کد خبر 1531014
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
ملاقات پوتین با فرمانده سابق واگنر

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه با یکی از فرماندهان ارشد پیشین گروه واگنر دیدار و پیرامون آمادگی واحدهای این گروه برای جنگ در اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، دیدار پوتین با "آندره تروشف" تاکید بر تلاش کرملین برای نشان دادن کنترل دولت روسیه بر گروه واگنر پس از شکست شورش ماه ژوئن به رهبری "یوگنی پریگوژین" بود که در ماه اوت در سانحه سقوط هواپیما کشته شد.

تنها چند روز پس از شورش گروه واگنر، ولادیمیر پوتین به سربازان این گروه پیشنهاد داد به جنگ در اوکراین ادامه دهند، اما آندره تروشف فرماندهی این گروه را از یوگنی پریگوژین بگیرد.

بدین ترتیب کرملین اعلام کرد پوتین به همراه "یونس بیک یوکوروف" معاون وزیر دفاع روسیه با آندره تروشف دیدار کرده است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: گفت و گو پیرامون واحدهای داوطلب گروه واگنر برای شرکت در میدان جنگ اوکراین و به ویژه منطقه عملیات ویژه نظامی بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز خاطرنشان کرد تروشف اکنون در وزارت دفاع روسیه کار می کند.

وی پیش تر در جنگ شوروی با افغانستان حضور داشته و بعدها پس از آن هم پاشیدن اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در قفقاز شمالی با نیروهای نظامی روسیه خدمت می کرده است. وی ۲ بار نشان ستاره سرخ برای خدماتش در افغانستان دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۶ بالاترین مدال قهرمانی روسیه را مبارزه با گروه داعش در سوریه دریافت کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس