کد خبر 1529872
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تبعات راه افتادن موج زیبایی در ایران/فعالیت دلالان جراحی زیبایی

نائب رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران، از فعالیت غیر قانونی پیج های جراحی زیبایی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید نجات حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ پیج شامل پزشکان با صلاحیت و فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک (مداخله گران) وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی‌های زیبایی می‌پردازند.

وی با عنوان این مطلب که واحد کنترل نظارت نظام پزشکی به ۱۲۰۰ مورد از سایت‌های پزشکان تذکرات آئین نامه‌ای داده است، افزود: متأسفانه اکثر سایت‌های مجازی غیر پزشک هستند (مداخله گران) که دلالی اعمال زیبایی را انجام می‌دهند و اینها را باید پلیس فتا مدیریت کند.

نایب رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه پزشکی کشور وجود دارد، راه افتادن موج زیبایی است که اغلب افراد تمایل به انجام عمل‌های زیبایی دارند که بعضاً شاید نیازی به انجام نباشد و خیلی از این افراد فریب همین تبلیغات دلال‌ها را خورده اند.

حسینی بیان کرد: با وجود تمایل به انجام عمل‌های زیبایی یکی دیگر از مشکلات، ورود افراد غیر فوق متخصص به انجام عمل‌های زیبایی مانند لیفت ابرو و لیپوساکشن و غیره است که حتی در برخی موارد می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد غیر فوق تخصص و دلال‌ها جهت انجام عمل‌های زیبایی حتی در فضای مجازی نیز شروع به تبلیغ می‌کنند و مشاهده شده در برخی موارد حتی بیمار پس از انجام عمل توسط این افراد به دلیل وخامت حال در آی سی یو بستری می‌شود و یا عصب ابرو فرد قطع شده و برخی مشکلات دیگر که حتی می‌تواند غیرقابل جبران باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک عنوان کرد: توصیه ما این است که افراد قبل از انجام عمل‌های زیبایی حتماً با مراجعه به منابع معتبر مانند سایت نظام پزشکی، از پزشک خود مطمئن شوند و ارگان‌هایی مانند پزشکی قانونی، نظام پزشکی و…، که توانایی شناسایی افراد غیر فوق تخصص و دلال‌ها را که با جان مردم سروکار دارند به این قضیه ورود کرده و آنها را به عنوان پیج ها و کلینیک‌های تقلبی معرفی کنند تا سلامت جامعه دچار مشکل نگردد.

وی افزود: جهت انجام عمل زیبایی لازم است که فرد سه سال در دوره فوق تخصصی، تحصیل کند تا بتواند فردی مناسب برای انجام جراحی پلاستیک و زیبایی باشد و فقط به این افراد جراح فوق پلاستیک می‌گویند. اما مردم متوجه فریب تبلیغات باشند که پزشکی خود را متخصص پلاستیک معرفی می‌کند که در واقع در طی این ۳۵ سال همچنین رشته‌ای نداریم.

حسینی گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود حتی برخی افراد غیرمتخصص که با سلامت افراد بازی می‌کنند مشخصات خود را نیز به بیمار، اشتباه می‌گویند و وقتی فرد دچار عوارض عمل زیبایی می‌شود و به پزشکی قانونی مراجعه و نام فرد را می‌گویند، با مشخصات فردی که عمل را انجام داده تطابق ندارد و نشان می‌دهد که ویزیت و جذب بیمار توسط دلال انجام شده و عمل هم توسط تکنسین صورت گرفته و یک جراح فقط پرونده‌ها را مهر زده است؛ لذا توصیه می‌شود که افراد حتماً مراقب این دلال‌های غیر متخصص باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 2
    خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد
    • آرش IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      0 0
      وزیر سابق ارتباطات به دلیل باز گذاشتن اینستاگرام و شیوع این همه بی فرهنگی باید محاکمه شود.
    • عبدالله IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      بله دوست عزیز خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد امّا لطفاً مغلطه نشود! خداوند تمام موجودات از جمله انسان را در زیباترین وجود آفریده است و این هایی که به اسم زیبایی! ، انسان ها را دستکاری می کنند ، نه تنها زیبا نمی کنند بلکه اگر خوب دقّت کرده باشید بسیار هم زشت می کنند! آیا انسان می تواند بهتر از خدا ، انسان دیگر را زیبا کند؟! به عبارتی ، آیا خدا یک انسان را زشت آفریده ولی بنده اش می آید و این زشتی را زیبا می کند؟!!! اینها همه از خدوات شیطان است تا این انسان جاهل را به امور غیر خدایی مشغول کرده و عمر گرانبهای او را تلف کند!!! یک کم تعقّل داشته باشیم!
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      خدا زیبایی رو دوست داره نه مسخ کردن حدیث داریم از حضرت رسول که در آخر زمان پزشکان امتم چهره ی مردم رو مسخ میکنن عمل زیبایی فقط برا کسانی که مادر زاد عیب دارن خوبه نه ادم بی اعتماد بنفس
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    زیبایی توسط عمل جراحی یعنی حرکت به سمت پستی و مرگ انسانیت زیبایی نسبی است پس هزینه کردن فقط منجر به مسابقه وتلف کردن سرمایه است
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    ۸۰ درصد انهایی که عمل زیبایی انجام میدن ژشت تر میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس