کد خبر 1527131
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
اذعان آمریکا به اهمیت کمک‌های نظامی کره شمالی به روسیه

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در پس تردید افکنی هایش در باره تعیین کننده بودن کمک های نظامی کره شمالی به روسیه در جنگ با اوکراین اذعان کرد که این کمک ها را کم اهمیت جلوه نمی دهد.

به گزارش مشرق، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز شنبه هنگام ورود به نروژ برای نشست های ناتو که از امروز آغاز می شود، گفت: کره شمالی ممکن است بتواند تامین مهمات توپخانه ای روسیه برای جنگ در اوکراین را افزایش دهد، اما این حمایت به احتمال زیاد تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود که دیدار اخیر میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو احتمالاً باعث خواهد شد که کره شمالی گلوله های توپخانه ۱۵۲ میلی متری دوران شوروی را در اختیار مسکو قرار دهد.

اما او گفت هنوز مشخص نیست چه تعداد گلوله و در چه زمانی این مهمات ارائهخواهد شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا این کمک ها تغییر ایجاد می کند؟ گفت: من در این مورد شک دارم. اگرچه نمی‌خواهم کمک‌های تسلیحاتی را کم‌اهمیت جلوه دهم، اما شک دارم که این کمک‌ها تعیین‌کننده باشد.

پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین همزمان با جنگ اوکراین اعلام کرد: از همکاری های رو به افزایش کره شمالی و روسیه نگران هستیم.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره دیدار رهبران کره شمالی و روسیه گفت: ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم حمایت از جنگ روسیه در اوکراین عمل کند.

این مقام کاخ سفید کره شمالی را تهدید کرد و خطاب به این کشور گفت: حمایت از روسیه مطمئناً عواقبی خواهد داشت.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: احتمالا پوتین حداقل به دنبال دریافت توپخانه از کره شمالی است. باید ببینیم چه چیزی از این دیدار منتشر می‌شود. بدون شک ما از روابط دفاعی رو به افزایش میان کره شمالی و روسیه نگرانیم.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر امریکا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت که تعامل مسکو با کره شمالی "نشان می دهد که روسیه چقدر مستاصل است."

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در یک نشست خبری گفت: اگر پیونگ یانگ به مسکو تسلیحات بدهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، این اقدام نتیجه خوبی برای کره شمالی نخواهد داشت و این کشور بهای این کار را پرداخت خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در خصوص آموزش فضانوردان کره شمالی و اعزام آن‌ها به فضا گفت وگو کرده‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که اگر طرف کره شمالی بخواهد، امکان آموزش و اعزام یک فضانورد کره شمالی به فضا وجود دارد.

«ولادیمیر پوتین» در حاشیه آیین استقبال از «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در یک مرکز فضایی واقع در منطقه «آمور» روسیه اعلام کرد که روسیه در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک می‌کند.

پوتین افزود: رهبر کره شمالی علاقه زیادی به مهندسی موشک نشان می‌دهد؛ همچنین کره شمالی در تلاش برای توسعه فضایی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    یه فشنگ کیم جووووون اونگ تاثیر داره چی فکر کردی نسناس؟
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    پس چی پولشو دادن تاثیر نداشته باشه مظنه مثل خلال دندونه فی میخواد ...
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    کیم جوووونگ اووونگگگ خیلی دوست داریم دست عمو پوتینگ را پر کن زلنسکس را از بین ببرد کانالهای مستهجن در جهان کم شود چون صهیونها خیلی کانال درست کردن ....
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    روسیه باید از ارتش سوریه و اوکراین و اشخاص معروفی چون سورویکین که سوریه را از دست داعش نجات دادند استفاده کند حداقل 30 هزار نیروی ارتش سوریه به این منظور لازم می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس