ماجرای بلیت های 17 میلیونی برای زائران مشهدی سفر اربعین چیست؟

سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به انتشار برخی خبرها درباره قیمت های نجومی پرواز های مشهد به نجف اعلام کرد: فروش ۱۷میلیونی بلیت پروازهای اربعین مربوط به ایرلاین های خارجی است.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته با افزایش تعداد متقاضیان سفر اربعین، خبرهایی از قیمت های بالای برخی پروازها در مسیر مشهد به نجف یا بغداد متتشر و خبرساز شد.

روز گذشته دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مصاحبه ای از کمبود بلیت های پرواز مسیرهای پرتقاضای اربعین حسینی خبر داد و گفت: در حالی که قیمت مصوب بلیت‌های پروازی مشهد به نجف ۹/۵ میلیون تومان تعیین شده بود، اما با واگذاری فروش تمام بلیت‌های اربعین به ۳ آژانس در تهران، در حال حاضر پروازهای مشهد به نجف از ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که سازمان هواپیمایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: فروش ۱۷میلیونی بلیت پروازهای اربعین مربوط به ایرلاین های خارجی است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی های به عمل آمده و پایش های سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت های عتبات عالیات با نرخ های ۱۴ تا ۱۷ میلیون مربوط به شرکت های هواپیمایی خارجی است و این شرکت ها به صورت کانکشن مسافران را به نجف یا بغداد منتقل می کنند.

همچنین مطابق نرخ های تعیین شده، تاکنون تخلفی از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی، با موضوعیت گرانفروشی بلیت های بازه اربعین گزارش نشده و مواردی که از سوی شرکت هواپیمایی در سایت های مختلف نمایش شده از طریق سایت های غیرمجاز برای فروش بلیت بازه زمانی اربعین بوده که از طرف این سازمان به دادسرای فرودگاه مهرآباد جهت انسداد این سایت ها منعکس گردید.

همچنین تاکنون تعداد پنج دفتر خدمات مسافرت هوایی متخلف که مجاز به ارائه بلیت های بازه اربعین نبودند تعلیق شدند.

زائران اربعین همچنان در انتظار افزایش ظرفیت بلیت

ماجرای بلیت های ۱۷ میلیونی برای زائران مشهدی سفر اربعین چیست؟

افزایش تقاضا برای سفر اربعین طی روزهای گذشته در حالی است که زائران و مجاوران مشهد مقدس در ماه های گذشته در تهیه بلیت مسیرهای مختلف برای سفرهای هوایی و ریلی و حتی اتوبوسی، مشکلات زیادی دارند و اکنون در تهیه بلیت های سفرهای اربعین از مسیرهای مبدا مشهد و تکمیل ظرفیت ها در این مسیرها گلایه هایی دارند و در انتظار افزایش ظرفیت های سفرهای اربعین هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    یعنی با هواپیما و بلیط 17میلیونی راهپیمایی میکنن ومیرن کربلا؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    پس تفریح و سیاحت است و نه زیارت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس