کد خبر 1522158
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
هر دقیقه 252 میلیون تومان صرف هزینه درمان می‌شود

آخرین آمارهای سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲، هر دقیقه به‌طور متوسط ۲۵۲ میلیون تومان برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان هزینه می‌شود.

به گزارش مشرق، سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور است که براساس آمارها ۵۳ درصد از جمعیت بیمه شده کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی برخوردار می‌شوند. این سازمان در حال حاضر ۴۶ میلیون بیمه شده دارد و ۱۸ خدمت کلان و منحصر به فرد را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

داده‌های منتشر شده سازمان نشان می‌دهد که از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۹۲۰ هزار بیمه شده جدید وارد این صندوق بیمه‌ای شده‌اند.

یکی از اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی، راه‌اندازی نمای برخط داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی( تأمین نما) است، این سامانه بیانگر میزان خدمات ارائه شده بیمه شدگان این سازمان به صورت لحظه‌ای است، در واقع به طور آنلاین شما می‌توانید در سامانه «تأمین نما» میزان آمار افراد تحت پوشش، خدمات ارائه شده و... را مشاهده کنید.

شمارش‌گر لحظه‌ای ارزش خدمات ارائه‌شده سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ در زمان نگارش این گزارش نشان می‌دهد که تأمین اجتماعی، ۲۹۲ همت و ۹۵۱ میلیارد و ۹۲۳ میلیون و ۱۲۳ خدمات به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه داده است. براساس برآوردهای سازمان نیز میزان ارزش نهایی خدمات در سال ۱۴۰۱، ۴۷۵ همت و ۳۲۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان بوده است.

متوسط ارزش خدمات ارائه‌شده به جامعه تحت پوشش هر ساعت به‌طور متوسط بیش از ۷۹/۱ میلیارد تومان است. این سازمان هر ثانیه به طور متوسط ۲۲میلیون تومان و هر روز به هر متوسط نیز ۱/۸۹ هزینه می‌کند. هر دقیقه به طور متوسط ۱/۳ میلیارد تومان و هر ماه نیز به طور متوسط ۵۶/۹۵ همت برای بیمه شده هزینه می‌شود.

هر۲۶ثانیه یک نفر به خانواده تأمین اجتماعی اضافه می‌شود

آخرین آمارهای سازمان در تارنمای تأمین نما نشان می‌دهد که ۴۶میلیون و ۹۳۶هزار و ۱۱۰ نفر آمار جامعه تحت پوشش این سازمان هستند و در هر ۲۶ ثانیه به‌طور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی می‌پیوندند.

۳۸ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۹۵۷ خانواده تحت پوشش خدمات بیمه این سازمان قرار دارند و ۸ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۹۸۲خانواده مستمری بگیر از خدمات سازمان استفاده می‌کنند و ۱میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴۶۲ کارگاه تحت پوشش سازمان قرار دارند.

ارزش خدمات درمانی ارائه شده به مردم

شمارشگر لحظه‌ای ارزش خدمات درمانی ارائه‌شده در سال ۱۴۰۲ در تارنمای تأمین نما نشان می‌دهد که ۵۶ همت و ۱۴۹میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومان خدمات درمانی به خانواده بیمه شدگان ارائه شده است. همین آمار اضافه می‌کند که ارزش نهایی خدمات درمانی در سال ۱۴۰۱، ۹۴ همت و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان بوده است. همین آمار اضافه می کند که هر ثانیه به‌طور متوسط بیش از ۴/۲ میلیون تومان، هر ساعت به‌طور متوسط بیش از ۱۵/۱۴ میلیارد تومان وهر دقیقه به‌طور متوسط بیش از ۲۵۲ میلیون تومان برای بیمه شدگان این سازمان هزینه درمانی ارائه می شود.

براساس داده‌های ارائه شده در تأمین نما، تعداد خدمات درمانی ارائه‌شده در مراکز تأمین اجتماعی تا زمان نگارش این گزارش، ۸۹۶ میلیون و هزار و ۶۹۸ خدمات بوده است. همچنین سازمان تأمین اجتماعی ۱۶۴میلیارد و ۵۳۷ میلیون و۱۴۰ خدمت را در مراکز طرف قرارداد خود به بیمه شدگان ارائه داده است و با این اوصاف این سازمان اولین خریدار خدمت درمانی در کشور به شمار می‌رود.

صدور ۲۴۵میلیون نسخه الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

نسخه‌های الکترونیک صادره شده در سال ۱۴۰۲ در سازمان تأمین اجتماعی ۲۴۵ میلیون و ۸۲هزار و ۵۵۲ نسخه الکترونیکی است.

در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۴۲ میلیون و ۱۳۴هزار و ۸۵۶ نسخه صادر شده است که روزانه ۱میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در مراکز تأمین اجتماعی صادر می‌شود.

تأمین اجتماعی روزانه ۵۰ میلیارد بیمه بیکاری پرداخت می‌کند

در سال ۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی ۷ همت و ۷۹۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به بیمه شدگان این سازمان پرداختی مقرری بیمه بیکاری اعطا کرده است. بر اساس برآوردهای سال جاری ۱۷۶هزار و ۶۸۲ نفر به طور ماهانه از مقرری بیکاری استفاده می‌کنند.

متوسط ارزش مقرری بیمه بیکاری هر روز به‌طور متوسط بیش از ۵۰/۵ میلیارد تومان است.

بیمه تکمیلی درمان و عمر برای مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲

۲ همت و ۸۶۰ میلیارد و ۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران در سال جاری هزینه کرده است. ارزش سه همت و ۲۰۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون است.

سامانه ۱۴۲۰ به ۳میلیون تلفن پاسخ داد

در این بخش نگاهی به تعداد خدمات اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ از درگاه‌های ورودی مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیامکی، استحقاق درمان، پورتال و سامانه خدمات غیرحضوری و نسخ الکترونیک خواهیم انداخت.

براساس این سامانه، سازمان تأمین اجتماعی به ۳میلیون و ۱۷۵هزار و ۶۴۴ نفر خدمات را ارائه داده است. این سازمان در هر دقیقه به ۱۴ نفر خدمات غیرخضوری پاسخ می‌دهد و روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر مخاطب پاسخ داده شده دارند.

۵۳ پروژه درمانی تأمین اجتماعی در کشور افتتاح می‌شود

۳۲ پروژه با زیربنایی معادل ۲۲۵۴ هزار متر مربع پروژه درمانی، بیمه‌ای و رفاهی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده است و ۵۳ پروژه با زیر بنای ۳۰۵هزار متر مربع در حال افتتاح است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    مسئولین احمق و بیسوادی که پیشگیری را ارزش نمی گذارند ، مردم باید هزینه های گزاف و ناکارآمد درمان را متقبل شوند و این وسط ، واسطه ها ، دلال ها ، رانتخوارها و کثافت ها ، از درد مردم زر و سیم اندوخته ، خود یا توله سگ هایشان در غرب ( مرگ بر آمریکا و اروپا ) هزینه عیاشی و خوشگذرانی می کنند . آشغال های جدید دیپورت شدند و لجن های قدیمی هم انشاا... اخراج خواهند گردید .
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    آقا ی تامین اجتماعی ،من هم دیابت دارم هم ناراحتی قلبی ، بیمه تکمیلی نه پول دارو میدهد نه ویزیت. هزینه خیلی بالا ست فکری بکنید.
  • GB ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    در اکثر کشورهای جهان خدمات پزشکی رایگان است واگر این امر صورت نگیرد خسارات زیادی بتنه جامعه را در بر میگیرد وکلا خصارات ان برای کشور بیشتر از انی میشود اگر رایگان نباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس