کد خبر 1525990
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت+عکس

در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، ۷۰۰ اندیشمند و عالم اهل سنت به میزبانی آستان قدس رضوی در همایش بزرگ «آرامش امت در پناه قرآن و عترت» گرد هم آمدند.

به گزارش مشرق، در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، ۷۰۰ اندیشمند و عالم اهل سنت به میزبانی آستان قدس رضوی در همایش بزرگ «آرامش امت در پناه قرآن و عترت» گرد هم آمدند.

این اندیشمندان اهل سنت پیش از حضور در این همایش، برای عرض ارادت به حضرت رضا(ع)، در قالب کاروان و تشرف جمعی، از چهارراه شهدا به سمت حرکت کردند و زائر امام رضا(ع) شدند. کاروان ۷۰۰ نفره اندیشمندان اهل سنت، پس از زیارت بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حضور یافتند و در همایش بزرگ «آرامش امت در پناه قرآن و عترت» شرکت کردند.

میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت +عکس

ضرورت اتحاد دنیای اسلام عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به علمای اهل سنت، اظهار کرد: هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان اهل تسنن به عشق پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت طاهرین(ع) به ارض اقدس توس مشرف می‌شوند که این امر نشان دهنده عشق و ارادت آنها به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی(ره) که یکی از محدثین بزرگ عالم اسلام هستند، افزود: در این نامه که می‌توان از آن با عنوان منشور برادری یاد کرد امام رضا(ع) همه ما را به رعایت اخلاق و مهربانی با هم دعوت کرده‌اند و همه ما باید سفارشات امام رضا(ع) که در این نامه آمده را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

طالبی با تاکید بر ضرورت اتحاد دنیای اسلام و مسلمانان اظهار کرد: به فرموده رهبر انقلاب امروز دشمن در دنیای اسلام دو چیز را نشانه گرفته است، یکی اتحاد مسلمانان و دیگری انسجام ملی و می‌خواهد به این دو عنصر مهم آسیب برساند. وی افزود: ما مسلمانان باید با حفظ اتحاد به دشمن اجازه ندهیم که گوشه چشمی به ایران اسلامی داشته باشد و امت واحده اسلام با عمل به آموزه‌های پیامبر اعظم(ص) با اتحاد و همدلی به سوی تمدن نوین اسلامی پبش خواهد رفت.

میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت +عکس

پیوند قلبی اهل سنت با خاندان رسول‌الله(ص) ماموستا سیدعبدالقادر حسینی؛ امام جمعه سرو آباد کردستان در این همایش گفت: یکی از توقیقانی که در ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) پایانی ماه صفر نصیب ما می‎‌شود، تشرف به زیارت امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به آیه مباهله ادامه داد: این آیه شریفه به جایگاه بسیار والای پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت پاک آن حضرت اشاره دارد. امام جمعه سروآباد در ادامه به معرفی کتب اهل تسنن که به موضوع محبت اهل تسنن به نسبت خاندان رسول الله(ص) و بیان جایگاه آن بزرگواران در نزد آنها پرداخت و گفت: در بسیاری از کتب معتبر اهل تسنن صراحتا به این موضوع اشاره شده است.

میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت +عکس

وی ابراز کرد: پیوند قلبی اهل سنت با خاندان رسول الله(ص) از همان ابتدا وجود داشته و تاکنون هم ادامه دارد ولی دشمن می‌خواهد بین ما تفرقه ایجاد کند ولی ما به کوری چشم آنها باید با هم اتحاد داشته باشم و با تکیه بر محبت اهل بیت(ع) از تفرقه پرهیز کنیم.

ما مسلمانان همه با هم برادر هستیممولوی رحیم نامدار از ائمه جمعه و از مبلغین شاخص باخزر نیز در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: حضرت رضا(ع) فرزند رسول الله(ع) است که خداوند در قرآن کریم آنها آنها را مدح کرده است.

وی با اشاره به آیه 33 سوره احزاب ادامه داد: این آیه در مدح اهل بیت پیامبر(ص) آمده است و طبق این آیه شریفه اهل بیت(ع) از هرگونه ناپاکی به دور هستند.

میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت +عکس

مولوی نامدار افزود: اهل بیت پیامبر(ص) پاک و طاهر هستند یعنی خداوند وجود آنها را پاک آفریده و ما هم اگر می‌خواهیم پاک باشیم و پاک زندگی کنیم باید آنها را الگوی خود قرار دهیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

وی ابراز کرد: ما مسلمانان همه با هم برادر هستیم و باید به گونه‌ای زندگی کنیم که خدا و رسول(ص) از ما راضی باشند و اجازه ندهیم دشمن به این برادری و وحدت کلمه ما خدشه‌ای وارد کند.

ماموستا سید محمد محمدی امام جمعه روانسر نیز در این مراسم گفت: علمای اهل بیت(ع) همه در موضوع محبت اهل بیت(ع) با هم اتفاق نظر دارند و اهل بیت پیامبر(ص) در نزد اهل سنت جایگاه بسیار والایی دارند.

میزبانی حرم امام رضا(ع) از ۷۰۰ عالم اهل سنت +عکس

وی تصریح کرد: اهل سنت برای اهل بیت پیامبر(ص) احترام قائل هستند و بر اساس وصیت پیامبر(ص) که رعایت حق اهل بیت خود را سفارش کرده است محبت خاندان رسول الله(ص) را بر خود واجب می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های اهل سنت مملو از فضایل و مناقب خاندان رسول خدا(ص) است و در این کتاب‌ها داشتن بغض و کینه نسبت به خاندان نبوت از نشانه های نفاق برشمرده شده است.

ماموستا محمد همچنین ابراز کرد: محبت اهل بیت پیامبر(ص) در اشعار و آثار ادبی اهل سنت موج می‌زند و شعرای اهل سنت از ذوق ادبی خود برای مدح آن بزرگواران استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس