نهمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تشکیل شد

نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونان و رؤسای امور سازمان تشکیل شد.

به گزارش مشرق از سازمان برنامه و بودجه کشور، در نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ که روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش با موضوع‌های «ساماندهی طرح‌های عمرانی» و «راهکارهای پیشنهادی برای کاهش مصارف هزینه‌ای» از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.

«رحیم ممبینی»، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه گفت: با وجود ناترازی‌های جدی که در بودجه وجود دارد، بازنگری در برنامه‌ریزی‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: لازم است با استقرار نظام برنامه‌ریزی علمی، به برخی نابسامانی‌های ایجاد شده پایان داده شود.

ممبینی سپس خواستار ارائه پیشنهادهای دقیق و جامع برای کاهش عادلانه و منطقی هزینه‌ها از سوی معاونت‌های سازمان در جلسه آتی ستاد بودجه ۱۴۰۳ شد و گفت: درج چند حکم جامع از جنس تنظیم‌گری، کنترل‌کنندگی و ساماندهی مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در دستور کار قرار داده‌ایم و باید بر روی کنترل مصارف، به‌صورت جدی کار کنیم.

جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ارائه گزارش «ساماندهی طرح‌های عمرانی»، خواستار تدقیق این گزارش و اصلاح آن شد و افزود: در اصلاح این گزارش، مواردی همچون کارایی و اثربخشی طرح‌های عمرانی، شفاف‌سازی ضوابط تبدیل طرح‌های ملی به استانی و ارائه تصویر دقیق از طرح‌های عمرانی مستمر و غیرمستمر، مدنظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه کشور به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس