افزایش هولناک تیراندازی در مدارس آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

داده‌های جدید دولتی در آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی در مدراس این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن افزایش دوبرابری داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، داده‌های جدید و غافلگیرکننده مرکز ملی آموزش و آمار(NCES) حاکی از آن افزایش دوبرابری آمار تیراندازی در مدارس آمریکا است.

تازه‌ترین گزارش جرم و امنیت این مرکز هفته گذشته منتشر شد که در آن ۱۸۸ فقره تیراندازی در مدارس با قربانی در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گزارش شده است.

براساس این گزارش این رقم در مقایسه با بالاترین رقم تیراندازی در مدارس که در سال تحصیلی گذشته به ثبت رسیده بود(۹۳ فقره)، بیش از دوبرابر افزایش یافته است. گزارش مذکور تاکید کرده که ۵۷ مورد از این ۱۸۸ حادثه تیراندازی، دست کم یک قربانی برجای گذاشته است.

تیراندازی در مدارس آمریکا در یک دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته و تنها حدفاصل سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱، مرکز ملی آموزش و آمار این کشور ۱۷ مورد تیراندازی به ثبت رساند. شمار تیراندازی‌ها از سال ۲۰۱۵، هرساله به طور یکنواخت افزایش یافته و این در حالی است که دولت واشنگتن این رقم را «داده‌های پَرت» توصیف کرده است.

مرکز ملی آموزش و آمار آمریکا در ادامه به خوانندگان هشدار داد که باتوجه به تغییر قابل توجه رقم نسبت به سال‌های گذشته، یافته‌های جدید را «با احتیاط» تفسیر کنند.

در ماه‌های اخیر زنجیره‌ای از حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا گزارش شده است. اواخر آگوست، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کالیفرنیای شمالی در حیاط دانشگاه به ضرب گلوله کشته شد. در ماه مارس، وقوع تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در نشویل در ایالت تنسی، ۶ کشته و یک مجروح برجا گذاشت و همچنین تیراندازی ماه گذشته، در جریان یک بازی فوتبال در دبیرستانی در اوکلاهاما، یک نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند و چندین نفر نیز زخمی شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یحیی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    رویای آمریکایی کودکان مرده،دیگه مرده!!!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    یادتونه واسه باد سر دل دانش آموزان ایرانی درکلاس چه شایعات ومزخرفانی درست کرده بودند..... الان چرا هیچکسی در جهان از ناامنی مدارس آمریکاحرف نمی زند؟!.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس