به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه، با انتشار مطلبی نوشت:

یکی از مهمترین وجوه رسانه‌ای اربعین، وجهه ارتباطات میان فرهنگی است، در واقع به نظر می‌رسد یک رخداد فرافرهنگی صورت می‌پذیرد و انسان‌ها با تمام وجوه انسانیت در این مراسم شرکت می‌کنند.

این موضوع که راهپیمانان از کدام قوم، کشــور، ملیت و مذهب باشند رنگ می‌بازد و افراد به یک زائر تبدیل می‌شوند.

فرهنگ دینی، فرهنگ‌های ملی و خرده فرهنگ‌های قومی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند با تعاملات فرهنگی‌شان در تلاش هستند در راستای جهانی شدن، نوع خاصی از فرهنگ دینی را به نمایش بگذارند.

در راهپیمایی اربعین به دلیل ماهیت آن که برخاسته از رویکرد سخاوتمندانه ائمه در برخورد و مواجهه با اقشار مختلف مردم اســت، همه افراد با مسلک، مذهب و گرایش مختلف با خرده فرهنگ‌های متفاوت شرکت می‌جویند.

در این اجتماع عظیم خرده فرهنگ‌ها به دلیل غلبه جلوه‌های فرهنگ شهادت، ایثار و گذشت با یکدیگر تعامل می‌کنند، تعاملاتی که مبنای آن اشتراکات فرهنگی است، که در مکتب امام حسین(ع) گنجانده می‌شود.

تجلی این همگرایی، هم زیستی همه اقشار در فضای معنوی مراسم است و ارزیابی‌ها هم حکایت از این همگرایی، همدلی و یکرنگی دارد.

بنابراین در راهپیمایی اربعین از انواع فرهنگ‌ها حضور دارند و نقطه ارتباطی آنها پیداکردن نقاط مشترک و وحدت، حول اشتراکات است، که با امید این هدف مشترک همزیستی بالایی را تجربه می‌کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس