اعتراف شرق به خودتحقیری نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس

روزنامه اصلاح طلب شرق در مطلبی قابل تامل، شوق و ذوق جوانان و نوجوانان برای دیدن رونالدو ستاره فوتبال جهان را با کار نمایندگان فراکسیون امید مجلس دهم برای گرفتن عکس سلفی با موگرینی مقایسه کرد!

به گزارش مشرق، ماجرای عکس سلفی نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم که به «سلفی حقارت» معروف شد، از جمله موارد جنجالی این مجلس بود. احمد مازنی، فرج الله رجبی، بهرام پارسایی، محمدرضا بادامچی، ابوالفضل سروش، عبدالغفور ایران نژاد، علی قربانی، مصطفی کواکبیان، همایون یوسفی، محمدصادق حسنی از جمله اعضای فراکسیون امید یا همان اصلاح طلبان مجلس گذشته و حسین رضازاده و رسول خضری از نمایندگان مستقل مجلس بودند که در این سلفی شرکت کردند.

رفتار خلاف شان نمایندگی تعدادی از وکلای ملت در مواجهه با خانم موگرینی با واکنش گسترده افکار عمومی در شبکه های اجتماعی روبه رو شد. خیلی زود مخاطبان این تصاویر احساس کردند عزت و غرور یک ملت با رفتار نمایندگان که برای عکس گرفتن با این مسئول غربی سر از پا نمی‌شناختند، تحقیر شده و آن را #سلفی_حقارت نامیدند.

حالا یک روزنامه اصلاح طلب به بهانه انتقاد تعدادی از رسانه‌ها از برخی مردم که به استقبال رونالدو رفتند، بازهم ماجرای سلفی حقارت را پیش کشیده و قریب به مضمون گفته است که اگر کسی باید مورد انتقاد قرار گیرد همین نمایندگانی هستند که با ذوق زدگی با مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی گرفته اند.

روزنامه اصلاح طلب شرق در این باره مطرح کرده است: «حالا اگر تصاویری منتشر شده که به تریج قبای عده‌ای برخورده، اولین سؤال را باید از خودشان بپرسند که کجا مشق «چگونگی استقبال از یک سلبریتی» را تدریس کرده‌اند که همین جوانان در آن غیبت داشته‌اند؟ شاید هم بسیاری داستان شش سال پیش را فراموش کرده‌اند.»

این روزنامه می‌افزاید: « زمانی که فدریکا موگرینی به ایران سفر کرده بود تا در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در مجلس حاضر شود. تصاویر درخواست و تقاضای نمایندگان برای سلفی با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی وقت اتحادیه اروپا، تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود و بسیاری منتقد جدی آن. مسئله ساده است: اگر نمایندگان یک ملت برای گرفتن یک سلفی با موگرینی که در ابعاد شهرت و محبوبیت هرگز به یک هزارمی کریس رونالدو هم نمی‌رسد، به آب و آتش بزنند، آیا می‌شود جوانان هیجان‌زده را نقد و نکوهش کرد که چرا چنین و چنان؟»

اعتراف شرق به خودتحقیری نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس+ عکس


اگر چه این دو موضوع با هم بسیار متفاوت است و شوق و ذوق برخی از جوانان برای دیدن سلبریتی ورزشی خود را نمی‌توان با اقدام تحقیر آمیز برخی از نمایندگان مجلس مقایسه کرد اما باید گفت که بیشتر از اینکه این رسانه اصلاح طلب به انتقادات جامعه شناختی برخی رسانه‌ها پاسخ گوید، بازهم کارنامه فراکسیون امید اصلاح طلبان در مجلس گذشته را که باعث ریزش شدید آرای آنان شد را بازخوانی کرده است.

اینکه روزنامه اصلاح طلب با یک حرکت هیجانی از سوی برخی از جوانان ونوجوانان برای دنبال کردن یک ستاره ورزشی به یاد اقدام نمایندگان این جناح سیاسی در مجلس افتاده اند، موضوع قابل تاملی است؛ یعنی آش آنقدر شور است که حتی اصلاح طلبان نیز نمی توانند برخی رفتارهای خاص نمایندگان خود را فراموش کنند.

اعتراف شرق به خودتحقیری نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس+ عکس


این رفتار نمایندگان اصلاح طلب تا جایی بوده که وقتی از «آذر منصوری» رئیس غیرقانونی جبهه اصلاحات پرسیده می‌شود که آیا بازهم این جناح سیاسی به ناشناس‌ها برای ارایه لیست انتخاباتی اعتماد می‌کند یا خیر، می‌گوید: «چهره‌های ناشناس اصلاح طلبان را یکبار تجربه کردیم و نمی‌توانیم هیچ تضمینی به مردم در مورد عملکرد چهره‌های ناشناس در شرایط موجود بدهیم که این افراد مطالبات مردم را پیگیری کنند.»

اعتراف شرق به خودتحقیری نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس+ عکس


جالب اینجاست که اصلاح طلبان و افرادی که با لیست مورد حمایت آنان وارد مجلس دهم شده‌اند، اقدامات قابل تامل دیگری انجام دادند که مورد انتقاد مستقیم افکارعمومی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که سفر به فرانسه و بازدید از موزه لوور پاریس و همچنین برگزاری جشن تولد برای صفحه اینستاگرام یکی از همین نمایندگان از جمله این موارد بوده است. حالا همین افراد در جایگاه منتقد از عملکرد بهارستان یازدهم انتقاد می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    13 2
    اصلاح طلب فقط خیانت رو بلده
  • ایرانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    اصلاحطلب یعنی حقارت یعنی گدایی ازغرب یعنی مانمیتوانیم یعنی کنارکری قدمزدن باخندهای اونا خرشدن یعنی کشوربه فنادادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس