اوکراین از بازگشت جنگجویان واگنر به باخموت خبر داد

تهران- ایرنا- ارتش اوکراین اعلام کرد جنگجویان سابق واگنر به میدان نبرد در شرق اوکراین و منطقه باخموت بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، سرهی چرواتی معاون فرمانده ارتباطات ارتش اوکراین در شرق، گفت: جنگجویان سابق واگنر به جبهه جنگ با اوکراین بازگشته‌اند و اکنون به صورت فردی و نه به عنوان عضوی از یک گروه (مثل واگنر) برای وزارت دفاع روسیه یا ساختارهای وابسته به آن کار می‌کنند.

چرواتی افزود: در حال حاضر چند صد نفر از جنگجویان سابق واگنر در نقاط مختلف جبهه شرقی وجود دارند.

معاون فرمانده ارتباطات نیروهای اوکراینی در شرق با بیان اینکه اکنون ارتش روسیه با مشکل نیروی انسانی در جبهه نبرد با اوکراین مواجه است، تاکید کرد: آنها از حضور هر فردی که قادر به جنگیدن برای آنها باشد، استقبال می‌کنند.

به نوشته سی‌ان‌ان، سربازان اوکراینی مستقر در منطقه باخموت نیز به این خبرگزاری گفتند که نیروهای سابق واگنر به این منطقه بازگشته‌اند.

میخائیلو پودولیاک مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در این رابطه، گفت: گروهی از جنگجویان سابق واگنر قراردادهایی را به طور مستقیم با وزارت دفاع روسیه امضا کرده و برای جبران کمبود نیروهای روسی در منطقه باخموت به این منطقه اعزام شده‌اند.

پودولیاک در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: البته به یاد داشته باشید که دیگر گروهی به نام گروه واگنر وجود ندارد.

الکساندر تارنوسکی ژنرال اوکراین که فرماندهی عملیات ضد حمله این کشور در جبهه جنوب را برعهده دارد هم در این رابطه، گفت: واقعیت این است که جنگجویان سابق واگنر همچنان به‌صورت متناوب در بازه‌های زمانی متفاوت در نقاط مختلف خط مقدم جنگ دیده می‌شوند.

در پی واگذاری کنترل شهر باخموت به ارتش روسیه، جنگجویان واگنر در ماه مه از این منطقه عقب‌نشینی کردند و به دنبال شورش ناموفق این گروه در ماه ژوئن، کارشناسان امنیتی پیش‌بینی کردند که کرملین به دنبال جذب مستقیم جنگجویان این گروه در ارتش روسیه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 1
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس