کد خبر 1520980
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

به گزارش مشرق، بهزادزارع در کانال خود در ایتا با طرح این‌پرسش که به قله نزدیک شده‌ایم/ رهبری چه چیزی را میبیند، نوشت:

جمله فوق را رهبری فرمودن که کاملاً مبتنی بر واقعیت موجود است، اگر کسی واقع‌بینانه و فارغ از هوچی‌گری دشمن به دستاوردهای نظام و انقلاب نگاه کند این در آستانه قله بودن را خواهد دید.

سال‌های اخیر معظم‌له مدام از امید صحبت و در کنار آن تأکید می‌کنند منظورشان اغراق‌گویی و تبلیغات صرف نیست بلکه مقصودشان از تولید امید دیدن پیشرفت‌ها؛ ناظر به ضعف و زبونی دشمن و بیان واقعیت‌هاست.

ما روزی که انقلاب کردیم کجای معادلات رشد جهانی بودیم و امروز به‌رغم همه فشارها و تحریم و جنگ و انواع دشمنی‌های ناجوانمردانه کجا هستیم؟!

لذا امروز اگر تحمل نکنیم، دچار یک شکست معمولی نمی‌شویم، بلکه یک بازی کاملاً برده را باخته‌ایم!

پیش از انقلاب ما در عرصه علوم و دستاوردهای علمی که تعیین‌کننده شاخص‌های پیشرفت و رشد یک ملت است نه‌ تنها در دنیا بلکه در منطقه هم جایگاهی نداشتیم، اما امروز با وجود این همهٔ مانع‌تراشی دشمنان نه‌تنها در منطقه بلکه در کل دنیا دارای جایگاه‌های ممتازی هستیم. چرا باید تحت تأثیر القائات رسانه‌ای دشمن احساس شکست کنیم؟!

کمی مبتنی بر مستندات اشاره کنم که ما کجا بوده‌ایم و اکنون کجای کاریم.

پیشرفت یک چیز است و حس عدم پیشرفت چیز دیگری است، امنیت یک واقعیت است و حس عدم امنیت حقیقتی دیگر!

ما امروز در مجموع سرعت پیشرفت بسیار خوبی داریم و این موارد تنها گوشه‌ای از دستاوردهای ما هستند اما حس عدم پیشرفت از عوارض جنگ شناختی است.

ما امروز از امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم اما در عین حال با جنگ روانی دشمن حس نا امنی داریم.

ضعیف‌ترین کارنامه جمهوری اسلامی کارنامه اقتصادی است اما به همین کارنامه اقتصادی مبتنی بر واقعیت‌ها اشاره‌ای می‌کنم؛ ۱۳۵۶ در آخرین سال عمر رژیم طاغوت به روایت بانک جهانی رتبه اقتصادی ایران ۵۳ بود اما امروز به ۲۱ رسیده‌ایم، باید این را هم لحاظ کنیم که تمام این ۴۵‌ سال در انواع جنگ‌ها بوده‌ایم و مدام دشمن سنگ‌اندازی کرده است، از جنگ نظامی تا جنگ اقتصادی و بی‌رحمانه ترین تحریم‌ها و... با این وجود ما چنین پیشرفتی داشته‌ایم!

به نظر می‌رسد تفاوت برخی از ما با رهبر معظم انقلاب اینجاست که ما تحت تأثیر تبلیغات شیاطین، داشته‌ها و پیشرفت‌ها را نمی‌بینیم اما ایشان با تقوا و بصیرت مبتنی بر آن و توکل برخدا تحت تأثیر این جوسازی نیستند و این رسیدن به قله را به عینه می‌بینند.

ضمناً در کنار این پیشرفت‌ها به ضعف دشمنان و بدخواهان انقلاب هم نگاه کنیم. دشمنان ما امروز در انزوا و رو به زوال هستند.

نیمی از دشمنان سلطه گر ما که ابرقدرت شرق بود، کاملاً از هم پاشید و نیمه دیگر که آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند!

اگر همه رشد جبهه حق و انزوای رو به اضمحلال جبهه باطل را واقع‌بینانه و به دور از جوسازی رسانه‌ای ببینیم، آن آستانه به قله رسیدن مورد اشاره رهبری کاملاً قابل درک است.

چرا نباید امیدوارباشیم ؟!

بار دیگر کمی مبتنی بر مستندات اشاره کنم که ما کجای کار بوده‌ایم و امروز کجاییم؟!

در تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادین ما هیچ عددی نبودیم اما امروز با همت شهید دکتر کاظمی آشتیانی‌ها و جوانان جهادی عزیزمان رتبه اول منطقه و جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

در تولید علم تقریباً هیچ جایگاهی نداشتیم اما امروز آهنگ سرعت تولید علم در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است.

ما امروز جزو ۱۰ کشور دارای ناوگان بزرگ زیردریایی در دنیا هستیم.

در حوزه سلامت، در آموزش، در درمان، در تولید انواع داروها و تجهیزات بیمارستانی و تولید انواع واکسن جز ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و حتی در کرونا علی‌رغم تحریم‌های بی‌سابقه نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا، کم‌ترین قربانی را داشتیم و در تولید واکسن کرونا جزء برترین‌ها بوده‌ایم و در میان کشورهای منطقه رشد خوبی در زمینه توریست درمانی داریم.

در علم نانو ما هیچ محلی از اعراب نداشتیم اما امروز جزء ۴ کشور برتر دنیا هستیم.

از لحاظ دفاعی و امنیتی و به‌ویژه استقلال با اینکه ما با پشتوانه آمریکا و غرب کاملاً وابسته و مثلاً ژاندارم منطقه بودیم، اما امروز کاملاً مستقل و قدرت اول منطقه هستیم و از نظر موشکی و پهبادی جزء ۵ کشور برتر دنیا میبایم و جزء ۶ کشور دارای فن‌آوری موشک هایپرسونیک و همچنین جزء ۱۷ ارتش قدرتمند دنیا هستیم.

یا در تولید فولاد جزء ۱۰ کشور برتریم و در ثبت اختراعات رتبه دهم دنیا را داریم، رتبه ۹ تولید انرژی، رتبه ۱۵ تولید علم و رتبه ۱۰ جهان در پرتاب‌گر ماهواره را داریم.

این موارد تنها گوشه‌ای از دستاوردهای ما هستند و تأکید می‌شود اگر همه رشد جبهه حق و انزوای رو به اضمحلال جبهه باطل را به‌طور واقع‌بینانه و به‌دور از جوسازی رسانه‌ای دشمن ببینیم آن آستانه به قله رسیدن مورد اشاره رهبری کاملاً قابل درک است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    64 23
    شما رو نمی دونم اما ملت به قله فقر و تنگدستی بیشتر نزدیک شده اند
    • ایرانی GB ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      6 16
      آره تو راست میگی ... نه اینکه همه جای دنیا گل و بلبله و همه جای دنیا مردم دارند چلوکباب و مرغ بریان میخورند اما فقط تو ایران مردم نون خشک رو میزنند تو آب و میخورند , برو تو همون کشور همسایه ایران , پاکستان تا معنی فقر و نداری رو بفهمی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    39 4
    کسی میتواند چنین ادعایی مطرح کند که لااقل نشانه هایی از آن دیده بشود تمام کشورهای پیشرفته به تدریج پیشرفت کرده و اوضاع مردم نیز بهتر شده .. مگر یک شبه میشود اوضاع مردم از این که هست به وضعیت نرمال تغییر کند .... ملاکهای شما برای قله چیست ؟ گاهی انسانها دستیابی به یک چراغ نفتی را هم قله می بینند .....
  • محمود IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    24 1
    تحلیل منصفانه است اما بنا بر همین تحلیل بزگترین ضعف کارنامه وعملکرداقتصادی است چندساله مباحث اقتصادی مطرح وزنگ خطرات مدتهاست به صدا ادرامده ولی کارهای برای رفع گرفتاریهای مردم انجام نگرفته وستل بسال شرایط اقتصادی بدتر شده اگر اقبال و پشتیبانی واعتماد مردم رو می خواهید گرفتاریهای اقتصادی ومعیشت مردم راحل کنید
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    10 56
    گوش به فرمان رهبریم تا پای جان کنار ایشانیم زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران جانم فدای ایران
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    7 40
    جانم فدای ایران جانم فدای رهبر عزیزم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 36
    تنها دلیل زنده بودن انقلاب
  • حمید IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    تحلیل خوبی است اما علی رغم میل باطنی لازم می دانم به این نته اشاره کتن که هر بخشی از این کور که دست غیر انقلابی ها بود ، همچنان بد و بدتر شده است ( موجب نارضایتی مردم و تصور ناکارآمدی نظام شد ) درحالی که هر بخشی که در دست انقلابی ها بوده با وجود کارشکنی همان غیر انقلابی ها ، بازهم پیشرفت کرده . موضوع سلول های بنیادین دقیقا همین مساله را ثابت می کند که جها دانشگاهی چطورو توانست چنین افتخاری برای کشور به ارمغان بیاورد . کسب اقتدار و تحمیل اراده ایران به تمام غرب در موضوع سوریه و از بین بردن داعش ( خاورمیانه جدید ) نیر با انقلابی ها بود نا با اهل مذاکره و زبان بلد های دنیا . ای کاش در عرصه خودرو سازی و امثالهم نیز نیروهای انقلابی مجال ورود پیدا می کردند تا می دیدید که تحولی هم در آن بخش بوقوع می پیوست . انصافا رو به پیشرفت هستیم و بزودی فرزندان ایران عزیز طعم آقایی دنیا را خواهند چشید .
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    اول باید دید قله در کلام رهبری به چه چیزی تعلق میگیرد. علم و فن آوری،اقتصاد، سیاست، فرهنگ و خلاصه تمام آنچه که ذکر میشود وسایلی برای فتح قله ای است که با بصیرت ایمانی قابل رسیدن است. پس قله فرای این چیزی است که در تحلیلها به آنها اشاره شده. الس الصبح بقریب
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    اما باید دقت داشت برای فتح قله سختیهای فراوانی وجود دارد، و از آنها باید گذشت و عبور کرد. آن سختیها در جای خود خواهد بود اما رسیدن به قله با توجه به راه و سختیها و مشکلات و وجود این سختیها تنها با قدرت ارادهو ایمان به مسیر درست است که محقق خواهد شد. فاستقم کما امرت
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 1
    فرمایشات رهبرمعظم انقلاب حجت موجه ماست
  • سهیل IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    1 1
    همیشه در سخت ترین شرایط امید به خدا وضع را عوض می‌کند. به مرد حکیم انقلاب ایمان دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس