کد خبر 1524854
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
اتحادیه آفریقا به عضویت گروه ۲۰ درآمد

همزمان با برگزاری اجلاس سران گروه ۲۰ به میزبانی دهلی نو، "اتحادیه آفریقا" نیز به این گروه پیوست.

به گزارش مشرق، اتحادیه آفریقا (AU) به دعوت نخست وزیر هند رسماً به عنوان یکی از اعضای جدید گروه ۲۰ به این گروه ملحق شد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند به عنوان کشور میزبان این اجلاس در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران گفت: با تایید همه اعضا، من از رئیس اتحادیه آفریقا می خواهم که به عنوان عضو دائمی گروه ۲۰ بر صندلی خود بنشیند. سپس رئیس بلوک آفریقا در کنار سران جهان در محل خود استقرار یافت.

اتحادیه آفریقا متشکل از ۵۵ کشور، حدود یک و نیم میلیارد نفر جمعیت(حدود ۱۸ درصد جمعیت کل جهان) در خود جای داده و سهم مهمی در اقتصاد جهان ایفا می کند.

نشست گروه ۲۰، در روزهای ۹ تا ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در دهلی نو، پایتخت هند برگزار خواهد شد.

گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود و رییس آن مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، در سال جاری میلادی هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس