عراق میدان گازی خود را به یک شرکت اوکراینی واگذار می‌کند

وزارت نفت عراق اعلام کرد استخراج گاز از میدان عکاز را طی روزهای آینده به یک شرکت اوکراینی واگذار می‌کند.

به گزارش مشرق، باسم محمد خضیر، معاون استخراج وزارت نفت عراق اعلام کرد احتمالاً قیمت هر بشکه نفت (برنت) در ماه‌های آینده به میزان قابل توجهی تغییر می‌کند و به ۱۰۰ دلار می‌رسد. در همین حال قرارداد توسعه نفت میدان گازی عکاز به زودی به یک شرکت اوکراینی واگذار می‌شود.

براساس گزارش الصباح، خضیر در گفتگو با خبرنگاران گفت که پیش بینی می‌شود قیمت هر بشکه نفت خام در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار برسد که بالاتر از انتظارات قبلی است که حکایت از افزایش کمتر داشت. وی افزود: «با آغاز آوریل ۲۰۲۳ اعضای اصلی اوپک پلاس تصمیم گرفتند سقف تولید را حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز از ماه می‌ گذشته تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهند. قیمت نفت شروع به افزایش کرده و به ۱۰۰ دلار رسیده است.

او افزود: با توجه به ملاحظات مربوط به تعادل تصمیمات اوپک پلاس با وضعیت مالی کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده و همچنین وضعیت روسیه که درگیر است، کاهش قیمت نفت به زیر ۷۵ دلار در هر بشکه بسیار دشوار است. حتی ممکن است آن را (اقتصاد جنگ) بنامیم. اروپا و آمریکا نیز قصد دارند که قیمت نفت از ۸۵ دلار در هر بشکه تجاوز نکند و می‌توانیم حاشیه قیمت نفت را در بازار بین المللی ۷۵ تا ۸۵ دلار در هر بشکه را به عنوان «قیمت بحران» بنامیم.

خضیر از سویی دیگر گفت: وزارت نفت طی روزهای آینده قرارداد توسعه میدان گازی عکاز در غرب الرمادی را به یک شرکت اوکراینی بر اساس استانداردهای بین‌المللی که امکان افزایش سرمایه‌گذاری رایگان را فراهم می‌کند، اعلام خواهد کرد. گاز در کشور بود و هدف از سرمایه گذاری و توسعه این میدان رسیدن به ظرفیت تولید به ۴۰۰ متر مربع در روز است.

وی در انتها گفت: بعد از یک دهه از متوقف ماندن پروژه تولید گاز از میدان گازی عکاز به علت خودداری شرکت کره‌ای کوگاز از اجرای پروژه پس از حملات تروریستی در سال ۲۰۱۴، اکنون عراق بهره‌برداری از دومین میدان گازی خود را آغاز می‌کند که عراق پیش از این بهره‌برداری از میدان گازی السیبه در بصره را نیز به شرکت توتال واگذار کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس