کد خبر 1519101
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
اغراق در مورد تاثیر مثبت عینک‌های ضدتشعشع

محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند عینک‌هایی که نور آبی رایانه‌ها را مسدود می‌کنند ممکن است آن‌قدرها هم مفید نباشند.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، ادعاهای تبلیغ‌کنندگان یا متخصصان بینایی سنجی در مورد تاثیر مثبت عینک‌های ضدتشعشع با اغراق همراه است. محققان به مصرف کنندگان هشدار می دهند قبل از پرداخت پول اضافی برای خرید این عینک ها بیشتر فکر کنند.

برای رسیدن به نتیجه، محققان دانشگاه ملبورن با همراهی همکاران خود در دانشگاه موناش و دانشگاه لندن، ۱۷ مطالعه منتشر شده از شش کشور مختلف را در رابطه با استفاده از عینک هایی که نور آبی را مسدود می کنند، بررسی کردند. تعداد افراد مورد استفاده برای کنترل تصادفی این موضوع بین ۵ تا ۱۵۶ شرکت‌کننده بود و هر کدام از این بررسی ها در یک دوره زمانی کمتر از یک روز تا پنج هفته انجام شدند.

آنها دریافتند که بر اساس تحقیقات فعلی، هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد مزایای عینک های مسدود کننده نور آبی بر سلامت کلی چشم، ارتقای کیفیت خواب یا عملکرد بصری وجود ندارد. این در حالی است که طیف وسیعی از ادعاهای تبلیغاتی در مورد این مزایا وجود دارد و این لنزها اغلب بر اساس اثربخشی ادعایی آنها با قیمتی بالا برای بیماران تجویز می شوند.

لورا داونی، سرپرست این مطالعه، گفت: «نتایج بررسی ما، بر اساس بهترین شواهد موجود، نشان می‌دهد که شواهد ارائه شده برای این ادعاها غیرقطعی و نامطمئن هستند. این نتایج به طیف گسترده ای از افراد، از جمله متخصصان مراقبت از چشم، بیماران، محققان و ... مربوط می شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    من ازین عینکا دارم.واقعا مفیده.بدون این عینک سردرد میگیرم و چشمام خشک میشه. پیشنهاد میکنم همه دوستانی که زیاد با کامپیوتر و موبایل کار میکنند بخرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس