کد خبر 1525483
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
اعتراف بایدن به پیروی از دستورات کارکنانش

کنفرانس مطبوعاتی بایدن در ویتنام علاوه بر گیجی همیشگی وی، با اعتراف او به پیروی از دستورات کارکنانش و در نهایت تلاش سخنگوی کاخ سفید برای جلوگیری از گاف دادنش در پاسخ به سوالات، همراه شد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه (۱۱ سپتامبر، ۲۰ شهریور) در یک کنفرانس مطبوعاتی در ویتنام گیج به نظر می‌رسید و در حال نگاه کردن به یادداشت‌ها و صحبت با خبرنگاران، گفت فقط دستورات را دنبال خواهد کرد.

به گزارش نشریه آمریکایی «نیوزویک»، این اولین بار نیست که بایدن به پیروی از دستورات شناخته شده زیرا در کنفرانس‌های قبلی هم مردم شاهد استفاده او از برگه تقلب در طول تعاملات رسانه‌ای بوده‌اند که نشان می‌دهد از قبل به او درباره سوالاتی که خبرنگاران قصد پرسیدن دارند، آمادگی داده می‌شود.

همچنین «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید قبلاً گفته بود این پروتکل معمول است و مطابق با وظایف دفتر مطبوعاتی است که تا حدی در جریان آنچه رسانه‌ها می‌خواهند از رئیس‌جمهور بپرسند، قرار بگیرد.

به نوشته نیوزویک، در ابتدای کنفرانس یکشنبه، کاخ سفید اعلام کرد بایدن قصد دارد به سوال پنج خبرنگار پاسخ دهد. کمی بعد از آن که هر پنج سوال مطرح شد، بایدن به شوخی گفت: یک چیزی بگویم، شما را نمیدانم اما من باید برم بخوابم.

بعد از آن، کارین ژان پیر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به طور ناگهانی در حالی که رئیس‌جمهور در حال پاسخ دادن به سوالات پراکنده خبرنگاران با صدای بلند بود، به این کنفرانس پایان داد. او میکروفون را گرفت و اعلام کرد «از همه متشکرم--کنفرانس پایان می‌باید».

به گزارش «سی‌ان‌ان»، گرچه بایدن کمی بعد از اعلام سخنگوی کاخ سفید برای پاسخ دادن به یک سوال دیگر روی صحنه ماند، پاسخ کامل او قابل شنیدن نبود.

این کنفرانس بعد از نظرسنجی CNN/SSRS بود که نتایج آن پنجشنبه منتشر شد و حدود سه چهارم آمریکایی‌ها یا ۷۳ درصد گفتند نگرانند سن بایدن بر سطح فعلی صلاحیت جسمی و ذهنی او و توانایی‌اش برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر اثر منفی بگذارد. بایدن اکنون ۸۰ ساله است. به‌علاوه اکثریت ۶۸ درصدی هم گفتند به طور جدی نگران توانایی او در درک دغدغه‌های نسل بعدی هستند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی در ژوئیه ۲۰۲۲ درباره سن بایدن با استناد به بیش از ۱۲ مقام و مشاور ارشد فعلی و سابق نوشت: «[آن‌ها] اذعان داشتند که آقای بایدن از همین چند سال پیش پیرتر به نظر می‌رسد، یک مسئولیت سیاسی که نمی‌توان آن را با ترفندهای سنتی کاخ سفید مانند تغییر کارکنان یا برنامه‌های ارتباطی جدید حل کرد...برخی از دستیاران بی سر و صدا مراقب او هستند. او اغلب هنگام راه رفتن به این طرف آنطرف می‌رود. دستیاران نگران زمین خوردن او هستند. او در جریان رویدادهای عمومی تپق می‌زند و آن‌ها نفس خود را حبس می‌کنند تا ببینند آیا (سخنانش) بدون گاف به پایان می‌رسد یا خیر».

«دیلی سیگنال» وب‌سایت خبری محافظه‌کار آمریکایی ۲۰ ژوئیه در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد حتی متحدان رسانه‌ای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نهایت به وخامت اوضاع او اذعان می‌کنند. این وبسایت به گزارش «پالتیکو» استناد کرده که در آن به برخی تغییرات در عادات بایدن متناسب با سن او پرداخته شده است.

دیلی سیگنال درباره دلیل سکوت خبرنگاران در مواجهه با این تغییرات به برخورد تهاجمی دولت بایدن با خبرنگاران در نشست‌های مطبوعاتی کاخ سفید اشاره کرده و نوشته «در اینجا شاهد چرخه کامل زندگی سیاسی آمریکا هستیم که چگونه مخالفت از بالاترین سطح میهن‌پرستی به خیانت، بسته به این که چه حزبی در کاخ سفید در قدرت است، تعبیر می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس