کد خبر 1520871
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصوالگرا با انتشار مطلبی نوشت:

در ایامی که مسلمانان در حال کندن خندق، منتظر لشگر چندین هزار نفری کفار بودند، سنگی بزرگ بر سر راه‌شان پیدا شد که امکان شکستن آن نبود. به پیامبر (ص) که خبر دادند، ایشان شخصا کلنگ را به دست گرفته و بر آن سنگ بزرگ زدند. از ضربه، برقی جهید. رسول الله (ص) فرمودند «حیره و قصرهای پادشاهان ایران را دیدم و جبرئیل به من خبر داد که امّت من بر آنها پیروز می‌شود». دوباره ضربه زدند و مجدد برقی زده شد و فرمودند: «قصرهای سرخ فام شام و روم نمایان گشت، جبرئیل به من بشارت داد که بر آنها نیز پیروز می‌شود».

برای فهم عجیب بودن این جملات در آن لحظه‌ی تاریخی باید کمی شرایط را مرور کنیم. وقتی این جملات از زبان مقدس رسول خدا (ص) جاری شد، سنگی به شکم ایشان بود تا از شدت گرسنگی‌شان بکاهد. جیره‌ی غذایی سربازان اسلام برای هر دو نفر، یک خرما در روز بود. به ازای هر مسلمان، سه جنجگوی کافر در راه بودند تا ریشه‌ی اسلام را بکنند. برخی منابع این نسبت را تا هشت کافر در مقابل یک مسلمان نوشته‌اند. اینها وضعیت مسلمین در شبه جزیره عرب بود. جایی که اساسا برای امپراطوری‌های ایران و روم بی‌ارزش بود؛ هم از لحاظ سرزمین و هم از لحاظ جمعیت. آن دو ابرقدرت زمانه، آنقدر بزرگ بودند که فقط خودشان هماورد یکدیگر بودند. تهدید آنها از داخل شبه جزیره مثل این بود که کشوری از آفریقای امروز، ابرقدرت‌های نظامی جهانی را تهدید کند. تهدیدی که هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ فناوری و امکانات اساسا غیرمنطقی بود.

آنجا و در لحظه‌ی بیان آن جملات، منافقین لب به تمسخر پیامبر (ص) باز کردند. شاید برخی گفته باشند که به ما نگاه کن؛ از گرسنگی در حال مرگیم و برای کشتن هرکدام‌مان سه جنگجو در راه هستند و تو ما را به فتح سرزمین ابرقدرت‌ها و نه یکی که هردویشان، وعده می‌دهی؟ خداوند هم آیه‌ی 26 و 27 آل عمران را در حمایت از رسولش نازل کرد که می‌گفت خدا مالک حکومت‌هاست و به هر کسی بخواهد می‌دهد. البته تاریخ به ما می‌گوید که چگونه صحنه تغییر کرد و آن ضعف ظاهری به قوت تبدیل شد.

جمهوری اسلامی در لحظه‌ی کنونی با آن وضعیت فاصله‌ای بسیار شگرف دارد. دوران فشار، جنگ و درگیری خارجی گذشته و اسلام در عزت است. اما مشکلات اقتصادی به ویژه در پنج سال اخیر بر سر مردم فرود آمده. در صحنه بین‌الملل هم پروژه انزوای ایران اسلامی شکست خورده اما کارهای بیشتری لازم است. ما بحمدلله از دوران جنگ احزاب گذر کردیم اما باید تلاش کنیم که به دوران بعدی یعنی فتح‌های بزرگ دست یابیم.

اگر نگاه‌مان را به بالا ببریم و این چهل ساله را به مثابه‌ی یک فصل از زندگی اجتماعی ایرانیان ببینیم متوجه می‌شویم که مسیری شگرف پیموده شده. نقاط متعددی از ضعف داخلی و نزاع خارجی گذر شده و حالا اینجا در این نقطه‌ی خاص ایستادیم. ما به واسطه‌ی ادعایمان برای تمدن سازی، همیشه در پیچ تاریخی هستیم چون داریم دست فرمان جهان را از بی‌خدایی یا حداقل تغافل خدا به سمت توحید می‌چرخانیم.

قطعا جمله‌ی «نزدیک قله‌ایم» را باید با همین نگاه از بالا تفسیر کنیم. جمله‌ای که خبر است و نه تحلیل. همانطور که «شنیده شدن صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم» خبر بود و به حقیقت پیوست. مهم راهبردی است که همراه با این خبر به ما داده شده. نباید خسته و ناامید شویم. ناامیدی راهبرد اصلی دشمن برای همه‌ی ماست. چه حزب الهی باشیم و چه غیر حزب الهی. مهم دیدن قله است که خود را نمایان ساخته؛ آنهم در میان این همه غبار از مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی؛ قله نزدیک است نباید خسته شویم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 22
    امیدوارم مسئولین آگاه باشند که اگر جنگی با اسرائیل در بگیرد و اسرائیل کوچکترین احساس خطری کند ، احتمال زدن شهر های ما با کلاهک هسته ای وجود دارد امیدوارم حواس ها به این موضوع باشد ، ما نیازمند بازدارندگی هسته ای هستیم.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      15 3
      نگران نباش اتفاقا درهای بهشت ارسال 67تا امروز بسته و انقلاب ب خون تازه یک میلیونی نیاز داره
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      بله ولی اگر قبلش نیروگاه هسته ای و ذخایرشون رو با موشک زده باشیم کاری نمیتونن بکنن، مگر اینکه آمریکا یا کشور دیگه ای بخواد حمله هسته ای کنه که سابقش رو تو ژاپن دارن ولی فکر نمیکنم این بار دست به حمله هسته ای بزنن چون براشون تبعات داره.
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 0
    قله با حاکمیت قانون و مجازات مفسدان، ولو در بالاترین مقام سیاسی، نزدیک میشه. قله با آزادی بیان و داشتن حق اعتراض نزدیک میشه، شعار و همه میتونن بدن، حکومت ما کدوم شاخصه از حکومت پیامبر و داره؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    31 2
    منظور خانواده های مسئولین و جبهه پایداری است که به نان و نوا رسیدن
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    24 2
    توهم نوهم توهم
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 18
      اونهایی که توهم توهم هستند اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز تو هستند!! خخخخخخخخ
  • مخلص IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    25 2
    آیا در حال حاضر هم ما خرما را نصف می کنیم . دوران فشار وجنگ و درگیری گذشته است و اسلام در عزت است با مشکلات اقتصادی به ویژه در پنج سال اخیر بر سر مردم فرود آمده سنخیت دارد
  • ایرانی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    16 2
    در سخن رهبر عزیز انقلاب حرفی نیست ولی اینکه بی تدبیری مسئولین در مدیریت اقتصاد بویزه معیشت جامعه را باتمسک به عصر رسول الله (ص) نادیده گرفت. عدم پیشبینی مسائل وعدم نظارت وبی تدبیری در اتخاذ تصمیم کارشناسی و... چه ربطی به تحمل مشکلات توسط مردم دارد.
  • اشنا IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    55 1
    با این توجیهات نمیشود ناتوانی عده ای از مسئولیبن در حل مشکلات مردم را نادیده گرفت.فسادورانت خواری یخنی ؟؟؟ اگر اینطور شدنی است همه چیز را رها کنید وبه امید پیروزی در اینده و مردم هم باید تحمل کنند واینکه این مشکلات برای همه باشد نه برای قشر ضعیف
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    51 3
    قیاس مع الفارق نکنید آن شخص بزرگوار پیامبر اسلام بود وبا جبرائیل حشر و نشر داشت، و در آن دوران با آن سطح تکنو لوژی بعد از 23 سال به آن فتوحات دست پیدا کردند نه ایران که بعد از 47 سال هنوز دغدغه مردم نیازهای اولیه شان است.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 29
    نمونه دیگر زمانی بود که امام خمینی گفتند راه قدس از کربلا می گذرد،بعد از 8 سال جنگ ظاهر امر به کربلا نرسیدیم اما این جمله وعده ای بزرگ بود از دهه ها بعد که فوج فوج ایرانیان رهسپار کربلا می شوند و عراقی ها، آنها را آب و غذا و مکان می دهند. آیا اگر امام می گفت چنین روزی خواهد آمد یک تن هم باور می کرد.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    23 17
    با وجود اینهمه بی دین و غربزده در مسندهای مهم و کلیدی مملکت اصلا به فکر قله نباشید
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 25
      چقدرم حرفت راسته خخخخخ، شماها کسانی هستید که با مغز و افکار پوچتان سقوط کردید
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    28 15
    خب اوضاع فرهنگی چطور یه سر به مترو و خیابان های شهری مثل شیراز بزن اگر فقط قرار بر قدرتمند بودن بدون حفظ ارزش هاست که حتی اگر هم بشیم تازه جا پای آمریکا گذاشتیم
  • حسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    هروقت جرات و اراده ساخت زراد خانه اتمی را داشتید به قله رسیدیم در غیر اینصورت همواره در تحریم و تنش خواهیم بود.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 2
    هر جا خبر خوبی از ایران منتشر میشه، لاشخورهای رسانه ای که عادت کردن نوکر و مجیزگوی غرب و آمریکا باشن، میریزن و کامنت تحقیر ایران و ایرانی میذارن، خدا لعنتتون کنه.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 1
    زمانی نزدیک قله هستیم که دغدغه مسئولین کشور تعجیل در ظهور حضرت حجت باشه یعنی باید زمینه سازی برپایی حکومت عدل الهی رو کنن، یعنی مسئولین باید عدالت و حق رو در جامعه بر پا کنن، از دزدی جلوگیری کنن و خودشون هم دزدی نکنن، فقر و فساد و کلی معضل دیگه رو به حداقل برسونن، دروغ نگن، خودشون مثل شیعه واقعی عمل کنن، ظاهر و باطنشون خوب و یکی باشه، ... امیدوارم برسیم به همچین قله ای
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا ان ملتی را سروری دادکه تقدیرش به دست خویش بنوشت /به ام ملت سر وکاری ندارد که دهقانش برای دیگری کشت. من به فردای این کشور امیدوارم وبرای سربلندی اون دعا می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس