کد خبر 1528910
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
توزیع گسترده گوشت قرمز با نرخ دولتی

عرضه گسترده گوشت قرمز توسط وزارت جهاد کشاورزی باعث شده مردم به سهولت و بدون معطلی در صف بتوانند انواع گوشت قرمز را با قیمت حداکثر ۳۹۰ هزار تومان خریداری کنند.

به گزارش مشرق، چند ماهی بود که قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته بود تا جایی که در برخی از فروشگاه‌ها از مرز ۵۰۰ هزار تومان هم فراتر رفت. در این شرایط بود که دولت تصمیم گرفت با واردات گوشت قرمز، آرامش را به بازار محصولات پروتئینی بازگرداند و سپس با تقویت تولید، تامین بازار داخل را امنیت بخشد.

تنوع‌بخشی به مبادی واردات، یکی از مهمترین اقداماتی بود که دولت با آن توانست نیاز مصرف کنندگان را بدون کاهش کیفیت و سلامت، با قیمت پایین‌تر تامین کند. نگاهی به فروشگاه‌های سطح شهر، اثربخشی این سیاست دولت و رضایت مردم از اقدام دولت را نشان می‌دهد.

طبق برنامه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی، انواع گوشت قرمز با قیمت‌ها مختلف و حداکثر ۳۹۰ هزار تومان به ازای هر کیلو در فروشگاه‌های زنجیره ای و برخی دیگر از مراکز عرضه می‌شود. مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد در فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات تنظیم بازاری، هر کیلو ران گوسفندی ممتاز ۳۹۰ هزار تومان، سردست گوسفند ممتاز ۳۹۰ هزار تومان، راسته گوسفند ۳۱۰ هزار تومان، ران گوساله ۲۹۹ هزار تومان، راسته گوساله ۲۹۹ هزار تومان، سردست گوساله ۲۹۹ هزار تومان و چرخ کرده گوساله ۲۵۹ هزار تومان عرضه می‌شود. عرضه گسترده این محصولات با این قیمت‌ها توسط وزارت جهاد کشاورزی در فروشگاه‌های متعدد باعث شده قیمت گوشت قرمز در بازار کاهش یابد.

بررسی‌های میدانی از عرضه محصولات پروتئینی در فروشگاه‌های بزرگ که عرضه کنندگان اصلی محصولات پروتئینی تنظیم بازاری هستند نیز نشان می‌دهد برنامه تنظیم بازار دولت تا کنون موفق بوده و توانسته نیاز مردم به محصولات پروتئینی را برطرف کند.

همزمان بررسی قیمت گوشت قرمز در دیگر نقاط سطح شهر هم نشان می‌دهد عرضه گوشت تنظیم بازاری توانسته آرامش را به بازار این محصولات بازگردانده و باعث کاهش قیمت گوشت قرمز شود. در این میان البته بازرسی‌ها و نظارت‌های وزارت کشاورزی بر عرضه کامل و فوری محصولات تنظیم بازاری هم باعث به حداقل رسیدن تخلفات عرضه کنندگان و افزایش رضایت مردم شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    1 0
    الحمدلله لعنت بر شیخ بنفش بی ریشه بی بته ...
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      به عمله انگلیس بد نگو.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    2 0
    الحمدلله لعنت بر شیخ بنفش بی ریشه بی بته ...
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    17 1
    خیلی موفق بوده . گوشت قرمز از سفره ی سه چهارم ایرانیها حذف شده .
  • 1 IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    14 0
    همه رو اوغان ها میخرند میبرند به نرخ ازاد به چلوکبابی و رستوران ها میفروشند لااقل با کارت ملی میدادید
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    معلوم نیست رودست مانده کجاهست که درفروشگاهها عرضه میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس