.

ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی این دسته در پیکارهای قهرمانی جهان شد.

به گزارش مشرق، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان مرحله اصلی گزینشی المپیک پاریس از ۱۳ شهریور در ریاض عربستان آغاز شد و تا ۲۶ شهریور ادامه دارد.

این مسابقات دوشنبه شب با رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم مردان پیگیری شد. در این دسته میرمصطفی جوادی نماینده ایران بود که در رقابت با غول‌های چینی، ونزوئلایی، مولداوی و ارمنستانی در جایگاه نخست دسته ۸۹ کیلوگرم قرار گرفت. جوادی که جایگزین کیانوش رستمی شده یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک در این دسته به شمار می‌رود.

انتخاب نخست کادر فنی برای جوادی وزنه ۱۶۱ کیلوگرم بود که داوران مهار وزنه نماینده ایران را خطا اعلام کردند. جوادی در تلاش دوم خود وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را مهار کرد و وارد جدول رقابت‌ها شد. تلاش سوم میرمصطفی برای مهار وزنه ۱۶۹ کیلوگرم موثر واقع شد. جوادی با مهار این در رده ششم حرکت یکضرب قرار گرفت.

جوادی که با کسب عنوان ششم در حرکت یکضرب به کار خود پایان داده بود در دو ضرب پیکارهای دسته ۸۹ کیلوگرم عملکرد چشمگیری داشت و موفق به کسب عنوان نخست دوضرب و مجموع این دسته شد. انتخاب نخست کادر فنی برای جوادی وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی بود که ملی‌پوش کشورمان در مهار آن مشکلی نداشت. جوادی در حرکت دوم وزنه ۲۱۲ کیلوگرمی را مهار تا به مدعی رسیدن به سکوی مدالی تبدیل شود. تلاش سوم جوادی برای مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی ثمربخش بود تا وی در نهایت به عنوان نخست حرکت دوضرب و مجموع برسد.

شاهکار جوادی در حرکات دو ضرب در حالی بود که ۲ نماینده قدرتمند چین امید زیادی برای کسب مدال طلا داشتند و حتی لی داین دارنده طلای جهان در سال ۲۰۲۲ در آخرین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را مهار کرده بود و به نوعی طلای دوضرب و مجموع خود را مسجل کرده بود اما جوادی با مهار ۲۱۵ کیلوگرم در آخرین حرکت این دسته همه معادلات را برهم زد و قهرمان جهان شد.

جوادی در مجموع موفق به ثبت رکورد ۳۸۴ کیلوگرم شد تا شرایط خود را در جدول گزینشی المپیک در دسته ۸۹ کیلوگرم بهبود ببخشده و در جمع نفرات برتر این دسته قرار گیرد.

طلای وزنه‌برداری جهان بر سینه جوادی؛ میر ایرانی شاخ غول چینی را شکست

رده‌بندی یک ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم:

۱- کارپتیان از ارمنستان/ ۱۷۵ کیلوگرم طلا

۲- ماریو روبو از مولداوی / ۱۷۳ کیلوگرم مدال نقره

۳- والانیا از ونزوئلا/ ۱۷۱ کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی دوضرب دسته ۸۹ کیلوگرم:

۱- میرمصطفی جوادی / ۲۱۵ کیلوگرم مدال طلا

۲- لی داین از چین/ ۲۱۳ کیلوگرم مدال نقره

۳- والنیا از ونزوئلا/ ۲۱۰ کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم:

۱- میرمصطفی جوادی/ ۳۸۴ کیلوگرم مدال طلا

۲- لی داین از چین/ ۳۸۳ کیلوگرم مدال نقره

۳- والنیا از ونزوئلا/ ۳۸۱ کیلوگرم مدال برنز

نتایج نمایندگان ایران در مسابقات جهانی وزنه‌برداری به شرح زیر است:

میرمصطفی جوادی دسته ۸۹ کیلوگرم مردان ۲ مدال طلا

ریحانه کریمی عنوان سیزدهم دسته ۶۴ کیلوگرم زنان

فاطمه کشاورز عنوان بیستم دسته ۶۴ کیلوگرم زنان

حسین سلطانی دسته ۸۱ کیلوگرم، اوت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس