جمهوری آذربایجان یک پهپاد نظامی ارمنستان را به زمین نشانده است

در ادامه تنش مرزی هفته‌های اخیر میان باکو و ایروان، منابع رسانه‌ای آذربایجان ادعا کردند که نیروهای آذربایجان یک فروند پهپاد شناسایی نیروهای مسلح ارمنستان را شناسایی کرده و به زمین نشاندند.

به گزارش مشرق، ارتش آذربایجان مدعی است که یک پهپاد کوادکوپتر متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان را هنگام تلاش برای انجام پرواز شناسایی بر فراز مواضع ارتش آذربایجان در خط تماس مرزی، توقیف و به زمین نشاند.

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) عصر شنبه به وقت تهران مدعی شد که یک پهپاد شناسایی وابسته به نیروهای مسلح ارمنستان را در مجاور با روستای «تورکش» از توابع استان مرزی «شاهبوز» در جمهوری خودمختار نخجوان را شناسایی کرده و آن را به زمین نشانده است.

گفتنی است طی روزهای اخیر، تنش میان جمهوری ارمنستان با جمهوری آذربایجان به علت اعزام و استقرار گسترده نیروهای مسلح آذربایجان در نقاط مرزی با ارمنستان شدت گرفته است.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین در گرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند را مسدود کردند.

باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نبوده و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس