کد خبر 1522741
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان راز سلام آخر نماز را که برگرفته از صفحه ۴۷۱ از کتاب اسرار الصلاة نوشته میرزا جوادآقا ملکی تبریزی را منتشر کرد:

دلیل کسانی که می‌گویند سلام آخر [نماز] «السلام علیکم... » سلام آغاز است، این است که گویا در نماز «الصلاة معراج المؤمن» عروج او آغاز شده و در آخرین مرحلۀ عروج، به صفوف ملائک و انبیاء می‌رسد و چون کسی داخل جمع می‌شود، رسم این است ابتدا بر بزرگ جمع سلام می‌کند؛ پس اول به پیامبر خدا سلام می‌کنیم «السلام علیک ایها النبی» و بعد به بقیه.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    14 0
    خوشا به حال مومنین حقیقی.
  • پری مجرد 44ساله IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    12 1
    رضوان و سلام ذات اقدس اله بر میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    3 3
    ظاهرا" پیامبر مکرم پس از اتمام نماز، روی مبارک را به سمت راست و سپس به سمت چپ کرده و می فرمودند: اَلسَّلامُ عَلَیکمْ وَ رَحْمَهُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ و مصافحه می کردند. در یکی از موارد، ردیف های پشت سر پرسیدند که حضرت به شما چه فرمودند؟ گفتند ایشان فرمودند : اَلسَّلامُ عَلَینا! وَ عَلی عِبادِ اللَّهِ الصّالِحینَ . در این هنگام ردیف هایی که در قفا بودند از ردیف های جلوتر ها سئوال کردند که چه شد ؟ آنها به اختصار گفتند ایشان فرمودند: اَلسَّلامُ عَلَیکمْ وَ رَحْمَهُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ . . . والله اعلم.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    5 1
    لذت بردم
  • مسعود دیپلمات IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    ظاهرا" پیامبر مکرم پس از اتمام نماز، روی مبارک را به سمت راست و سپس به سمت چپ کرده و می فرمودند: اَلسَّلامُ عَلَیکمْ وَ رَحْمَهُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ و مصافحه می کردند. در این موقع اصحاب در جواب می گفتند : اَلسَّلامُ عَلَیکْ ایهاالنبی وَ رَحْمَهُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ ، ردیف های پشت سر می پرسند که حضرت به شما چه فرمودند؟ گفتند ایشان فرمودند : اَلسَّلامُ عَلَینا! وَعَلی عِبادِ اللَّهِ الصّالِحینَ . در این هنگام ردیف هایی که در قفا بودند از ردیف های جلوتر ها سئوال کردند که چه شد ؟ آنها به اختصار گفتند ایشان فرمودند: اَلسَّلامُ عَلَیکمْ وَ رَحْمَهُ اللَّه وَ بَرَکاتُهُ . . . والله اعلم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس