخابات مجلس دوازدهم حضور پیدا کند.

محمود واعظی با تاکید بر اینکه هنوز وارد فاز انتخاب نامزد نشده ایم و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم به جلسات متداول و هفتگی روحانی با وزرای خود اشاره کرده و میگوید روحانی مرتب با وزرای خود جلسه می گذارد و پیرامون موضوعات مختلف بحث و بررسی صورت میگیرد.

گفته شده است که این جلسات منظم و هفته ای دو سه جلسه برگزار می شود در میان اظهارات و تحلیل‌های افراد و رسانه های نزدیک به روحانی علت امیدواری وی به بازگشت به قدرت قابل مشاهده است.

البته تلاش برای بازگشت دوباره روحانی به سیاست پس از هشت سال ناکارآمدی مطلق یک آنالیز خاص نیز دارد، در جلسات هفتگی روحانی با هسته سخت اصلاحات و نیز چپ‌های ستادی این‌گونه تحلیل شده است که برای احیای روحانی لازم است دولت رئیسی را به شدت نقد و تخریب کرد تا فضا برای ورود دوباره به صحنه باز شود! در این جلسات محرمانه روی این موضوع تاکید شده است که باید به قدری دولت سیزدهم را تخریب کرد که دستاوردهای آن دیده نشود! در یکی از این جلسات یکی از وزرای وقت روحانی گفته است که باید از فرصت اغتشاشات استفاده کرد و از نظام امتیاز گرفت، این فرد ادعا کرده است که در آینده باید از تلاطم آشوب استفاده کنیم، این اقدام زدن یک تیز با دو نشان است؛ هم کارنامه گذشته خود را تطهیر می‌کنیم و هم سوی سیاسی به نظام خواهیم داد...

این ادعا سه شاهد خاص هم دارد!

جلال میرزایی در گفتگو با شرق ناخواسته این پروژه سیاسی و روانی را لو داده و می‌گوید:

اکنون که ۱۷ ماه از پروسه یا پروژه یکدست سازی قدرت اجرائی میگذرد و امور بسیاری از کشور به مشکل رسیده است مردم با مقایسه این ۱۷ ماه با دوران قبل میتوانند تشخیص دهند، روحانی ظریف جهانگیری، عارف، خاتمی لاریجانی و... و. در کجای سپهر سیاسی ایران قرار دارند؛ چون مردم با چشم خود میبینند دولتی که با حمایت گسترده و بی سابقه تمام جریان های اصولگرا و همراهی همه جانبه ارگان ها و سازمان ها به قدرت رسید و در طول ۱۷ ماه گذشته همه گونه حمایت سیاسی و رسانه ای از این دولت شکل گرفته اما این عملکرد را از خود برجای گذاشته است خود به خود زمینه را به سمتی پیش می برد که جامعه با افرادی مانند روحانی در هم گرایی قرار گیرند؛ چون اکنون باور دارند که اگر یک سوم این سطح بی سابقه از حمایتهایی که از دولت رئیسی در ۱۷ ماه گذشته به عمل آمده، از دولت روحانی به عمل می آمد، شرایط کنونی کشور به کلی متفاوت از امروز بود.

این جملات به آن معناست که دیگر یک گارد بسته با افکار عمومی وجود ندارد و جامعه آمادگی بیشتری برای شنیدن دفاعیات کسانی مانند حسن روحانی، لاریجانی ظریف، جهانگیری و عارف دارد.

آرمان ملی نیز از احتمال اقبال عمومی به روحانی به واسطه عملکرد دولت سیزدهم شد و نوشته است:

به قرائت کارشناسان شرایط جامعه نسبت به دولت قبل به قدری سخت تر شده که گذشت زمان کم کم برخی را به این نتیجه رسانده تفاوت مدیریت دولت در دولتهای دوازدهم و سیزدهم تا کجاست.

در همین راستا خبر آنلاین بازوی جنگ روانی دولت تدبیر در گزارش خود آورده است:

حال که بیش از دو سال و نیم از عمر مجلس یازدهم و ۱۷ ماه از عمر دولت سیزدهم میگذرد وضعیت کشور ذیل عملکرد این گروه به یک وضعیت بی سابقه رسیده است. پس وقتی مردم تفاوت کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم را با دولت سیزدهم در کف جامعه به چشم می بینند، تقریبا بدیهی است که چه ارزیابی ای در خصوص روحانی خواهند داشت.

آیا روحانی نامزد انتخابات می‌شود؟

اگرچه در ماه های اول و حتی سال نخست آغاز به کار دولت فعلی حسن روحانی و عموما اعضای دولتهای یازدهم و دوازدهم سکوت سیاسی پیش گرفتند اما طی هفته های اخیر شاهد یک موج سینوسی از سکوت و اظهارنظرهای حسن روحانی بودیم. سفید سازی کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم یکی از مهترین تاکتیک های موجود برای تصویرسازی مثبت از روحانی نزد افکار عمومی است.

به عبارت دیگر پایگاه اطلاع رسانی روحانی با محوریت پاک سازی عملکرد منفی دولت های یازدهم و دوازدهم راه اندازی شده است و پیش بینی میشود با متمرکز کردن حملات وزیران و اعضای دولت سابق علیه دولت سیزدهم تلاش خواهد کرد به بهانه انتشار روایتهای ناگفته از دوران هشت ساله ریاست جمهوری روحانی بار دیگر سناریوی تکراری نگذاشتند را دستاویزی برای توجیه سوء مدیریتها قرار دهد. این سناریو احتمالاً در موضوع برجام و مذاکرات هسته ای پررنگ تر از گذشته در پایگاه اطلاع رسانی روحانی دیده خواهد شد.

روحانی و برخی از وزیرانش که در ماههای اخیر به بهانه های مختلف به دولت سیزدهم انتقاد کرده و میکنند احتمال اینکه بخواهند در پایگاه اطلاع رسانی خود با فرافکنی و سیاه نمایی برای دولت سیزدهم حاشیه سازی و چالش آفرینی کنند دور از ذهن نیست. همچنانکه به صراحت اعلام میکنند عملکرد دولت سیزدهم ممکن است تاثیر مستقیمی در میزان اقبال عمومی مردم به روحانی داشته باشد. در واقع روحانی و اعضای دولت سابق امیدوار به شکست دولت سیزدهم در عمل به وعده‌های انتخاباتی هستند.

اظهارات محمود واعظی درباره تمایل حزب اعتدال و توسعه به حضور فعال در انتخابات پیش روی مجلس و پیش از آن تحرکات ماههای اخیر حسن روحانی در دیدار با مدیران و همکارانش در دولت پیشین و اتخاذ مواضع سیاسی و اجتماعی در این دیدارها موجب شده تا جناح موسوم به اعتدالگرایی بار دیگر در سپهر سیاسی کشور سویه معطوف به قدرت پیدا کند. موضع سیاسی صریح واعظی در شرایطی است که دولت مردان روحانی مدت هاست فعال شده اند و با موضع گیری های خود شائبه باز فعالیت در عرصه سیاسی با هدف کسب قدرت را به وجود آورده اند.

حسن روحانی مدتی پیش در دیدار جمعی از استانداران دولت های یازدهم و دوازدهم از آنها خواست تا پیشنهادها و تجارب خود را درباره طرحهای عمرانی نیمه تمام استانی و ملی در اختیار مسئولان قرار دهند و مدعی ارائه پیشنهادات مکتوب و شفاهی به رهبر انقلاب برای حل مشکلات شد. به بیان دیگر روحانی با این ادعا در جمع مدیران سابقش درصدد است چنین القا کند که نسبت به مسائل دلسوزی دارد و ابدا از جریانات روز دور نیست.

سخنان و مواضع اخیر روحانی موجب گشته تا این دو چهره در معرض محک مجدد اصلاح طلبان و اعتدالگرایان قرار بگیرند و در دوران بی محوری و انزوا، بار دیگر در شمایل نخ تسبیح این دو طیف ظاهر شوند.

روزنامه اعتماد چندی پیش در گزارشی نوشت:

در شرایطی که اصلاح طلبان در سکوت اجباری به امید امکان بازگشت به حاکمیت به سر می برند. میانه روی متاع بی بازاری در دست روحانی است. تجربه سالهای ۹۲ تا ۹۸ به هر دو آنها نشان داده بقای شان در ائتلافشان است. اعتماد در ادامه گزارش خود علی لاریجانی و حسن روحانی را مردانی خطاب کرد که هر اندازه از اسب افتاده باشند هنوز در اصل هستند.

این روزنامه اصلاح طلب دلیل اصلی اتفاق نظر اصلاح طلبان و میانه روها روی روحانی و لاریجانی را اتصال این دو به سرچشمه های اصلی قدرت دانست و در این باره تاکید کرد وابستگی مستقیم و بدون واسطه به اصلی ترین سرچشمه های قدرت و تصمیم گیری نکته متمایزکننده آنها است. حسن روحانی و علی لاریجانی در شرایط لازم به احتمال زیاد هم از فیلتر شورای نگهبان عبور میکنند و هم گزینه های مورد توافق اصلاح طلبان و میانه روها خواهند بود. علاوه بر روزنامه اعتماد که متصل به حزب اعتماد ملی است و این حزب در طیف بندی جبهه اصلاحات نزدیک به رویکرد عملگرایانه احزابی نظیر کارگزاران سازندگی (ایران به شمار می آید طیف رادیکال اصلاح طلب نیز نگاهی ویژه به این دو چهره راست میانه خاصه حسن روحانی پیدا کرده است.

در همین باره، مجله صدا رسانه نزدیک به حزب اتحاد ملت مدتی پیش با انتشار عکسی از هم آغوشی حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی تیتر معنادار «هاشمی دوم؟» را به کار برد و در گزارشی احتمال قرار گرفتن روحانی در جایگاه هاشمی برای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را مطرح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 115
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • اسما IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    16 24
    شاید عملکرد دولت روحانی جای تعریف نداره،اما عملکرد سید محرومان که توی این ۱۷ ماه تاسف بار بوده!اونم با همه حمایت های تمام و کمال سایر ارکان ها و صداو سیما و..
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    11 19
    فعلا که توی این ۱۷ ماه سید محرومان قشر عظیمی از جامعه رو محروم و فقیر کرده!
  • ناشناس م IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    51 3
    مگر این آقا دو تابعیتی نبود؟ کجا می خواد بره؟
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      2 5
      واقعا شک دارید اصللح طلب ها با شعار اینترنت تا سالها پیروز انتخابات میشن؟
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      3 3
      خب کاری نداره یکدونه یک تابعیتی شوندرو پیدا میکنندمیفرستن جلو، با وعده اینترنت راحت میشه ۷۰میلیون رای جمع کرد
    • ناشناس IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      14 3
      متاسفانه حافظه سیاسی برخی مردم ما کمه و باز ممکنه به این حروم لقمه رای بدن
    • پدی ازپیج همسایه😊 IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      6 6
      ما ملت مظلوم از بازیهای حسن و ابراهیم و محمود و...عبور کردیم🙂
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      7 0
      وی سودای شاهی مثل محند رضا پهلوی داره تمام فک وفامیل وداداشش بگیرن ایران رو بخورن
    • بختیاری IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      9 0
      یک بنده خدایی شد آقا 30 اما این رو بعید میدونم حتی 30 نفر از همونهایی که هندونه زیربغلش گذاشتن وشیرش کردن با اهداف خاصی بهش رای بدن.این قطعا آخرین میخ به تابوت کدخدا پرستان پررویی سنگ پا خواهد بود.
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      کی گفته دو تابعیتی ؟
  • ناشناس م IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    29 1
    مگر این آقا دو تابعیتی نبود؟ کجا می خواد بره؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      5 0
      با کفش روی فرش
  • حسن IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    16 4
    اسامی افراد در عکس را منتشر کنید
    • SE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      10 1
      خائن نفوذی، ناکارامد از خود راضی، نو کیسه چاه ویلی، مباشر یانکی،
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    32 58
    به نظرم همون روحانی بهتربودبازااون سرعتش دربدبخت کردن مردم کمتربوداین رئیسی تا اخرچهارسالش فکرنکنم چیزی از مردم باقی بزاره
    • دامغانی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      11 1
      وزیر راه ومسکن روحانی که افتخارش عدم ساخت حتی یک مسکن بود و به این عمل خودش افتخارهم کرد وباعث گرانی مسکن برای مدتهای زیادی شده. این ننگ به راحتی جبران نخواهد شد و تا ابد روحانی را مردم بی خانه ومستاجر فراموش نخواهند کرد
    • ح IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      11 2
      همون روحانی باعث همه اینا شد!! میدونی چرا چون اگر مردم در سختی باشن دولت مجبور میشه به آمریکا امتیاز بده!!
    • سید فروزان CH ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      12 1
      نظرت برای خودت صفهای مرغ و مواد غذایی یادمان نرفته و سبد های غذایی پخش کردن به هم چنین، احمق آقای رییسی یک مملکت تقریبا ورشکسته را تحویل گرفت از حسنک ، شعور و انصاف هم خوب چیزی است ,ده سال تمام مملکت را به عقب ماندگی و غارت کشید ، تعداد وابستگان این طیف که در زندان هستند و خواهند رفت را بشمار تا بفهمی کی بهتر بوده ث هست ?
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    25 66
    درود بر حسن روحانی 💚💜
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      14 1
      لعنت خداوند بر منافقین.
    • آیدا IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      13 2
      اعلام کردن خسارتی که روحانی به کشور زده از جنگ ایران و عراق بیشتره. جنگ هزار میلیارد دلار بوده و دولت روحانی 1500 میلیارد دلار
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      7 1
      با همین رنگ بازیا هشت سال گولمون زدن و رای گرفتن. تهش یه مشت دزد اومدن سرکار و بدبختمون کردن
    • راسخون IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      7 0
      باهاش محشور بشی این فقط باید اعدام بشه بزودی
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      12 0
      خدا لعنت کنه با اون خنده های کریه المنظرش گندی به ایرنیان زد که تا ۲۰ سال اینده مردم باید تاوان پس بدهند
    • محمد قزل IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      8 0
      معلومه از مدیریت انداختنت بیرون که درود بر حسن روحانی میگی
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      11 0
      مردم ایران را مسخره نکنید لیاقت مردم بزرگ ایران حسن روحانی نیست
    • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      7 0
      ما دروغ ها و خیانت ها درمورد برجام ننگین تر از گلستان ترکمانچای گلداسمیت و فتنه های ۹۶ و۹۸ را فراموش نکردیم
    • ناشناس US ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      6 0
      چطور همه چیز خیلی زود فراموش میشه در هشت سال ریاست جمهوری ایشون با اون تفکر لیبرالی و اشرافیگری، کم ملت ضربه خورد؟
    • ناشناس US ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      9 1
      چطور همه چیز خیلی زود فراموش میشه در هشت سال ریاست جمهوری ایشون با اون تفکر لیبرالی و اشرافیگری، کم ملت ضربه خورد؟ خالی کردن خزانه ارزی و طلای کشور و از ببن بردن سرمایه ملی، بدبخت کردن مردم در بورس، افزایش قیمت مسکن، استقراض از بانک مرکزی، چاپ اسکناس بدون پشتوانه، وجلوس کردن در کاخ ریاست جمهوری وعدم حضور در بین مردم خصوصا" در ایام کرونا تمسخر مردم از بین بردن زحمات دانشمندان هسته ای کشور و خوش خدمتی به غرب در انجام تعهدات برجام وغربیها هم خوب جواب خوشرقصی ایشون رو با افزایش تحریمها میدادن و ...... به امید اینکه جامعه ما عاری بشه از تفکر لیبرالی، اشرافیگری، اختلاسگری و رانتخواری
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    16 49
    درود بر روحانی
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      8 0
      ببینم تو به خاطر این بینامی که ریشه ت معلوم نیست عسلاهاطچی؟؟!!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      6 2
      حسن روحانی مردی که بتنهایی توانست مردم ایران رو به فلاکت بیندازد
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      2 8
      اره منفی بدین که رئیسی بهتره..ههههه
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    11 34
    حسن کجایی
    • ارسلان IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      7 0
      توی ولنجک. داخل کاخش.
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    13 50
    حسن دوست داریم
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      8 1
      برووووووووووووووووووووووووووووووو
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      11 0
      ای کاش حسن روحانی رئیس جمهور امریکا میشد دیگه خیالمون راحت میشد که امریکا ده سال اینده وجود خارجی ندارد .
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    10 42
    روحانی کجایی 😔😔
  • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    14 59
    رای ما دکتر حسن روحانی 💜✌
    • آیدا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      7 0
      اونایی که دو دوره قبل به روحانی به خاطر وعده ازادی رای دادن آماده باشن که باید توی دادگاه خدا بخاطر عذاب هایی که ما کشیدیم جواب پس بدن و اونجا علامت ویکتور از دماغتون میزنه بیرون.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      4 0
      گاوان و خران بار بردار به زادمیان مردم ازار
  • علی افصحی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 0
    همین خاطره طهماسب مظاهری کافی است تا چهره اصلی روحانی جهانگیری و «من تبع» اش یعنی دوروبری هایش !را بازشناسی شوند.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    34 9
    مگه روحانی تایید میشه!!!!! اون که آشکارا با اصول نظام و انقلاب مخالفت می‌کرد.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      1 3
      چقدر ساده اید! اگر مخالف نظام بود چرا استیضاح نشد؟چراخلعش نکردند مثل بنی صدر؟چرا الان محاکمه نمیشه؟یه کم تفکر!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    10 8
    نه بابا در شأن ایشون نیست. کمتر از ریاست تشخیص مسلحت نباید داد به ایشون. ایشون خیلی مدیران حیلی
  • ali IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 0
    این کثیف های خائن وقتی استنطاق نمی شوند برای خیانت های بزرگشان روشن است که طلبکارانه وارد خواهند شد
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    37 9
    روحانی بیجا کرده
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    5 0
    مرگ بر کلید
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    19 7
    روحانی که خودش میدونه تایید نمیشه ولی میخواد مجلسی تشکیل بشه که بعدا با رئیسی در چالش باشه.البته قالیباف و ضرغامی هم از الان دارن واسه رئیس جمهور شدن برنامه ریزی می‌کن و گهی به نعل میزنن و گهی به میخ
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      1 3
      قالیباف و زاکانی
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    9 18
    متاسفانه با وعده اینترنت حتما رای میاره یا خودش یا دوستانش یا کارمندش‌
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 2
    رای ماروباه بنفش
  • IQ ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    7 1
    وقتی به خاطر ۸ سال تعطیلی اقتصاد محاکمه نشه ، پررو می شه و میاد برای مجلس!
  • FR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    6 0
    میخوان سپری داشته باشن برای محاکمه خاعن و وطن فروش و ملت فروش ها
  • بنده خدا IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 2
    برای عامه مردم روشن است که تمام گرفتاریها و بدبختیها جامانده از دولتهای قبل اصلاح طلبان است! اگر شک دارید نظر مردم را در کف جامعه جویا شوید!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    5 1
    حیف که فحش آبدار وچیز دار خطاب به این جماعت چاپ نمیکنید وگرنه......!!!!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 2
    خخخخخ . کدام رای دهنده ؟؟. عزیزم
  • عطار IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 1
    به نظرتون با اون هفتصد هزار امضاء که برای محاکمه روحانی جمع شد بازم تایید میشه؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 0
    آنقدر پررو و بیشرم و حی و بی تربیت است که هیچ بعید نیست خود را کاندیدای نمایندگی مجلس کند.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 0
    شفافیت اموال ودارایی ورای مسئولین درسامانه علنی وخوداظهاری برای ازبین رفتن رانت وفسادونجومی بگیری
  • یزدان CH ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 2
    باید جمع کنید و برید
  • یزدان CH ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 1
    از میر حسین چه خبر
  • یزدان CH ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 2
    از میر حسین چه خبر شنیدم گفته باید جمع کنید و برید
  • 😶‍🌫️ IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    5 0
    عجب رویی با کدام رو کاندید شد
  • امید IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 0
    اولا این یارو چرا آزاد وب می‌چرخه دوما حضرت آقا با این عملکردشان حتی صلاحیت عضویت تشخیص مصلحت نظام ندونستن سوما اگر برای انتخابات تایید بشن باید به صلاحیت شورای نگهبان شک کرد
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 0
    غلط خورده
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    5 0
    ایشان دوتابعتی هست باید اورا رازیر نظر بگیرند نباید صلاحیت ایشان تایید گردد.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 0
    لعنت خداوند بر قبیله فاسد افساد طلبان. که مثل سگ تشنه برای دستیابی به قدرت لهله میزنند تا مردم را در منجلاب فسادشان غرق کنند.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    7 1
    روحانی را باید مثل میر حسین حبسش کرد.چرا این غزب گرا را محاکمه نمیکنید؟ چقدر تعامل؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    مردم،فقط آدمهای(مردمی وحداکثرقشرمتوسط به به پائین اقتصادی وهمدردمردم،بالیاقت،رقابتی،متخصص،باتجربه،آزاده،آگاه،انقلابی،شجاع،مومن،متعهد،فعال،باعدالت،غیرباندی میخواهدنه یک مشت(کاخ نشین،تطمیع شده
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    مردم،فقط آدمهای(مردمی وحداکثرقشرمتوسط به به پائین اقتصادی وهمدردمردم،بالیاقت،رقابتی،متخصص،باتجربه،آزاده،آگاه،انقلابی،شجاع،مومن،متعهد،فعال،باعدالت،غیرباندی میخواهدنه یک مشت(کاخ نشین،تطمیع شده
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 3
    دوباره ایران دوباره برجام دوباره امید!حسادت مشرقی هاتابلوهست!نسوزید!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 0
    کسی از این خبیث خوشش نمیاد اما چون جامعه ما قطبی سازی شده از روی لج و لج بازی عده زیادی بهش رای می دن. نباید تایید صلاحیت بشود. اگر تایید صلاحیت شد من تو انتخابات شرکت نمی کنم.
  • DE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 0
    مرده های متعفن ، از گورشان برمی خیزند تا برگور مهساها و شکاری ها ، برقصند و به قدرت چنگ بزنند ..
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 6
    صد رحمت به روحانی ، این رئیسی اوضاعش خیلی خرابه
  • سید فروزان CH ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 0
    اولا در عکس دسته جمعی ریش رنگ کن ،جای پرچم انکلیس و امریکا خالی است و این بر خلاف سیاستهای دولت امید به امریکا و انکلیس است ‌، دوما مردم اکر دوست دارند دوباره در صف های انچنانی مرغ و گوشت تجمع کنند و منتظر سبدهای گدایی اهدایی باشند و خزانه مملکت را از خالی خالیتر ،به شیخ حسن رای بدهند ، سوما این طیف خودشان احمق هستند ،نمیتوانند مردم را احمق فرض کنند نا دوباره به اینها رای بدهند ، در آخر اگر ریش رنگ کن تا به حال در سکوت بوده در حال جمع آوری و حفظ آخرین لطیفه های روز بوده تا برای سران اروپایی تعریف کنند و به ریش او و ملت بخندند
  • آئران IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 1
    تبریک ~ اصلاحات هم از نظام منفور عبور کرد. چی شده حاج فریدون ییهو عزیز شده؟ :)
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    1 1
    خودش اگر نیاد اسحاق و اقوامش میایند
  • حسن روحانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 3
    خدمت اصولگرایان و روسای سه قوه فعلی عرض میکنم که شما هنوز سواد درست و حسابی ندارید و اصلا زبان دنیا را بلد نیستید و نمی توانید با غرب بسازید و مداکره کنید. راه حلش این است که باید به خوبی سرویس بدید به اروپا به خصوص کدخدا
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 1
    از نظر تمام مزدوران قلم بدست خوب و پاك همان است كه در قدرت است وبه محض اتمام دوران رياست جهت چاپلوسي به فرد تازه به قدرت رسيده بدترين فرد همان خوب قبلي مي باشد شرف كه هيچ بي شرفي را زير سوال برديد فاحشه فقط ان نيست كه تن دهد ايضا هر انكه قلم دهد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 0
    چرا دوباره اومده؟ نکنه یکم از پولاش جامونده؟
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 3
    شما چکار به روحانی دارید وقتی قحط الرجالی در مملکت شما بیداد می کند
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 0
    هشت سال با کلمه ازادی توی انتخابات مردمو گول زدین ولی دریغ از یه جو آزادی. نه توی خونه داشتن نه ماشین داشتن نه اینکه مسافرت کجا بریم و چجوری بریم اینکه لباسی که دوست داریم بخریم چون پول نبود و آزادی ما سلب شد به خاطر آقازاده های شماها
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 0
    یعنی هیچ ادم انطوی هم این قدر رو ندارد که این بی شرف این قدر پر روست
  • فرزاد IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    6 0
    روحانی باید زودتر محاکمه بشه تا حوس انتخابات وپست جدید رو به گور ببره
  • FI ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    7 0
    ح ر 🤮💀✡️🇺🇸🗝️☠️
  • DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 6
    كجائى ؟
  • DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    3 6
    حسن كجائى ؟
  • DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    2 5
    حسن ؟
  • حسين DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 4
    حسنك كجائى ؟
  • حسين DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    4 4
    حسنك كجائى ؟
  • حسين DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    6 4
    حسنك كجائى ؟
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    5 0
    غلط کرده بی مصرف
  • CA ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 1
    حسن روحانی ۸سال به کشور زیان و خسارت وارد کرد که جبران آن سالها طول میکشه. اگه روحانی محاکمه شده بود امروز بجای نقشه کشیدن برای خراب کردن بیشتر کشور تو لباس آبی راه راه زندان داشت آب خنک میخورد.
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 5
    چ فرقی میکنه ایشون یا هر کسی دیگه
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 1
    واقعا قراره این مردک دوباره خودش رو در معرض رای مردم بذاره؟! واقعا که!
  • ممد IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    کی این نسل برچیده میشه از روی زمین خدا می دونه
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    سوال جامعه هنوز اینه که چرا روحانی محاکمه نشده شما حرف از کاندیداتوریش میزنید...واقعا متاسفم
  • ش. AE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    خیلی غلط کرده مردک باید محاکمه بشه نه این که بره مجلس کسی که فقط صبح جمعه اخبار کشور رو میشنوه
  • علی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    وقتی کسی بخاطر خسارتهایی که در دوران مسئولیتش به کشور زد بازخواست نشود نتیجه اش همین میشود
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    آقای روحانی وافراد همسو باجناب ایشان نه خودشان ونه شعارهایشان برای اکثریت مردم ایران جاذبه ندارد و در وقایع اخیر به همه شان وشعارهایشان نه گفتند وباوجودنارضلیتی به خیابان نیامدندحالا ایشان اگرمیخواهند بیرون بیایند به فهم خودشان ازاین حرکت مردم،مربوط ،یشود
  • حقیقت IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    معلومه یک عده جیره خور دارن میگن حسن. فریدون. خوبه خاک. بر سرتون که دلتون برای فحش های حسن تنگ شده
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    7 0
    روحانی و تیم همراه او بهتر است مدرسه پیرمردها را راه اندازی کنندو برای خوب شدن زخم بستر که در هشت سال کارنامه سیاه خود بجز وابستگی به غرب بویژه امریکا، پرونده جاسوسان ، مدیران دوتابعیتی، حقوق بگیران نجومی ،نابودی هسته ای ، لو رفتن و شهادت دانشمندان هسته ای، اهانت به دین و ارزش ها ، کم کاری و اهمال در کارها، ترک فعل و.... چیزی ندارد بهتر است برای ادامه درمان فکر انتخابات و... در سر نپروراند چون احتمال دارد زخم گسترش پیدا کند وهمان یک مقدار سالم هو بویش بلند شود و تا فیها خالدون گریبانگیرش شود
  • شهرام IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    آیا افرادی مثل او تایید صلاحیت میشوند؟!!!
  • ایران قوی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    خدا به خیر کنه حسن کلیدش رو جیبش در آوورد !!!!!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    همه اعضای هیات دولت دوازدهم بیایند تا یک بار دیگر ملت ایران بخصوص مردم تهران که خیلی به آنها دل بسته اند را ببینند
  • جواد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    4 1
    شیخ حسن خسته بهتره یه مدتی خستگی درکنی هنوز دوسال نشده هوس خدمت به ملت راکردی تواین هشت سال خدمتت خسارتی که به کشور زدی صدام توهشت سال جنگ به ایران نزد
  • علی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    اون مملکتی که این مسئولیت داشته باشد باید در ان مملکت را لجن گرفت
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    قدر روحانی رانداشتیم الان از اینطرف تهران تا انطرف دوساعت توترافیک معطلیم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    1 0
    حسن روحانی به دامادش کامبیز خندید
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    درود بر روحانی
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    1 0
    من موندم اگه آقای روحانی انقد ب جامعه و مردم ضرر زده و مردم هم ازش متنفر و ناراضی هستن پس چرا انقد شما از اومدنش میترسین؟؟ بزارین مردم خودشون تشخیص بدن کی خوبه کی بد یاد بگیرین بجای مردم تصمیم نگیرین یاد بگیرین از ملت عذرخواهی کنید بخاطر شرایطی ک برای مردم ایجاد کردین
  • ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    سال گذشته همین موقعهاکه تمام کشورراحرامیان به اشوب کشیده بودن افسادطلبای بی دین خفه خون گرفته بودن جوونای نازنین مثل شهیدعجمیان وشهیدارمان عزیززیردست وپای حرامیان تکه تکه شدن اینا این مفسدین که اسم خودشون گذاشتن اصلاحطلب خفه شده بودن ولی حالادوباره زمان انتخابات دهانشون بازشده وبرای ورودبمجلس وچاپیدن بیت المال حریص شدند خدالعنتشون کنه حجاب وحیارا ازجامعه گرفتن بی بندوباری را بین زنان ومردان رواج دادن بیت المالم که خوردن بگو هنوزبراتون کافی نیس هنوز شکمهای گنده تون سیرنشده خداراقسم میدم بحق قران که این مفسدین این لیبرالای ازخدابیخبر این اصلاحطلبای مفسد را برامت حزب اللهی وانقلابی مسلط نکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس