کلاهبرداری میلیاردی از طریق سایت خرید کالا

رئیس پلیس فتای استان کرمان از کلاهبرداری میلیاردی از طریق درج آگهی دروغین فروش ایزوگام در یک سایت خرید کالا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سرهنگ محمدرضا رضایی با اشاره به شناسایی عامل درج آگهی دروغین فروش ایزوگام و کلاهبرداری از یک شهروند در رابطه با مراقبت‌های لازم هنگام انجام خرید و فروش‌های مجازی هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از طریق درج آگهی دروغین فروش ایزوگام در سایت دیوار و پس از تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مالباخته با مشاهده تبلیغ فروش و تحویل سریع ایزوگام با فرد مورد نظر تماس و با تبلیغات فریبنده طرف مقابل مبلغ یک‌میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال را طی دو مرحله به‌عنوان بیعانه پرداخت کرده اما کمی بعد آگهی مذکور حذف و کسی پاسخگوی وی نبوده است.

رضایی اظهار داشت: با انجام اقدامات پلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم شناسایی و مشخص شد که وی در یکی از استان‌های غربی کشور سکونت دارد که در ادامه با انجام تحقیقات تکمیلی پرونده جهت سیر مراحل لازم تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه پرداخت بیعانه راهی برای کلاهبرداری از شهروندان شده است، افزود: لازم است در سایت‌های آگهی دهنده، قبل از واریز هرگونه وجه از صحت و سلامت معامله مطمئن شوید تا در دام کلاهبرداران فضای سایبری قرار نگیرید. برخی سایت‌ها طی پیام‌هایی اعلام کرده‌اند هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارند و از این‌رو خود شهروندان باید ضمن توجه به هشدارهای امنیتی، مراقب تبلیغات فریبنده افراد سودجو و کلاهبردار در این سایت‌ها باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس