کتاب نامزد گلوله ها - کراپ‌شده

انتشارات خط مقدم از ابتدای فعالیت، تأکید خاصی بر جبهه مقاومت و مدافعان حرم داشت و در این مسیر، کتاب‌هایی را هم با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد. این کتاب، یکی از تازه‌ترین این کتاب‌ها است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب «نامزد گلوله‌ها» سفری به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی است که به همت مرتضی سرهنگی و دستیارانش محمدعلی آقامیرزایی و محبوبه عزیزی انجام شده است. این کتاب را انتشارات خط مقدم منتشر کرد و در نمایشگاه کتاب تهران، برای اولین بار در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

آنچه ظاهر کتاب نشان می‌دهد، می‌شود آن را در دسته کتاب‌های کودک و نوجوان دسته‌بندی کرد اما بی شک مطالب کتاب و هنر تهیه کنندگان آن به نحوی جذاب ارائه شده که می‌شود آن را برای همه گروه‌های سنی، مناسب دانست.

انتشارات خط مقدم از ابتدای فعالیت، تأکید خاصی بر جبهه مقاومت و مدافعان حرم داشت و در این مسیر، کتاب‌هایی را هم با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد. این کتاب، یکی از تازه‌ترین کتاب‌های این انتشارات با موضوع حاج قاسم است.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

بخش کوتاهی از این کتاب را برایتان انتخاب کرده‌ایم...

نشان یک ستاره

لباس سبزی که یک روز قاسم سلیمانی پوشیده و جلوی آینه ایستاده بود، حالا قرار بود بالاترین نشان نظامی ایران را روی سینه‌اش ببیند. بعد از این که ریشه داعش را با خستگی ناپذیری و جانفشانی زیاد از خاک بیرون کشید و دور انداخت، قرار شد فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری به پاس چهل سال جنگیدن و یاری رساندن به مسلمانان افغانستان، کردستان، عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و ... انشان عالی ذوالفقار را به سینه او سنجاق کند.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

وقتی شنید، گفت: اگر امر و دستور است می‌پذیرم؛ اما اگر اختیار دارم نشان نمی‌خواهم... گفتند: «امر و دستور است!» عصر روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۷ در جلسه اهدای نشان قاسم سلیمانی به رهبری گفت: دعا کنید عاقبت بخیر شویم. بعد گفت: «دعا کنید من هم شهید شوم.» مقام معظم رهبری فرمودند: «خداوند متعال به این برادر بسیار عزیز ما آقای سلیمانی که مخلصاً لله مجاهدت کرده اجر بدهد و تفضل کند و زندگی ایشان را با سعادت و عاقبت ایشان را با شهادت قرار دهد، البته نه حالا.»

***

ابو شاکر

ابوشاکر» نام پیرمردی است در «روستای ابوشلوک» شادگان؛ وقتی قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با نیروهای مهندسی حشد الشعبی به این روستا رسیدند، پیرمرد با قاب عکس امام خمینی در بغل فریاد می‌زد به خدا قسم از خانه ام بیرون نمی آیم؛ ناراحت بود و بر سر نیروهایی که برای کمک آمده بودند فریاد می‌زد.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

قاسم سلیمانی جلو رفت و گفت تو را به امام خمینی که عکسش را در بغل داری قسم می‌دهم از خانه‌ات بیرون بیا تا آسیبی به تو نرسد. بعد جلو رفت و دستان پیرمرد را گرفت و بوسید. پیرمرد آرام شد و او را در بغل گرفت. قاسم سلیمانی به سر و رویش بوسه زد و او را با خود از خانه بیرون برد.

روزهای اول عید ۱۳۹۸ بود که باران بی وقفه بارید و خوزستان درگیر سیل شد. آبهای خروشان سیل‌بندها را شکستند، سقف‌ها و دیوارهای صدها روستا را خواباندند و روستاهای زیادی را زیر آب بردند. شش شهر آماده می شد که تخلیه شود.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

قاسم سلیمانی که از روزهای جنگ با خوزستان مانوس بود و همیشه خودش را مدیون مردم این خطه می‌دانست با ابومهدی المهندس و نیروهای حشد الشعبی خود را به خوزستان رساند. او با تجهیزات مهندسی حشدالشعبی خاکریز و سیل‌بند ساخت و کانالها و زیر پلها را از گل ولای پاک کرد. چند شبانه روز در گل و سیل بی وقفه کار کرد تا اوضاع کمی بهتر شد از آن روز به بعد ابو شاکر احساس کرد پسر دیگری دارد که نامش قاسم سلیمانی است.

قاسم سلیمانی فرزند ابوشاکر +‌ عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    67 0
    رحمت خدا بر تمام مردان خدا که با دست های خالی اما با دلی پر از امید به پروردگار، این کشور را از لوث دشمن و از حمله های احتمالی نجات دادند. خداوند بر درجاتشان بیفزاید. روحشان شاد، راهشان پر رهرو و نامشان جاودان باد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    16 0
    سردار سلیمانی نه تنها نماد آزادگی و ظلم ستیزی بود، بلکه نماد اخلاق و مهربانی هم بود.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    15 0
    بله اون موقع که طبق معمول یه سری تو خانه های گرم ونرمشون فقط حرف میزدند وطبق معمول پمپاژه نا امیدی میکردند مرد عمل حاج قاسم عزیز مشغول کمک ویاری به بی پناهان اسیب دیدگان بود .اجرشون با حیدر کرار(ع )
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    12 0
    خب اربعین امسال هم تموم شد . چند نفر برای ظهور بقیه الله حجه الحسن العسکری دعا کردن . ما هر از گاهی برای شهدا .... صدقه ورد مظالم میدهیم که اگه خدای ناکرده حق الناس بر ذمه آنان باشد رفع گردد تا درموقف هستند آزاد شوند . توصیه میکنیم شماها این کار رو بکنید
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    46 30
    هدیه به ارواح مطهرهمه شهدا وبرای تعجیل در ظهور مولایمان ،صلوات...اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم باشد که در ایام ظهور ، دوباره شهدا را ببینیم.
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 21
      هرچه هم باشی هرکی هم پشتت باشه یه گلوله خرجته حتی اگه خدا پشتت باشه
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    22 0
    فرزند ملت یعنی فدای منافع ملت بودن و دشمن با یزید زمانه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    20 0
    قاسم هنوز زنده است فرزند ایران
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    13 0
    به دشمنت چه بگویم که داغ سینه هایمان را کم کند مرگ بر امریکا
  • شهید IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    18 0
    روحت شادمردبزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس