کد خبر 1522788
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ماجرای انتشار دود سفید از پالایشگاه آبادان چه بود؟

امروز انتشار دود سفید رنگ در فضای شهر آبادان موجب نگرانی و اضطراب مردم شد.

به گزارش مشرق، انتشار دود سفید رنگ در آسمان آبادان موجب نگرانی و اضطراب مردم شد.

در همین رابطه روابط عمومی پالایشگاه آبادان اعلام کرد: دود تقریباً سفید رنگ منتشر شده از یکی از دودکش‌های پالایشگاه ناشی از عملیات راه اندازی آن واحد بوده و در سال‌های گذشته نیز این موضوع به تناوب وجود داشته است و جزو ماهیت واحد و فرآیند راه‌اندازی می‌باشد.

در ادامه این اطلاعیه روابط عمومی پالایشگاه آبادان ضمن عذر خواهی از مردم آبادان عنوان شده است با تلاش مجدانه و حضور مستمر مدیران و متخصصان پالایشگاه، این موضوع در حال پیگیری بوده و تا چند ساعت دیگر با راه اندازی کامل این واحد مشکل یاد شده برطرف خواهد شد.

فروردین امسال هم در حادثه‌ای مشابه روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان اعلام کرد دود سفیدی که امروز از این پالایشگاه به هوا برخواسته ناشی از قطع برق و ایراد فنی در یکی از واحدها بوده است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان معتقد است گرد سفیدی که از پالایشگاه نفت آبادان در سطح شهر انتشار یافته، کاتالیست سمی نیست.

هر چندر اردیبهشت ۱۴۰۰ در پی انتشار پودری سفید رنگ از پالایشگاه نفت آبادان اتفاق اداره محیط زیست آبادان از پالایشگاه نفت آبادان شکایت کرد.

علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: از ابتدای سال تاکنون اداره حفاظت محیط زیست آبادان به پالایشگاه نفت برای انتشار آلایندگی در هوا اخطار داده و به دلیل بی‌توجهی به اخطارها ناچار به شکایت از این واحد شده است.

یک واحد بازیافت گوگرد(SRP) پالایشگاه آبادان که از آن به عنوان یکی از عوامل آلوده کننده هوای این شهر و تصاعد گاز گوگرد یاد می شود، در آبان ۱۳۹۳ به دستور دادستان آبادان تعطیل شد که با برطرف کردن مشکل زیست محیطی در فروردین ۱۳۹۴مجدد وارد مدار تولید شد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتی (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور شناخته می‌شود ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    2 4
    چیز خاصی نبود یه شخم ریز خوردید
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      4 1
      شما هم پارسال یه سیلی کوچیک خوردید، با اسم رمز ژینا امسال بیاید خیابون یه مشت جانانه حواله میشه براتون
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      1 0
      من نمیدونم چرا بعضی ها از لج جمهوری اسلامی حاضرند به کشورمون آسیب برسه
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      0 0
      پارسال که مملکتو رو سرتون خراب کردیم.هروقت اراده کنیم همینه.فعلا به شخمی که زدیم برسید تا بعد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    یعنی پاپ جدید را انتخاب کردند 🙄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس