کد خبر 1524258
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مجوز ۳ هزار و ۶۱۷ پرواز اربعین توسط سازمان هواپیمایی صادر شد

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه‌های تهران گفت: چنانچه مسافران نسبت به تاخیر یا لغو پروازها شکایتی داشته باشند، می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش مشرق، عباس فرزادنیا گفت: مطابق ماده ۲-۵ آیین‌نامه حقوق مسافر، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند به تکالیف مندرج در این آیین نامه عمل کرده و مسافران نیز با اطلاع از نحوه برخورداری از حقوق خود در مواقع تأخیر یا لغو پروازی مطالبات خود را از مجاری قانونی مانند دفاتر شرکت‌های هواپیمایی و سایت سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنند.

معاون دادستان تهران اظهارداشت: پیاده نشدن از کابین هواپیما در اعتراض به تأخیر پروازها به منظور مطالبه حقوق خود از شرکت‌های هواپیمایی منجر به تضییع حقوق دیگر مسافران شده و اخلال در نظم سایر پروازها را به دنبال خواهد داشت و از آنجا که در این ایام با افزایش در تعداد پروازها مواجه هستیم بنابراین عدم تخلیه هواپیما منجر به تاخیر انعکاسی در سایر پروازها خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر آئین نامه حقوق مسافر تکالیف شرکت‌های هواپیمایی و مسافران را در زمان بروز تاخیر و یا لغو پروازها مورد تصریح قرار داده و شرکت‌های هواپیمایی را موظف کرده برابر آئین نامه حقوق مسافر در این گونه مواقع خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند.

فرزادنیا تاکید کرد: چنانچه مسافران نسبت به تاخیر یا لغو پروازها شکایتی داشته باشند می‌توانند مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی caa.gov.ir جهت رسیدگی، منعکس و مورد پیگیری قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سرکاری IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 0
    این پرتال هم طبق معمول، نمی گذارد پیام در آن آپلود شود، یعنی خیال شرکت ها از بابت تاخیر راحت است و می گویند همین است که هست
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 1
    با مستندی که درباره تحریم صنعت هوایی مون توی شبکه مستند دیدم دیگه نسبت به تاخیر پروازها شکایتی ندارم.چون میدونم این تاخیر ها نوعا ناشی از اشکالات فنی هست که اونا هم بخاطر تحریم ها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس