بیانیه گروه G۲۰ ضربه محکمی به تلاش‌های کشورهای غربی ضد روسیه بود

نشریه فایننشال تایمز انگلیس درباره نشست گروه جی-۲۰ نوشت: بیانیه پایانی امروز سران گروه ۲۰ در هند به منزله ضربه به اعتبار غرب در ناتوانی برای اجماع جهانی در حمایت از اوکراین علیه روسیه بود.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی تحلیلی از نشست کشورهای عضو گروه جی -۲۰ به میزبانی هند نوشت: بیانیه پایانی امروز اجلاس گروه بیست در هندوستان به منزله ضربه به اعتبار کشورهای غربی به علت ناتوانی در اجماع سازی جهانی در حمایت از اوکراین در برابر روسیا بود.

نشریه فایننشال تایمز نوشت: بیانیه پایانی که پس از هفته‌ها کش و قوس میان نمایندگان کشورهای جی -۲۰ قرائت شد، به منزله ضربه‌ای بر پیکره کشورهای غربی بود، زیرا آنها سال گذشته تلاش فراوانی برای متقاعد ساختن کشورهای توسعه یافته در همسویی با خود در محکوم کردن نقش روسیه در حمله به اوکراین کردند، اما این بیانیه برخلاف انتظارات آنان بود.

به نوشته این نشریه انگلیسی، بیانیه گروه جی ۲۰ (G۲۰) عاری از هرگونه اجماع جهانی در حمایت از اوکراین در برابر روسیه بود.

یادداشت نویس فایننشال تایمز نوشت: در بیانیه اجلاس سران جی ۲۰ در نیودلهی فقط به مسئله جنگ اوکراین اشاره شد؛ بیانیه‌ای که پیشتر طرفداران نظام اوکراین مانند آمریکا و اعضای ناتو با آن مخالفت کرده بودند، زیرا مفاد بندهای آن به شکل تلویحی به دست داشتن آنان در این جنگ به شکل مساوی اشاره می‌کرد.

گفتنی است هند میزبانی ریاست گروه جی بیست را نخستین بار در اول دسامبر / آبان ۲۰۲۲ برگزار کرد.

نشست سران گروه ۲۰ امروز شنبه در دهلی‌نو آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت؛ قرار است طی آن برخی مسائل اختلافی مانند جنگ اوکراین، کنارگذاشتن تدریجی سوخت‌های فسیلی و بازسازی ساختار بدهکاری کشورهای جهان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد؛ موضوعاتی که صدور بیانیه پایانی را دشوار خواهند ساخت.

گفته می‌شود جی- ۲۰ با عضویت دائم اتحادیه آفریقا در این گروه موافقت کرده است و این موضوع در نشست جی -۲۰ مطرح خواهد شد.

کشورهای عضو گروه- ۲۰، ۸۵ درصد از تولید ناخالص جهان و ۷۵ درصد از دادوستد بین‌المللی را در اختیار دارند و دوسوم جمعیت جهان نیز در این کشورها زندگی می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 1
    اندک اندک کشورهای مستقل و نیمه مستقل جهان به خباثت های حکومت اوکراین و اربابان صهیونی رئیس دلقک آن علیه کشورهای ایران و روسیه و بلاروس پی می برند و خود را از بازی در زمین غرب کنار می کشند!!!
  • خسرو IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    این بیانیه رو میخواد یه جور دلخوشی برای روسیه جلوه بده . جالبه که رسانه ها اینو بازتاب میدن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس